3684
Sök

volvo 850 Olja i luftsuget *BILD

105 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Tjoho.

Haft under en längre tid en rätt ostabil volvo 850 och jag har försökt att felsöka den.  Idag fann jag att det är en liten mängd olja i luftsuget eller vad man kallar det.  Och undrar helt enkelt om det ska vara så och vart oljan kan komma ifrån?

Bilen är en 850 145 hk 10 ventilers.

http://img123.imageshack.us/img123/548/garagetnl5.jpg

Tacksam för någon som har en klock ide smile

Mvh Andreas

Servicetekniker
235 Inlägg
9 september 2007
Oljan kommer ifrån vevhusventilatonen. Och ja det brukar bli så du kan kolla så det inte är helt igensatt i den slangen som går in i luftslangen. Det sitter även ett lite flamfilter i den slangen som går in i luftslangen kolla så inte det också är igensatt.

mvh ralle

Team Chevy740

105 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
_ralle_ skrev:
Oljan kommer ifrån vevhusventilatonen. Och ja det brukar bli så du kan kolla så det inte är helt igensatt i den slangen som går in i luftslangen. Det sitter även ett lite flamfilter i den slangen som går in i luftslangen kolla så inte det också är igensatt.

mvh ralle

Tror du att det kan påverka att bilen ibland bara dör och inte svarar på gasen?

Mvh Andreas

Servicetekniker
235 Inlägg
9 september 2007
nja svårt osäga vist det kan ställa till lite problem om det är igensatt men inte att den ska dö sporadiskt tycker jag.

Team Chevy740

557 Inlägg
9 september 2007
Jag har också en del olja där och det tror jag kmr från turbon då den e dålig och drar olja.

//Jerry

105 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
_ralle_ skrev:
nja svårt osäga vist det kan ställa till lite problem om det är igensatt men inte att den ska dö sporadiskt tycker jag.

Bilen reagerar så att den helt enkelt bara tappar varvet och svarar inte på gasen till den tillslut hostar och dör.  Finns det något sätt hur man kan titta om bensinpumpen fungerar som den ska evutuellt bensinrelät? Bilen har inte dött när den är kall .  Sen ett fenomen jag fått på huvudet när den dör är att jag ligger och kör jämt att det är då den dör. alltså ligger samma växel under längre tid och bara kör jämn gas hela tiden..

Mvh Andreas.

Sök