2976
Sök

detroit locker?

148 Inlägg
1 september 2007
Trådstartare
tja!

Eftersom att jag inte har råd att köpa en torsendiff så lutar det  åt en "detrit locker" istället.
Men jag skulle vilja veta lite hur det är att köra med en detroit locker av den som vet, är det ngt att sattsa på eller é det skit att köra med som jag har hört talas om?

AGA diff kommer inte på fråga!

Tack!

PS: Har ni ngn film på en bil med en "DL" vid vanlig körning och buskörning så länka gärna mm.

Low´n´slow is da shit

2 122 Inlägg
2 september 2007
vad jag vet är de nästan som agadiff utom då du kör försiktigt

Volvo 242 -75 Busbil
Volvo 245 -80 Projekt bilen

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
2 september 2007
vad jag hört så är Detroit locker bra mot många andra.
Sen att bilen inte känns ryckigt vid långsamna körningar.

C H E V R O L E T <3

Aktiv Medlem
1 303 Inlägg
2 september 2007
Va hittar man en sån diff då??

Ska ev köpa en med...om det inte blir aga tongue

Mvh Christian

148 Inlägg
2 september 2007
Trådstartare
criller skrev:
Va hittar man en sån diff då??

Ska ev köpa en med...om det inte blir aga tongue

lämplig för streetracing, dragracing eller drifting. o sånt é alltid kul:P
Men som sagt, jag vill ju kunna köra med sakerna oxå, hörde att dom ska ge ifrån sig ett gnäppande ljud när man svänger med dom vid normal körning...

Gnäppandet kan jag la leva med, men jag vill inte slita ut 19"arna efter en vecka med diffen isf:D

Diffen finns att köpa på blocket, finns en snubbe där som har...

Low´n´slow is da shit

1 723 Inlägg
2 september 2007
på Eatons hemsida står det att en Detroit Locker är utvecklad för att ge konstant kraft till båda hjulen, men uppför sig som en diffad då det behövs. Så jag gissar att du kan sova lugnt om nätterna utan att oroa dig för dina 19" smile

148 Inlägg
3 september 2007
Trådstartare
filmer....please!

Low´n´slow is da shit

1 723 Inlägg
4 september 2007
Inte så svårt att söka lite själv va...?

http://www.youtube.com/results?search_q … oit+locker

Bärs!
3 456 Inlägg
4 september 2007
swedahl skrev:
AGA diff kommer inte på fråga!

nehepp... lol

Garaget.org peakade 2008.

Smålänning
7 887 Inlägg
4 september 2007
Detroit Locker verkar vara i stort sett samma stanke som LockRight som används av en del terrängåkare.
Vad jag vet så är det lömskt att åka på ställ med en sån. Kommer ut skitsnyggt, sen när båda hjulen nästan snurrar lika fort så tvärlåser dom diffen. Förutom smällen som blir så lär du hamna i diket wink

Sen är den alltid låst när man kör rakt fram, men låser upp sig i svängar om båda hjulen har bra grepp. Så den är inte lika känslig som en öppen diff, så lite större slitage får du räkna med.

Varför inte en ARB spärr? Alltså tryckluftsdriven riktigt diffspärr, så du har en öppen diff, sen trycker du på en knapp så har du låst...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 723 Inlägg
4 september 2007
eller varför inte en LSD? så slipper man fundera smile Fungerar finfint.
Detroitlockern verkar mest användas av strippåkare och offroadare.

1 723 Inlägg
4 september 2007
Detroit Locker: "No other performance differential has the reputation for delivering traction in mud, snow, rocks and on the track."

vad ska man med den här till om man ska burna? smile

Smålänning
7 887 Inlägg
4 september 2007
falloutboy skrev:
Detroit Locker: "No other performance differential has the reputation for delivering traction in mud, snow, rocks and on the track."

