Din generator kan vara på 100A, åtminstone vissa 850 har den storleken. I så fall orkar inte generatorn hålla uppe spänningen ordentligt när du vrider upp volymen rejält, bilens lampor kommer att blinka lite grann iaf.
En polare med en 850 hade ett SPL EXT2000D nerlastad till 1 Ohm. Generatorn är på 100A och batteriet är utbytt till 90Ah, alla strömkablar är utbytta till grövre och jordpunkter är fixade. När han vred upp volymen hyffsat mycket så sjönk spänningen under 12V, ändå hade han en konding också (borttagen nu).
Det steget kan iof ge 2000WRMS vid 1 Ohm enligt specen, men han utnyttjade inte all effekt. Huvudanledningen till att spänningen sjönk så pass mycket var att generatorn inte orkade ge tillräckligt med ström, kondingen gjorde ingen nytta i det läget.
Men detta vill jag bara visa att det inte är säkert att en konding hjälper, speciellt inte när generatorn är för klen. Vill du så är det ju bara att sätta dit en konding, det är du som bestämmer. Jag själv rekommenderar hellre extra batteri/större originalbatteri/större generator istället för en konding, men det är jag det.
Det ska gå att få dit ett 90Ah batteri på batterihyllan, minns tyvärr inte yttermåtten på polarens batteri nu på rak arm.