4219
Sök

Ljudbygge Saab 900s -94

59 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
Söker personer som har gjort detta förut eller kan mycket om just saab system. Måste få in bättre ljud i bilen helt enkelt, men samtidigt ha kvar original huvudenheten, har cd växlare i bakluckan.
Hade tänk byta ut allt i bilen, fram, bak högtalarna och slänga in en bas och ett slutsteg.
Ge mig alla tips ni kan ge mig.
Jag hade tänkt punga ut med kanske 3-4000 till en början, men säger ni att detta inte räcker så får det gå till nästa månad eller helt enkelt bli en aning sämre prylar.
Tacksam för alla tips!

Kanske nån har ett färdigt system klart att sälja?

1 631 Inlägg
27 augusti 2007
Vill du byta allt och inte betala mer än så blir det inte mycket till uppgradering. I bästa fall ett "byte", alltså rätt onödigt.

Köp en bas (ca 1000 kr) och ett steg (ca 2500-3000). Bygg låda och koppla in med hjälp av lågnivåadapter till originalstereon. Det kommer dunka på och så kan du uppgradera framsystemet till motsvarande klass senare.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

59 Inlägg
27 augusti 2007
Trådstartare
gurenius skrev:
Vill du byta allt och inte betala mer än så blir det inte mycket till uppgradering. I bästa fall ett "byte", alltså rätt onödigt.

Köp en bas (ca 1000 kr) och ett steg (ca 2500-3000). Bygg låda och koppla in med hjälp av lågnivåadapter till originalstereon. Det kommer dunka på och så kan du uppgradera framsystemet till motsvarande klass senare.

okej, tänkte det skulle vara så. Får helt enkelt punga lite mer då tongue
ska kolla vad som finns, alternativ till mds? eller mds?

248 Inlägg
27 augusti 2007
Bygg som jag typ wink Plasta bagget å så kostar iof MER en 3000 kr ^^ haha
Men köp en redig bas å steg å sätt in till å börja med ! smile

besök min projekttråd BMW 330 ci widebody
| Dn Bilradio | Styling4u |

1 631 Inlägg
27 augusti 2007
SiKth skrev:
okej, tänkte det skulle vara så. Får helt enkelt punga lite mer då tongue
ska kolla vad som finns, alternativ till mds? eller mds?

Köp grejor av tillräckligt bra nivå bara, billigt skräp vill du bara byta direkt ändå... Då är det bättre att köpa lite i taget och uppgradera efter hand.

Det finns många alternativ till MDS. I alla deras prisklasser finns alternativ från andra tillverkare.

I din situation hade jag börjat med ett 4-kanalsteg och så en bas. Två kanaler till basen och de andra två till framsystemet.

// Gurra
BMW 530 med Alpine F1 Status, Scanspeak Illuminator, 2 x Genesis DMA, 4 x Genesis DMX
Tävla i bilstereo? Besök Svenska Bilstereoförbundet för info.

Sök