3343
Sök

Saab Växellåda Vill Ha Tips

20 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Tjena skulle vilja ha lite tips på lådor som går att använda i en saab 9-5 aero 02.
Skulle vilja ha lite kraftigare grejer hört att man kan använda opels 6 vxl diesel låda är det någon som har lite mer tips eller kanske även egen erfarenhet om andra lådor som kan användas så är jag väldigt tacksam.

Mvh loberg

Smålänning
7 887 Inlägg
10 september 2007
Urmelkutt skrev:
Tjena skulle vilja ha lite tips på lådor som går att använda i en saab 9-5 aero 02.
Skulle vilja ha lite kraftigare grejer hört att man kan använda opels 6 vxl diesel låda är det någon som har lite mer tips eller kanske även egen erfarenhet om andra lådor som kan användas så är jag väldigt tacksam.

Mvh loberg

Enligt en halvsäker källa som jag snackat med så använder opel saabs växellådor...

Passar inte den sexväxlade aerolådan från 9-3SS och SC. Ska ju vara riktigt hållbar. Kanske t.o.m är den som opel använder till sin diesel.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

20 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
Kan nog funka ska kolla upp det ska snart sätta i den nya motorn så behöver få tag i en låda tack för tipset ......

2 164 Inlägg
10 september 2007
De är som sagt disel lådan som används men de krävs en del modifikationer.
Men har du tid och ork och har en låda så montera bara.

MVH

F

Sök