Tillbax till min bästa vän rosten då.. hade på drygt 1år lyckats laga en tröskel av 2 och skärmarna så kände att de kanske va dags att lejja bort arbetet till någon.
Sagt o gjort, bilen lämnades in till Birkas Bilplåt i Skänninge, Sveriges i särklass största klåpare.
Här är bilen påväg till nya garaget
Nu tänker ni säkert, "Sveriges i särklass största klåpare" låter inte bra, de va de inte häller.
Dum som jag va inspekterade jag inte arbetet bättre än jag gjorde för när jag pallat upp den i garaget o inspektera där ser jag att han tex inte har svetsat fast ytterskärmen i innerskärmen. Utan innerskärmen låg rostig MOT ytterskärmen med en glipa och lite body på. Tröskeln va väl hygglig, den hade en praktikant donat med en hel vecka =P Tyvärr såg svetsarna ut som hejkonbacon men de går ju att putsa till.
Har tyvärr inga bilder på spektaklet men har en del bilder på arbetet jag gjorde efter honom.
Jag bestämde mig alltså för att byta plåt i hela hjulhusen, ville inte veta att de va kex i hela hjulhusen plus att de känns som den där glipan skulle samla på sig en del skit o helt plötsligt har skärmen rostat upp igen.
Jag börjar med att kapa dän kexplåten i vänster hjulhus
Här är förövrigt en tröskel till högersidan, 2200kr, roligt med Nissan.. not
Tillbax till hjulhuset,
Sen har jag svetsat på ny plåt.. tog bort hela hjulupphängningen bak för att underlätta arbetet plus att de ändå skulle fräshas upp
Båda sidor är färdiga nu, har tyvärr inga bilder på andra sidan men de ser ungefär lika dant ut
Det som återstår är att jag ska blästra/skrapa hela underedet halva bakre bilen och sedan lacka.
Köpte nya fälgar i somras med, tänkte lika bra att slå till då=)
Vart ett par Inter Action, inga märkesfälgar kanske men de vart dyrt ändå tack.
När jag började spåna ville jag ha 20" krom som alla andra men kände dels att de va påväg ut o sen så är 20 så jävla brutalt, går ju knappt att åka med skiten utan att de skrapar i häro var. Vart en uppsättning 19x8.5" ist, med 235/35-19 däck. riktigt nöjd hittills, har testat dom på bilen men får ju ingen direkt helhetskänsla =/
Följer en del bilder
Påväg hem med ett jätteleende på läpparna