3546
Sök

Din projekttråd är ännu inte aktiverad som ett projekt på din sida.

Skapa nytt projekt av denna tråd
kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Jasså! Nej, Linköpings Motorsport gynnar jag ej. De kan säkert vissa saker men för dålig servicegrad för att jag ska känna mig tillrätta.

Aha, det visste jag inte.. De flesta tycker att man i alla fall ska fixa ny downpipe för att få ett bra flöde. Men då kanske man skulle kolla upp det ordentligt?

623 Inlägg
10 december 2007
Dom är rätt så sega där åå så men dom kan det dom håller på med tongue

Han lämna in sin på TURBOCENTER i uppsala åå dom bytte från eftermarknads downpipe till
orginal för att det skulle gå bäst.. så får se hur ja gör... han kan ju den bilen innan å utan åå lagt ner en jävla massa pengar på den. Ska man köra me ett högtladd så ska man byta grenrör å downpipe men då måste man i överlag byta stakar å kolvar.. åå då drar det iväg.. så han sa att ska man landa runt 350hk behöver man bara byta Agas från katten, luftfilter, soppapump och Chipp.. Ska köra på det först sen får ja se... Ja behöver ju bara köpa soppapump och chipp då tongue

nismo

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Hehe samma här.. Kände dock att grenröret kan göra mycket för utseendet så jag vet i fan tongue

Men man kanske skulle lyssna på din polares råd, han borde ju veta liksom:P

623 Inlägg
10 december 2007
Jo precis det blir ju snyggt å bättre flöde men det blir ju massa mer jobb å kostnader för att inte få mkt mer hk... tongue Borde skaffa ARC värmesköld som ja har på min... det höjer utseendet radikalt.. smile

nismo

623 Inlägg
10 december 2007
Ska fixa bilder på mitt motorrum snart.. kan ja visa hur det ser ut smile

nismo

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Tänkte faktiskt på en sådan. Vad kan en sådan gå på? Vet du vart man kan köpa det?

623 Inlägg
10 december 2007
Kostar runt 1200kr i japan... det är ju där dom tillverkars... Är ju gjorda i titan såå tar ju bort mkt värme mot kylaren..

nismo

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Ahh får väl fundera på ett sådant tongue Sparar ju in lite på att inte köpa grenrör o downpipe:P

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
RHD Japan säljer visst värmesköldar, blir att beställa därifrån med andra ord!smile

Har även beställt en så kallad Shockerdekal av en på EVO-forumet. Det blev en vit som med all säkerhet kommer att monteras lite snyggt på min säkringsbox i motorrummet tongue

http://www.decalfx.com/shocker_sticker_1.jpg

Det är en Shocker:P Gissa vad det betyder? tongue

623 Inlägg
10 december 2007
Jepp RHD Japan har dom ACR sköldarna...

Kommer bli nice med den där på säkringsboxen tongue

nismo

623 Inlägg
10 december 2007
http://www.garaget.org/gallery/archive/11522/206182_cpi2zz.jpg
Säkringsbox översättning...

nismo

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Tack så mycket, sparade bilden i min Evo-mapp wink

623 Inlägg
10 december 2007
dock är den lite suddig men man ser rätt bra ändå smile

nismo

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Den var kanon! Jag ser rätt bra så tongue Haha..

Förresten, hittat några nya fälgar?

623 Inlägg
10 december 2007
nopp inte letat så mkt.. väntar ett tag... ska kolla lite när ja är i london över nyår big_smile
hittat några själv??

nismo

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Ah vettigt.. Nej men jag behåller mina gamla, blästrar dem, fixar den dåliga fälgen och sen lackar.. Brodern hade kontakter så jag behöver bara betala för färg..

623 Inlägg
10 december 2007
Fan så nice då... där blev ja lite avis wink
Det är så jävla svårt att hitta fälgar.. hittar man snygga så passar dom inte eller så..
färgen skiter ja i för ska ändå lacka mattsvart om dom inte är det tongue

nismo

65 Inlägg
10 december 2007
Vad betyder shocker sticken eg.? roll

Ang avgas så kör de flesta väl 3" från avgashuset från turbon vilket ska vara det optimalaste, känner då stor skillnad på org DP med elbow och fullflödes.. även de-cat eller race cat ger smile

kevlar_soul
10 december 2007
Trådstartare
Ey Rikard, han som hade den vita Evon i stan som hänger på Hårds nu, han hade 18" tummare på sin, svarta med polerad kant, vet ej dock märke.. Nya däck o allt för lite över 8000 kr..

Intresserad? isf kan jag fixa kontakten mellan er!

Toby: Shocker betyder "two in the pink and one in the stink" hehe..
Tycker du att man ska dra på en elbow?

65 Inlägg
10 december 2007
kevlar_soul skrev:
Toby: Shocker betyder "two in the pink and one in the stink" hehe..
Tycker du att man ska dra på en elbow?

Hahaha jaha okej nu förstår jag, nästy med andra ord tongue

Jag tycker absolut du ska dra 3" hela vägen från turbo med racekat eller utan. Förmodligen det billigaste och effektivaste trim du kan göra på evo smile

Sök