Idag så fick killen med grenröret tag på mej, imorgon så ska jag åka förbi honom och hämta grenröret.
Har även kommit fram till att vi eldade upp hallgivaren igår, när vi försökte få till gnistan. Blir att byta den och göra nya försök, hittade på hur vi ska koppla nyss. Putsade man lite på kontakte så stod det vilken ström som låg på vilket stift...
Ska försöka få över den andra hallgivaren ikväll, sen så borde jag ha löst gnistproblemet.
Idag så fick killen med grenröret tag på mej, imorgon så ska jag åka förbi honom och hämta grenröret.
Har även kommit fram till att vi eldade upp hallgivaren igår, när vi försökte få till gnistan. Blir att byta den och göra nya försök, hittade på hur vi ska koppla nyss. Putsade man lite på kontakte så stod det vilken ström som låg på vilket stift...
Ska försöka få över den andra hallgivaren ikväll, sen så borde jag ha löst gnistproblemet.
Låter skönt att det ordnar sig mer och mer me asconan.. blir bilen som får rulla resten av sommaren?
kimpan: Jo jag hoppas på det iaf. Jepp det blir bruksbilen den närmaste tiden, vill inte stressa ihop 200an så Asconan kommer få rulla nästa sommar med.
Får jag bara över hallgivaren så ska vi nog kunna få lite gnista igen.
Jo vi hade sönder givaren igår, vi får ingen signal alls från hallgivaren.. Blir så när man testar att lägga ström där det skulle ha varit jord..
Hallgivaren sköter signalerna till tändmodulen, som i sin tur talar om när tändspolen ska ge gnista ut till stiften.. Funkar inte den så får man ingen gnista. När jag skruvade den originalgrenröret idag så såg jag att jag har använt fel databox med, 2,2ans box var inkopplad. Det har jag åtgärdat nu, nu sitter det rätt 2,0 box i..
shogun: Det måste den... Får jag bara ta mej tid och gå igenom kablarna mellan hallgivare och tändmodul så ska nog motorn hosta igång ganska snabbt, med bara grenröret monterat ( till grannarnas förtjusning..). Det tackar jag för, har en känsla av att det kommer behövas. Både i det här projektet och det andra med.
darkwizard: Precis, cyklar är till miljöpartister (och "MicrO").... Krisar det så har jag fått tag på en till 2,2L motor komplett med allt som behövs..
vet att en polare hade problem med sin 2,2L i sin ascona när han byggde den, ok det jag mins va att startmotorn ville ha extra ström. han hade samma problem med att få igång sin som du.
pukan2: Tackar för tipset. Jag har inga problem med strömmen utan just nu är det lite strul med styrströmmarna mellan hallgivare och tändmodul.
Igår kväll så hämtade jag ett extraktorrör till Asconan, blir lite smidigare att snickra ihop resten av systemet med det monterat. Ska göra ett ryck nu i helgen om vädret tillåter, får jag inte motorn att gå mot slutet av nästa vecka så säljer jag bilen.
Solstice: Ber om ursäkt för det, får ta och bättra mej imorgon. Laddar kameran och tar lite nya bilder. Dock så har det inte hänt speciellt mkt sen de sista bilderna.
Nu så har jag fått lite mer hjälp av grabbarna på opelforumet. Felet har legat i att jag har haft fel inkoppling på modulen. Har fått fel uppgifter från leverantören. Men nu så har jag gnista iaf.
Imorgon ska jag in och hämta ett nytt kontaktstycke till tändmodulen, så jag kan snygga till kabeldragningen lite. Sen så ska det handlas lite slang och slangklammor så jag kan göra ett riktigt startförsök med lite bättre utgång.
Går allt som det ska så kommer jag reta upp grannarna lite grann imorrn med skönsång ur 2,2L Opelmotor och extraktor..
Skatboet, ska snyggas till så fort motorn går som den ska.
Går allt som det ska imorrn så kan jag börja snygga till här inom kort.
Fick tyvärr inte någon bra bild på extraktorröret, ska göra nya försök imorgon.