Han kanske tyckte att du var osäker eftersom du körde 50 på en 70väg? Och dom gör ju en bedömning och om dom tycker du är osäker så blir det inget körkort.
Remember, remember the fifth of November, the gunpowder treason and plot,
i know of no reason why the gunpowder treason should ever be forgot
Du kan visst överklaga! Måste inte gå till rättegång heller. Ord mot ord stämmer inte heller, körskoleläraren och du håller ju med om att du körde 50 på 70-väg. Ni är alltså överense, bara oense om det var godkänt. Det är upp till någon högre instans att avgöra om det var rätt eller fel... "Hårdfaktan" är ni ju liksom överense om, det finns liksom inget utrymme för tolkning.
Det skadar inte att ringa Vägverket, eller vad man nu ringer, och fråga vem man ska prata med. Det krävs mycket innan sånna här saker tas upp i domstol!
Kanske har fel nu men om du överklagar Vägverkets beslut hamnar du i så kallad konflikt med en organistation. Och om en privatperson gör detta då går överklagan till Länsrätten, när de kommer dit ska ditt mål få ett prövningstillstånd vilket kan ta minst 3 veckor och efter de ska dom då förhandla... Men att få prövningstillstånd kräver väldigt goda skäl... Tror du hinner köra upp 3 gånger innan dom ens har kollat på dina papper:P Sen som någon sa tidigare, ditt ord väger inte speciellt mycke... Kör upp igen och gör rätt... Mycke enklare Lycka till!
Kanske har fel nu men om du överklagar Vägverkets beslut hamnar du i så kallad konflikt med en organistation. Och om en privatperson gör detta då går överklagan till Länsrätten, när de kommer dit ska ditt mål få ett prövningstillstånd vilket kan ta minst 3 veckor och efter de ska dom då förhandla... Men att få prövningstillstånd kräver väldigt goda skäl... Tror du hinner köra upp 3 gånger innan dom ens har kollat på dina papper:P Sen som någon sa tidigare, ditt ord väger inte speciellt mycke... Kör upp igen och gör rätt... Mycke enklare Lycka till!
Exakt så!
Vafan? Nästan löjligt att göra en så stor sak utav det! Bara att inse att du inte blev godkänd! Bit i det sura äpplet och gör rätt nästa gång istället för att hänga upp dig på att DU inte körde så att DU inte blev godkänd, det va DU som gjorde fel INTE den uppkörningsansvarige..
Så om det är någon du borde vara sur på för att DU inte klarade så är det dig själv!
Om du skall ha rätt till körkort ska du också kunna hålla 70 km/h på en 70 sträcka. hålla 20 km/h lägre är bara absurt. Sen då du rök på köra för fort första gången så kanske du fegade lite väl hårt denna gången.
Det räcker att en enda bil håller 5 km/h för lite för kunna skapa en enorm irritations kö. och vi vet alla vad vissa folk som ej kommer om gör i dem lägena. kör om på höger utsida m.m.
Om förare hade slutat fega och köra i 70 på 90 sträckor pga det är kameror med motivationen" det är lika bara ta det säkra före det osäkra" så hade säkert ett par onödiga olyckor sluppits också.
/ranting off.
Lycka till med Lappen. kommer ihåg när jag körde upp hade sommardäck i snorhalka kl 7.30 19e november 2001. VV gubben hade magsjuka och skapade dofter som störde min körning.
Men slapp fickparkera och fick lappen snabb gick det också
En japansk bil går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.
Skulle inte vilja möta en kille på vägen som fått körkort utan att ha kört på en "väg" innan... Vad har du gått i för trafikskola??? mittinneistan trafikskola ab ????
När jag kommer upp bakom folk som kör 20km/h för sakta så blir jag förbannad. Jävla idioti att köra så sakta.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Och vafan sluta tracka honom han kanske missade skylten, och det är inte alltid man kan se på vägen vad det är för hastighet missar du en skylt och du inte vet om det var 50 eller 70 kör du då 70km/h eller 50km/h? skulle nog valt att köra 20 km/h försakta än 20km/h för fort än för fort
Senast redigerat av Sushikocken (29 augusti 2007)
Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!
man fick ju lära sig på körskolan att man inte skulle köra onödigt sakta men jag tror inte det är nån mening att överklaga, alltså hur jobbigt är det att göra om uppkörningen? tror nog det är jobbigare att överklaga och hålla på, det är bara min mening, lycka till med det oavsett vad du bestämmer dig för att göra
Senast redigerat av _Glenne_ (29 augusti 2007)
Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
Och vafan sluta tracka honom han kanske missade skylten, och det är inte alltid man kan se på vägen vad det är för hastighet missar du en skylt och du inte vet om det var 50 eller 70 kör du då 70km/h eller 50km/h? skulle nog valt att köra 20 km/h försakta än 20km/h för fort än för fort
Standardhastigheten är 70km/h. I tätbedbodda områden så är det oftats 50km/h. Nu vet ju jag inte hur det såg ut där han körde, men inte ens min farmor kör så.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Visst kan du överklaga det beslutet med du kommer inte att komma någon vart med det då det står i trafik lagen att du inte får hålla onödigt låg hastiget, kör man 50 på en 70 väg så bör man ta ett par körlektioner till anser jag.........
en tips: du missade inte körning på grund av din låg hastighet på en 70 väg men på grund att din inspektör inte kunde ser din reaktionförmogan när du körde 50 istället för 70. under en uppkörning, adrenalin mellan 50 och 70 fördubblas, och det är där han inte kunde konstaterar din reaktion vid olika tillfället i strax under 70 eller 70 (EX: bytta fil, omkörning, inbromsning) och hur du reagerar när du kör 70. det är just därför att uppkörning gör också på 70 vägar. rekomenderad: nästa uppkörning, visa inte honom att du är rädd att köra till rätt hastighet och jag lovar dig att du kommer att lyckas. Lycka till.
varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org