3681
Sök

Europas värsta Nissan Maxima RWD! (kunde de ha blivit..)

huh?
10 427 Inlägg
27 december 2008
JapMax skrev:
steifan skrev:
JapMax skrev:
De köpte jag på Polyteknik.se, men dom är mkt dyra.

Vilken hårdhet valde du på materialet?

Finns det guider för sånt där eller är det 'hofta' som gäller? big_smile

Jag köpte Shore A 80 lr hur man skriver. Det är de man "brukar" ha till bilbussningar sa han.

Okej smile Är säkert vettigt.

Så här skriver Superflex (dom som tydligen var 'först' med polybussningar, "based on nearly 30 years PU manufacturing experience")

Guide to Hardness Selection

70 Shore           Typically subframe mountings where low NVH is a priority and situations where compliance is desirable

80 Shore           Typically wishbone, radius rod, non coil over shock eye bushes

90 Shore           Typically leaf spring eyes or more heavily loaded wishbones & radius arms, trunnion bushes where replacing rubber

95 Shore           Typically intensely loaded coil over shock bushes, trunnion bushes where replacing nylon – red only

12 086 Inlägg
27 december 2008
Trådstartare
Ah du ser 80 är de vanligaste, 70 är ju för mjukisar och hårdare för rena dyngjobben wink

8 156 Inlägg
27 december 2008
Bra jobbat.
Jag måste erkänna att jag blev lite sugen på Gott & Blandat.
Dina bussningar ser lite goda ut wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

136 Inlägg
27 december 2008
Snyggt!  Håller med dig att man inte skriver "apful" eller skrothög i andras projekt.. oavsett vad man tycker. Jag gillar inte Nissan Maxima.. men det du gör med bilen är beundransvärt hursomhelst! Och mycket intressant att läsa om, och kanske kommer jag tom att gilla slutresultatet trots allt!! Oavsett kommer jag vara imponerad över vad du åstadkommit!  Lycka till!!

Byggare Behm
562 Inlägg
27 december 2008
Japmax, ja du bygger visserligen en Maxima men vaf-n åker du då ? 540 ?
Går inte ihop.. big_smile
No offense, gillar E34´orna jag också.
Följt projektet, ser bra ut, att den inte är klar för utställning får folk ta, jag menar, den ska
ju bygga först !
Kör på , lycka till!

Långt ifrån proffs men gör det jag kan.
Sköter man saker snyggt så klarar man sig bättre, alltid.

12 086 Inlägg
28 december 2008
Trådstartare
_Jonex_ skrev:
Japmax, ja du bygger visserligen en Maxima men vaf-n åker du då ? 540 ?
Går inte ihop.. big_smile
No offense, gillar E34´orna jag också.
Följt projektet, ser bra ut, att den inte är klar för utställning får folk ta, jag menar, den ska
ju bygga först !
Kör på , lycka till!

Kul att du tycker om bygget!
Just nu kör jag Ford wink Jag är inget märkesfreak smile

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
29 december 2008
Haha, vilket jävla projekt du har satt igång! big_smile Skulle bara skumma lite och kolla, men kunde inte riktigt släppa det hela... Och det spårar ju iväg åt än det ena än det andra hållet! Du är ju GALEN! big_smile

Hoppas du hittar motivation och energi att få ihop ditt projekt också, vore kul att få se det framöver! big_smile

Lycka till! Kram / Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

Fattig student
1 282 Inlägg
29 december 2008
Coolt att bygga bakhjulsdrift på en framhjulsdriven bil.. En polare bygger det på sin vr6:a med.. Maximan är ju dessutom lite udda..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..

796 Inlägg
29 december 2008
Gillar ditt arbete med bilen:)

Helrätta planer med att stoppa in tysklands finaste tillgångar i en riskokare:D

Fortsätt i denna takten nu, så vi får lite o läsa! // Hasselstrom

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"

Drifttekniker VA
580 Inlägg
29 december 2008
Du skulle slänga i en Skyline Rb25 istället för BMW motor. Får du ju en överladdad motor dessutom. Men coolt bygge för övrigt.

AJA Motorsport
450 Inlägg
29 december 2008
Har nu läst igenom hela tråden smile och fy fan va grymt bygge ger dig all lycka med fortsättning och kommer följa bygget big_smile

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com

mmm, blåbärssoppa.
616 Inlägg
29 december 2008
Jaha, nu har jag läst igenom hela tråden IGEN. Tyckte jag kände igen det mesta, men fattade inte förrän jag såg mitt eget inlägg... Suck. Jag säger då det.

