2879
Sök

Min bil = sponsor ?

9 108 Inlägg
31 januari 2006
kul tråd hehe..

det finns folk som blivit sponsrade med originalbilar bara för att de kunnat snacka för sig och verkligen varit framåt och kunnat övertyga om att det verkligen kommer bli något.. Folk som blir helsponsrade har ju oftast redan byggt någon prisbords-rensare redan! mr fun och kooz t.ex. började från noll som alla andra. Nu bygger dom väl i princip gratis wink

Finns knappast någon standard för "så här ska din bil se ut för att den ska bli sponsrad" har man redan en perfekt bil finns ju ingen mening med att bli sponsrad. Det är ju i företagets ögon som bilen ska vara värd att sponsra

Ofta kräver de bara att det ska sitta dekal på bilen med företagets namn osv..

Det är bara att maila runt och fråga fråga fråga! Själv orkar jag inte.. Fick några tusen i rabatt på fälgar och kommer få toning rätt billigt.. Annars känns det bättre att pröjsa för allt själv..

Foffis: ärligt talat tror jag det är rätt omöjligt att få så bra sponsdeal på en gammal sunny.. Men man vet ju aldrig! vanliga rabatter på 15% ska inte vara så svårt..
Senast redigerat av MilleN (31 januari 2006)

Peppe Vectra
1 076 Inlägg
31 januari 2006
ligger mycke i de som millen säger.

Man ska vara bra å snacka för sig å verkligen framhäva vad man kan göra.

Det är lite lättare att skaffa spons i bilutställnings syfte har jag märkt än vad det är i tex rally som jag också sysslar en hel del med.

Det är lättare att visa upp bilen och vad man gjort med den när man fått pengar till att göra något, men i rally måste man vänta en hel del, tävla kan man ju inte göra varje dag, visst bilen ser kansek cool ut men kan man vinna några rally på den?
I rally handlar det mycke om marknadsvärde för företagen, dom som inte håller på med bilrelaterade verksamheter är oftast inte intresserade av att sponsra en rallyåkare.

Förra året va ju David "mr fun" ute på en jävla massa jippo som han blev ombädd om. inte för att jag tror han hade något emot de, men fläska till norge verkar jobbigt.
Senast redigerat av Lucifer84 (31 januari 2006)

VECTRA ENEM Sport
#1 Steve Blyfot

676 Inlägg
31 januari 2006
MilleN skrev:
Foffis: ärligt talat tror jag det är rätt omöjligt att få så bra sponsdeal på en gammal sunny.. Men man vet ju aldrig! vanliga rabatter på 15% ska inte vara så svårt..

okey, nä ja kan faktiskt inte tänka mig de heller. visserligen om man har en VÄLDIGT god plan och kanske även lite kontakter kanske mna kan få en liten sponsring, men annars... nää...
tänkte bara efterssom de e en såppas gammal bil och jag har då aldrig sett någon styla upp en rutten sunny smile kanske föratt de inte är någon värd bil att plöjja ner pengar på då tongue

Bilförsäljare
51 Inlägg
31 januari 2006
men vad vill man ha för sponsoer då? jag menar? var går gränsen? är det helsponsring som gäller äller bara ett par % ? jag menar visst! klart som f-n att jag skulle kunna tänka mig att ha en liten dekal från en däckfirma på min bil om jag fick 30-50% rabatt på däck, lite större om jag fick 50-70%, men för några 10% skulle jag aldrig drömma om att klistra på något på min bil, samma som att jag skulle nog ta BRA mkt betalt om det vore ett icke bil relaterat företag som sponsrade, självklart beroende på vad för företag, jag menar vem skulle vilja ha en stor jävla logga som det står ICA Rutan I GYTTJEBÄRGA? nej tack, då jobbar jag hellre ihop mina delar, finns det någon gräns mellan sponsring och rullande reklampelare? och isåfall vart tycker ni gränsen går?

/ Daniel

Daniel Birgersson, S2000
Tidigare Bilar
Audi A3 1,8 T (S - line) , 9-3 Aero

9 108 Inlägg
1 februari 2006
för mig är "sponsring" när man får grejor man behöver gratis.. För vissa är en "sponsor" någon som gett 10% rabatt liksom..

På vissa bilar är det ju snyggt med dekaler också! Då behöver man ju inte nån rabatt alls wink

Nej har jag kört mitt race så här långt utan några dekaler, så jag ska allt försöka löpa linan ut utan..

3 Inlägg
20 april 2006
Själv tycker jag nog att sponsring är från att företaget inte gör någon förtjänst alls till att de ger bort saker. Men så länge de "bara" ger rabatt, oavsett hur stor den är så är det rabatt ingen sponsring.
Inköpspris är dock en bra deal.

Sök