Mäki skrev:
Ja som rubriken säger så råder jag er att akta er från det engelska företaget
www.Venodesign.co.uk .
När jag funderade på att beställa därifrån så hade jag väldigt god mailkontakt med en av de anställda på företaget, dom svarade på mailen inom ett dygn, hade alltid trevliga svar och var riktigt hjälpsamma.
Jag bestämde mig för att köpa ett kjolpaket till bilen, "det är ju så billigt, då går det ju bra och prova" tänkte jag för mig själv och satte in pengar på ett tillfälligt konto via Swedbank efter att företaget berättat hur jag skulle gå till väga.
Jag betalade, pengarna reserverades och allt var frid och fröjd, men efter en vecka och inga framsteg på deras hemsida så började jag bli orolig. Det ända som stod under min profil i sidan var "Order Placed". (Det står förövrigt så fortfarande). Men jag mailade säkert 1 eller 2 mail till dom utan svar. En dag ringde ett fraktbolag på telefonen (kommer inte ihåg namnet på dom) dom berättar att dom står och ringer på dörren och kjolarna har kommit. Allt var frid och fröjd när jag skriver på. Sen öppnar jag paketet och inser att jag har fått fel kjolar, inte en ända del stämde.
Jag mailar (bortse gärna från min halvtaskiga engelska) dom och mitt mail var:
"I just want to let you know that not a single part of the bodykit is correct. The front is from a Phantom, the sideskirts is fram Infinity and the back I don´t know, and I orderd a Maximus kit. But I will keep it, I think I can rebulid it the way I want to. It´s sad becuase I thought that you could do at least one thing right when you are a big (?) company?.
//Marcus."
Och hoppas att jag får en godtaglig ursäkt och kanske till och med blir erbjuden lite ersättning. Men som svar får jag istället:
"Hello,
As we discussed you have to make a bank transfer as we cannot accept credit card payment and send a kit to a different billing address - it's illegal.
We don't ship to Norway and therefore you agreed that you want us to ship the goods to Sweden.
We cannot take your money - the only way it a bank tarnsfer.
XXX"
"Vad fan?" Jag har inte sagt ett ända ord om Norge!?. Jag mailade dom igen men jag kommer inte ihåg vad mailet löd, men jag förklarade att jag redan hade fått kjolarna och inte hade nämnt Norge över huvud taget. Jag har väntat på svar i över en vecka nu.
Det är ett par stycken som har beställt därifrån som inte har haft några problem alls med sina beställningar, men det verkar vara lite rysk roulette över det hela.
Jag vet att jag får skylla mig själv, men som jag redan har skrivit så var det ju billigt och värt att testa enligt mig, jag kan och jag ska bygga om paketet vilket jag också hade tänkt med det jag beställde från början också, men alla har inte dom möjligheterna och därför vill jag varna
ER.
Det var allt ifrån mig och hoppas att ni gillade recensionen.
Uppdatering Den 28/08
Nu kom mailet jag väntade på!
"Hello,
I'm awfully sorry for the confusion. I mixed you up with another customer.
Yes you ordered Maximus kit and you were supposed to receive Maximus kit and according to our records mentined kit was posted to you.
There is a possibility that warehouse staff confused parts therefore please send some digital photos of the products and in case they are not correct , we will exchange them.
Cheers!
XXX"
Det visade sig att det bara var ett misstag från deras sida och att dom är villiga att rätta till det. Dom tog bara väldigt god tid på sig att se misstaget.
Jag berättade nu också att jag kommer att behålla kjolarna jag fick och att allt är "lungt" eller vad jag ska säga
Jag har fått min ursäkt och jag är nöjd, synd bara att det tog sin tid. Men nu vet alla hur det fungerar, dom var visst bra att ha och göra med.
Mvh!