2832
Sök

bilar med många mil?

820 Inlägg
24 augusti 2007
Min bil har rullat 17000 nu och det enda problemet jag haft under dom 5 månaderna jag haft den är följande.

Det skakar i vänsterdörren (sen jag bytte högtalare och sånt)
Batteriet i fjärrlåsen tog slut (pga konstant tryck på knappen från min plånbok)
Fjädern i tanklocket var utsliten (inte direkt dyr att byta...)
Låset till bakluckan funkar inte (tanten som hade bilen innan använde det aldrig så det har stått oanvänt sen bilen tillverkades och funkar inte längre)

Inte direkt allvarliga motorfel..
Fast jag har ju 2500 mil kvar till dem har jag lärt mig efter att läst denna tråden wink hehe

105 Inlägg
24 augusti 2007
master_lars skrev:
Gullideckel skrev:
t7m skrev:

haha ja de e merca de! big_smile

Ja har hört från folk i Taxi-branschen om exakt sådana Mercor som gått 300 - 400 000 mil(still counting) verkar vara bra grejer det där ..

big_smilebig_smilebig_smile

Tror inte ett dyft på detta! I Europa så byter åkarna ungefär vid 35-50 tusen mil. Inredning och sånt håller inte längre... 400 000 mil kanske taxibilarna i typ sibirien gått.. Men även detta är tveksamt..

Budbilarna vi hade på firman jag jobbade på förut rullade en 50000 på ett år ung Mercedes bilar det med Vito och Spinters hade vi där. Det blir rätt många mil mellan Uppsala - Arlanda - Sthlm - Oskarshamn de var de sträckorna vi körde på mest. Och det är inte ovanligt med Taxibilar som rullar över 100000 strecket särskilt de som har mycket långkörningar till och från Arlanda.

1 653 Inlägg
24 augusti 2007
route skrev:
Budbilarna vi hade på firman jag jobbade på förut rullade en 50000 på ett år ung Mercedes bilar det med Vito och Spinters hade vi där. Det blir rätt många mil mellan Uppsala - Arlanda - Sthlm - Oskarshamn de var de sträckorna vi körde på mest. Och det är inte ovanligt med Taxibilar som rullar över 100000 strecket särskilt de som har mycket långkörningar till och från Arlanda.

avverkade era bilar 227 mil per arbetsdag då om ni brännt av 50.000 mil på ett år?

50000 mil / 220 arbetsdagar = ca 227 mil...

skulle inte tro det va...

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

380 Inlägg
24 augusti 2007
meza skrev:
Hej:)

Hur viktigt är det när det gäller miltalen när man ska köpa en bil?
Vad är igentiligen för många mil när det gäller bilköp?

Är inne på att köpa en opel astra gsi elle peugeot 306 xis:)
kan tänka mig att det beror mycket på de olika märkena men inte säker?

tack på förhand

Är nog som du säger,beror säkert på vilket märka man har tänkt sig,personligen så har ja inge imot långmilare,hade en 945 turbo som hade gått 33000 när jag köpte den å 37000 när den blev skrot i en liten olycka : ) ,funkade hur bra som helst,965:an ja har nu har gått 29000 inga problem med den heller så ja köper hellre en välskött långmilare än en pyntad lågmilare.

vad är sommarn när vinter finns runt hörnet
741 Inlägg
26 augusti 2007
master_lars skrev:
Gullideckel skrev:
t7m skrev:

haha ja de e merca de! big_smile

Ja har hört från folk i Taxi-branschen om exakt sådana Mercor som gått 300 - 400 000 mil(still counting) verkar vara bra grejer det där ..

big_smilebig_smilebig_smile

Tror inte ett dyft på detta! I Europa så byter åkarna ungefär vid 35-50 tusen mil. Inredning och sånt håller inte längre... 400 000 mil kanske taxibilarna i typ sibirien gått.. Men även detta är tveksamt..

en polares farsa som förut var i taxi branshen har en 123:a kombi som gått 125000 mil dock byttes motor vid 70000 då han inte var så snäll med den smile

EVOLUTION GARAGE
1 837 Inlägg
26 augusti 2007
Thullen skrev:
route skrev:

avverkade era bilar 227 mil per arbetsdag då om ni brännt av 50.000 mil på ett år?

50000 mil / 220 arbetsdagar = ca 227 mil...

skulle inte tro det va...

Bilarna kan ju rulla 365 dagar på året även om personerna som kör dem bara jobbar 220 dagar. tongue
Shift/vikarie/sommarjobbare finns ju. tongue

//Edge

Sök