falloutboy skrev:
twin_cam skrev:
falloutboy skrev:
Detroit Locker: "No other performance differential has the reputation for delivering
traction in mud, snow, rocks and on the track."
vad ska man med den här till om man ska burna?
Så den ska gå loss på båda hjulen
ja klart, men är den inte lite för kraftig? den riktar sig inte till Volvoåkare direkt utan till terrängfordon
iom att den ständigt låser diffen. vad vet jag, jag hade inte köpt den då det finns andra diffspärrar/bromsar att köpa som riktar sig till gatkörning.
Finns folk som använder den, och konurrenten LockRight på små suzuki samurai á 1000 kg utan problem. Tror inte volvon är för lätt om det var det du tänkte på.
När båda hjulen har grepp i en kurva så släpper spärren av spänsten i drivaxlarna, svårt att förklara på ett bra sätt... Börnar man så låser den eftersom det ena hjulet inte har grepp...
Men håller helt klart me, finns mycket bättre alternativ. En lamelldiff går ju åka på ställ med utan att det går åt hel... men dom är känsliga för vilken olja m.m...
Senast redigerat av twin_cam (4 september 2007)
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!