Tja pojkar och flickor..
Ny uppdatering! Var iväg till garaget en sväng idag, fick faktiskt en hel del gjort! Började med att montera de små locken och pluggarna som jag lackat i skön silverfärg. Blev riktigt bra!
Därefter kände jag att det var dags att gå på motorrummet vad gäller "tvättning". Kände att det skulle vara passande att påbörja "jobbet" på vänstersida av motorn. För att kunna komma åt plåten så var jag tvungen att plocka ur batteriet, liksom luftfiltret och kylarvätskebehållaren.
Titta vad smutsigt! Batterihållaren var även den ganska skitig så givetvis plockade jag bort den för att kunna lacka den mattsvart!Jobba, jobba, jobba! Med lite T-röd och Autosol började det likna någonting:
Titta så vitt När batteriet var urplockat passade jag på att torka av det samt skrapa bort gamla "syra"rester och ett gammalt ruttet klistermärke som inte gjorde sig alltför bra på dess ovansida.
Konstig bild. Kunde konstatera att det var i bra skick då dess indikator fortfarande visar grönt!När allt var avtorkat och klart i motorrummets vänstra sida började så monteringe av diverse delar. Batterihållaren hade nu blivit mattsvart och behållaren till kylarvätskan fick nu en vit förklädnad. Mycket passande!
Hoppas på en ny kamera i julklapp så att man kan lägga undan mobilen och börja fota vettiga kort I med batteriet och pinnarna som ska hålla batteriet på plats:P Plötsligt var den vänstra sidan i riktigt schysst skick:
Lägg märke till de silverlackerade skruvlocken! Riktigt bra! Längtar tills tändkåpan är blå så att man kan visa upp hela motorn med stolthet I och för sig lär det behövas ett rostfritt polerat grenrör också innan jag är helt nöjd. Men känns som om jag är på helt rätt väg nu i alla fall!När jag ändå höll på som bäst passade jag på att montera nya silikonslangar till och från spolarvätskebehållaren:P Höjer ju utseendet lite i alla fall. Förresten, är det någon som vet vart man kan köpa ny värmeskyddande "matta" som man kan montera innanför motorhuven? den nuvarande är rätt sliten
En liten stämmningshöjare Skall väl även tillägga att jag passade på att smörja upp gummilisterna runt dörrar med så kallad silikonwipes från Statoil. Prima skinka
Ja, ja.. Kul när det händer lite !