2536
Sök

Hjälp mig med motorlampa felet på min passat v-5

2 Inlägg
23 augusti 2007
Trådstartare
Har en passat kombi 02. För ett tag sen har den gula motorvarningslampan börjat lysa hela tiden. Var in på en verkstad då dom gick igenom elektroniken för att hitta felet. Dom kom fram till att det var ´nåt fel på sekundärluft systemet´ men dom visste inte exakt vad som skulle åtgärdas. dom sa dock att det inte var någon fara med bilen och att jag kunde fortsätta köra. Har någon varit med om samma sak och kan hjälpa mig med problemet:)

340 Inlägg
23 augusti 2007
Ett sånt svar tycker jag inte du ska acceptera. Har du väl betalat så ska du ju inte behöva ha kvar felet. Finns ngt som heter konsumentombuds mannen. Nämn det för verkstan så hjälper de nog till ska du se.

361 Inlägg
23 augusti 2007
du har ju kvar på din försäkring oxå motorskada.. om den inte gått för mkt vill säga..
kolla vilkoren på din försäkring..
om det nu skulle vara nån större skada på den.

Acceptera inte att dom inte åtgärdar felet ! jag skulel bli galen hehe

2 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
har inte betalat för tjänsten så ni vet. Dom var bussiga att kolla på felet men deras mätargrejer kunde bara ge svaret fel i sekundär luftsystemet, mer en det kunde jag inte få svar på utan en mekanikers grävande. vill inte betala en massa för att nån ska ´leta´ett fel om det finns någon snabbare lösning;)

4 Inlägg
19 september 2007
Kolla om alla slangar som du kan hitta är hela, gällar ävaen vaccumslangar,
En liten läcka räcker för att slå ut sekundärluft systemet,

ICECDE

Sök