3078
Sök

Nya däck och höjning?

Revisor
151 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
Hej!

Nu är det såhär att jag måste skaffa nya däck till våran Mercedes E320 cab http://www.garaget.org/AudiRS6 .

Just nu är det så att bilen är så låg så den skrapar i alla små hopp och trottoarkater m.m.
Jag skulle egentligen vilja att den skulle komma upp två centimeter för att slippa allt det här.
Frågan är då om bilen blir högre med nya däck eller måste man ge sig på en höjning?

Ett annat frågetecken som jag har inom mig är om bilen blir högre med 18", fälgarna och däcken jag har nu är 17". Om det nu är så att den blir högre vilket den borde bli av det undrar jag om det är mer ekonomiskt att köpa fyra AMG 18" fälgar med nya däck eller är det billigare att köpa nya sulor och höja bilen 2 cm?

Behöver hjälp!

/Audi
Senast redigerat av AudiRS6 (9 september 2007)

huh?
10 427 Inlägg
9 september 2007
18" fälgar har ju lite lägre profil på däcken för att bilen inte ska bli högre än med 17".

Men går ju helt klart att ta lite lägre profil på däcken inom en viss
marginal för att få den nån mm lägre. Rullomkretsen 'ska' ju inte
ändras mer än 5% upp eller ned.

11 Inlägg
9 september 2007
JA bilen blir högre med 18 på. men varf köpa vinterdäck för? köp 19 när du endå e i farten smile

Revisor
151 Inlägg
9 september 2007
Trådstartare
stefan_1983 skrev:
JA bilen blir högre med 18 på. men varf köpa vinterdäck för? köp 19 när du endå e i farten smile

Det här är ingen utställningsbil eller bil som jag vill åka runt och "stajla" med utan den ska vara skön att åka i och några 19" blire iaf inte=)

/Audi

Darth Vader
1 644 Inlägg
10 september 2007
behåll 17tummarna då och köp däck med högre profil, blir nog billigast.

Braaaaap?

Sök