Fast på all tid... borde det inte ha hänt lite mer? wink

/ichi

961 Inlägg
29 december 2008
läst tråden i ett sträck nu smile grymt o kunna göra bra mycke grejer själv !! prenumenation ( stavning? ) bokad ! smile

Pure DieselPower

Mohaaaa
95 Inlägg
7 januari 2009
Har nu läst hela tråden. Wow vilket bygge du har min fullaste respekt. Ska bli skitkul att följa detta. Keep it up..

12 086 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
plumpen skrev:
Har nu läst hela tråden. Wow vilket bygge du har min fullaste respekt. Ska bli skitkul att följa detta. Keep it up..

Visst, tack smile

Va i garaget igår och kapade upp några fyrkantsprofiler till bakvagnen tongue

huh?
10 427 Inlägg
7 januari 2009
Kanske lite tidigt i projektet, men finns det några planer att hänga på nån form av stiligt bodykit sen? smile

12 086 Inlägg
7 januari 2009
Trådstartare
steifan skrev:
Kanske lite tidigt i projektet, men finns det några planer att hänga på nån form av stiligt bodykit sen? smile

Fan stefan är du sen lr, kolla sidan 7 wink

huh?
10 427 Inlägg
7 januari 2009
JapMax skrev:
steifan skrev:

Fan stefan är du sen lr, kolla sidan 7 wink

haha, tyckte jag kollade igenom 'hela' tråden big_smile

[ http://www1.garaget.org/gallery/archive … 14mexd.jpg ]

Var kommer dom där grejerna ifrån då? Eller vad är det för grejer?
Är väl inte helt hemmabygge?

832 Inlägg
7 januari 2009
JapMax skrev:
Residence skrev:
JapMax skrev:

Beror ju på vem som bestämmer och vad han har lust med smile

bannad för ens åsikter... dis aint mother-russia
när man driver egna byggen o projekt så måste man tåla att alla inte tycker lika..
vissa kommer tycka att din är det finaste på jordklotet, andra inte... det får du tåla och inte bli som en bebis för att någon har annorlundare åsikter än dina.

oerhört många tål inte min volvo men inte gråter jag för det.
folk röstar 1or... andra röstar 5or och vissa röstar annat. - de e sånt ja får ta, men inte springer jag till Modsen och försöker få bort någon för att ha röstat en etta.
be istället alla som har åsikter du inte tycker att utveckla sina åsikter till VARFÖR de tycker som de gör om det betyder så mycket för dig, istället för att beté dig som ett barn.

jag måste säga att bilen är ap-ful men själva jobbet du lägger ner på den och vad du gör med den är toppen.
RWD är inget enkelt projekt.

god fortsättning på ditt byggande

Man kan uttrycka sig olika, jag hade aldrig kommenterat ett projekt med "den ser ut som en skrothög" lr "den är apful". Jag tycker att de som gör de är dumma i huvet, således tycker jag du är dum i huvet.
Inte för att du inte tycker om min bil, utan för att du tycker det är helt ok att skriva i min projekttråd att min bil är apful. Gör alla som du skulle ingen jävel här va glad o sams.

Du har förövrigt inte en aning om bakgrunden till det rawbin skrev, så du har väldigt lite att gå på när du skriver att folk beter sig som bebisar. Jag skulle vilja bedömma dig som bebis efter dina värderingar och argument, helt slut!

Ps. Jag skulle givetvis inte uttryckt mig såhär oprovocerat.

Kan inte låta bli att bli så j***a förbannad på folk som inte är vuxen nog att hålla käft!!! Man måste kunna skilja på stor i käften och ärlig. Har man inte blivit tillfrågad å säga vad man tycker är man bara spydig och stor i käften om man yttrar sej om sånna saker inte ärlig som många tror. Men jag kanske är den enda som tycker så.

För övrigt ett kanonjobb och jag hoppas det blir många uppdateringar. smile

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"

8 Inlägg
7 januari 2009
Intressant bygge måste jag säga, kul när folk skiter i om det är onödigt mycket jobb utan bara kör på, kul också att du kommer på och tillverkar egna lösningar smile

Sök