Så den ska gå loss på båda hjulen cool

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

1 723 Inlägg
4 september 2007
twin_cam skrev:
falloutboy skrev:

ja klart, men är den inte lite för kraftig? den riktar sig inte till Volvoåkare direkt utan till terrängfordon smile iom att den ständigt låser diffen. vad vet jag, jag hade inte köpt den då det finns andra diffspärrar/bromsar att köpa som riktar sig till gatkörning.
Senast redigerat av falloutboy (4 september 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
4 september 2007
falloutboy skrev:
twin_cam skrev:
falloutboy skrev:

ja klart, men är den inte lite för kraftig? den riktar sig inte till Volvoåkare direkt utan till terrängfordon smile iom att den ständigt låser diffen. vad vet jag, jag hade inte köpt den då det finns andra diffspärrar/bromsar att köpa som riktar sig till gatkörning.

Finns folk som använder den, och konurrenten LockRight på små suzuki samurai á 1000 kg utan problem. Tror inte volvon är för lätt om det var det du tänkte på.
När båda hjulen har grepp i en kurva så släpper spärren av spänsten i drivaxlarna, svårt att förklara på ett bra sätt... Börnar man så låser den eftersom det ena hjulet inte har grepp...

Men håller helt klart me, finns mycket bättre alternativ. En lamelldiff går ju åka på ställ med utan att det går åt hel... men dom är känsliga för vilken olja m.m...
Senast redigerat av twin_cam (4 september 2007)

148 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
falloutboy skrev:
Inte så svårt att söka lite själv va...?

http://www.youtube.com/results?search_q … oit+locker

Har sök men inte hittat vad jag söker... därför vill jag kolla ifall ngn annan har ngt att komma med. så ligger det till serru...

Low´n´slow is da shit

148 Inlägg
4 september 2007
Trådstartare
twin_cam skrev:
Detroit Locker verkar vara i stort sett samma stanke som LockRight som används av en del terrängåkare.
Vad jag vet så är det lömskt att åka på ställ med en sån. Kommer ut skitsnyggt, sen när båda hjulen nästan snurrar lika fort så tvärlåser dom diffen. Förutom smällen som blir så lär du hamna i diket wink

Sen är den alltid låst när man kör rakt fram, men låser upp sig i svängar om båda hjulen har bra grepp. Så den är inte lika känslig som en öppen diff, så lite större slitage får du räkna med.

Varför inte en ARB spärr? Alltså tryckluftsdriven riktigt diffspärr, så du har en öppen diff, sen trycker du på en knapp så har du låst...

tryckluftsdriven spärr låter ju hel festligt, men som sagt...planerna på att skaffa torsendiff finns ju kvar...men jag skulle vilja hitta ngt som inte kostar för mkt, men samtidigt få ngt som går att köra på... Alltså ingen AGA som sliter sönder däcken vart man än kör eller en diff för flera åter flera tusen spänn...

Någon som har ett mkt bra förslag?

Low´n´slow is da shit

671 Inlägg
4 september 2007
Som sist då lockern var upp på forumet !
Massor med åsikter av alla de slag men ingen har kört med den eller de olika typerna !
Mkt faktabladsläsande o inge användarerfarnhet....

OBS!
Det är faktiskt inte sjysst mot trådskaparen att bara dra en massa blajja om olika typer av billiga diffar som finns och deras beteenden.
Det som skrivs i forumet har inte med verkligheten alls och göra..

Jag skickar direkt till dig... swedahl
Senast redigerat av endorfinslaven (4 september 2007)

Hobby-Skruvare
203 Inlägg
3 oktober 2007
Snälla endorfinslaven om du har info om locker diffen har du lust o skicka till mig med då??  Vad är skillnaden på en torsendiff och en locker swedahl ??

Syns man inte så finns man inte
Min projekttråd 240:n

Streets Of Sundsvall Crew
482 Inlägg
1 november 2007
maila denhär killen om info han har kört med Detroit Locker i sin 740 flera år. Tom heter han

Hasse Nitr00x Andersson
https://joyride.cc

Sök