Har handlat på mig en till bil en Hobao hyper st truggy som jag modifierat lite Ford f650 kaross och lite större däck,drivs med tekin system med 2250 motor och 6s lipo.... det rör på sig
Tack.. Javisst är det airbrush.. Det är mest en snabb kladd för att se hur "enkelt" det är att måla på insidan av karossen.. Blir lite bakvänt..
Förövrigt med tanke på RC så lade jag min Raptor E620SE på sidan i åkern utanför huset igår. Premiärflygning o allt, helt ny maskin.. just gjort klart 5 minuter flygning och skulle ta ner den i hovring ovanför åkern innan jag skulle sätta ner den på vägen. Jotack, det var ju även första flygningen med helikopter på ett helt år och man känner sig som nybörjare.. Tänker helt jedra fel och felspakar.. Turligt var det bara en meter ovan mark så mina kolfiber-rotorblad för 700:- kronor gick åt helvete (hehe, endast flygna 5 minuter), spindelaxeln kröktes och flybaren såg ut som en banan.. Spindelaxel hade jag hemma så den e bytt, flybaren gick att räta ut och nya kolfiberblad sitter på den igen.. Så nu e de bara o vänta på en fin kväll så man kan ta upp den igen Inte så himlans kul att se en helikopter på ett värde över 12.000.- lägga sig.. ..men men det hör till.. den kommer med all säkerhet gå i backen fler gånger.. Dock var det första craschen med helikopter sen jag började flyga dom för ett antal år sen..
Det finns ju ingen direkt nyproduktion på tidigare nämnda volvomodeller men vill minnas att det vara Tamiya och Kyosho som gjorde dem. Mitt tips är att scanna av ebay. C30 vet jag även är på G. Läckert monster vett74, kör oxå amerikansk fast mer sidleds
Det finns ju ingen direkt nyproduktion på tidigare nämnda volvomodeller men vill minnas att det vara Tamiya och Kyosho som gjorde dem. Mitt tips är att scanna av ebay. C30 vet jag även är på G. Läckert monster vett74, kör oxå amerikansk fast mer sidleds
Freddeponken, vill varken såga ner eller lacka, för det blir så jobbigt att byta pinnarna helt när jag sätter på en annan kaross då...men ja, detta brukar vara det man hackar på annars. Alltid snyggare när de inte syns, som på min audi t.ex
Behöver ett litet köpråd.. någon som har ett bra tips på en el-buggyl i KIT ? Vill ha något med likande design och väghållning (Om inte bättre då) än Kyosho Lazer Alpha
Hade en sån förut innan fartreglaget grillades..köpte nytt vilket skulle vara likvärdigt men bilen gick bara sämre (Näst fetaste Kyosho Mega Motor satt i, gjorde väl runt 40. Kom fyra på någon tävling tidigare ägaren körde)
Bättre väghållning ska nog inte vara nåt problem, men liknande design kan det vara värre med. Tamiya har visserligen släppt en del av sina gamla bilar igen om det är Retro-design du är ute efter.
Nu var de länge sen jag var ens inne i en butik men 3-4 vore skönt 5-6 går VÄL bra
4WD vill jag ha och en stötfångare fram..jag knäckte framvagnen första gången jag körde min Kyosho Zaboon, visserligen var man ung o dum och så hade den stötfångare. Men det kan bli ännu värre utan