Hmm, min familj o jag har haft hästar innan jag ens var född så har levt med dom kräken i 17år snart 18 lika less är jag dom fortfarande, men saken är den, att jag kan inte förstå dessa häst ägare som, rider efter asfalts vägarna!, de finns ALLTID nåra fina skogs stigar eller rent av grus vägar inne i skogarna, bara att leta upp dom, dom finns ! jag lovar annars kan ni få en gratis max delux mål,, visst vi är inga ängla barn på denna gård vi rider efter asfalts vägar ibland, men isånna fall är de bara för att ta sig till o från bra skogs vägar men då är de i regel när de är lite trafik, men dessa nötter som rider efter vägen bara för att visa upp sig tyder ju på att dom inte har nått på en häst rygg att göra, varför behöva visa upp sig?. gå då för fan o rid en tävling o var borta från dom vägarna, för hovarna och leder tar ofta mycket stryk av asfalts vägarna då de är för hårt för dom om man rider FÖR mycket efter dom, visst de kan hjälpa styrka lederna, men om dom läst på den nya " rönen " så är de UTAN ryttare på ryggen vilket dom lata häst tjejerna o o killar missar som rider, de här att dom ska få trafik vett, är inget speciellt, de ör vara att dom ska lära sig hantera snabba situationer och inte vara rädd utan känna sig trygg med omgvining och ryttare de är inget specielt för just bil trafik, de är allt, t.ex en jägare ute i skogen om man träffar på den så ska ju inte hästen skena, samma sak är ju om man möter en bil, då ska den ju inte häller skena, de tyder på att hästen kan vara osäker på dig som ryttare, självsäker och riktig ryttare och uppfödare ger modiga lojala o självsäkra hästar...
You don't get another chance, Life ain't a nintendo -