2250
Sök

Elr vad sägs som en BMW som första bil?

33 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
HEJ IGEN big_smile förlåt om jag gör många trådar men för mig o många andra är bilar ett viktigt ämne :K

Jag har kollat lite på BMW och tycker att dom är väldigt snygga Stylade mest, men ostylade duger oxå :K . 

gäller det här ? som man vet vilken modell det är? när man ska styla dom o så

* E21 (1975-1983)
    * E30 (1982-1994)
    * E36 (1990-2000)
    * E46 (1998-2006)
    * E90 (2005-nutid)

Jag vill nog iaf ha en E36 elr E46 för dom är snyggast :K

Vad tycker ni är dom bra? billiga i drift? allt sånt där :K skriv så fingrarna glöder!

MVH ERIK!

Fisksoppa?

409 Inlägg
10 september 2007
E30 är ju helt klart snyggast. går att få för en soft peng dessutom.

37 Inlägg
10 september 2007
det beror ju helt på din budget, och om du ska en 4 eller en 6?

33 Inlägg
10 september 2007
Trådstartare
4 elr 6 ? yikes . sorry är EFTER :K :K big_smile

Fisksoppa?

.......
2 655 Inlägg
10 september 2007
mest värd pengarna är helt klart en e30. men du må isåfall köpa en som e årsmod 88-91 för de e facelift. dom e mycke snyggare orginal än 82-87. kolla runt lite på de så märker du fort skillnad, kan säga de ja kommer på nu: snyggare kofångare i plast, bättre lampor, snyggare lampor bak, snyggare bakända, snyggare front, väldigt städat å bättre runt allt vid motorn, bättre stolar och baksäte. sen e de ju en del andra saker å big_smile...

37 Inlägg
10 september 2007
Kingkarlsson skrev:

sorry det va mitt fel som inte var så tydlig.

tycker att bmw är snygg o rolig bil, sen de där med om den är billig i drift o så.. om du ska han en 4 cylindrig eller om du har tänkt dig en 6 cylindrig, för 6 dricker mer bensin.

.......
2 655 Inlägg
10 september 2007
sadd3 skrev:
Kingkarlsson skrev:

sorry det va mitt fel som inte var så tydlig.

tycker att bmw är snygg o rolig bil, sen de där med om den är billig i drift o så.. om du ska han en 4 cylindrig eller om du har tänkt dig en 6 cylindrig, för 6 dricker mer bensin.

kan ja inte hålla me om att den gör, min drar under litern om man inte gasar hela tiden. 52mil på 48-49liter väldigt blandad körning...

SQ
1 343 Inlägg
10 september 2007
fan min skitfocus drar lika mkt, (måste va något fel) blandat 0.96.. inte varit under. som mest 0.99.. tankat 4 grr kommit 200mil sad  men tycker mest om E30 med 2.5 liters 6:a..  smile den är inte tråkig!

Ljudnörd!

306 Inlägg
10 september 2007
kör på en e36.. big_smile fina bilar vettu

köp en beemer bli belåten se naturen ovanpå plåten:P

3 059 Inlägg
10 september 2007
Ja 6'an i min 320 touring -96 drar inte mer än 4'an i 318 touringen gjorde, beror på hur man kör men blandad körning ligger dom rätt lika ändå tycker jag.
Kör också runt 56-57 mil på 50 liter. Asså de e ju lite hur du kör också.. snålkör man o inte drar den mer än 3500 i växlarna så går den snålt.

De finns ju en del modeller av E36'an också.. Vilken hade du tänkt dig ?? Vill du ha en soppasnål bilså är ju en 316 perfekt. Min compact e riktigt snål i soppan men å andra sidan ingen fartraket heller.
Senast redigerat av Smajly (10 september 2007)

Markolainen
10 september 2007
Enligt mig så är e36:an snyggare än e30:in. Sedan är ju e46:an den grymmaste av dem, men då kostar den ju därefter^^ Men det är väl mest på hur mycket pengar du är beredd på att lägga också:) Men köp helllre en lita vassare e36a än en slö e46a wink

xcOOb
388 Inlägg
10 september 2007
autopower.se
där får du svar på alla dina bmw frågor..
har haft en 330 och den drog inte nå mer soppa än nån annan bil men om man åker 3k mil per år så kanske man skulle haft  en annan..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 september 2007
Bilar är lite som prostituerade. Smakar det så kostar det..

Visst är BMW snygga, körglada och trevliga, men dom är också rätt så dyra att ha.
Försäkring och underhåll är lite i överkant.
Men det är som med allt annat en prioriteringsfråga. Många tycker det är värt det smile

Nåt tyskarna kan är motorer. Starka snabba motorer som drar lite bensin jämfört med vad dom pressar ut. Bensinförbrukning kanske inte är det första man tänker på när det gäller en bil, men iaf..

Ska du ha en E36:a så ta en efter 93 då dom förbättrades med bl.a VANOS på 320 och 325.
94 kom även ett komfortpaket som kanske är lite trevligt om man kör mkt. Farthållare, AC och lite annat smått och gott.

Ska du ha en E46:a så har jag för mig att dom inte släppte komfortpaketet förrän andra modellåret, alltså 99.

Som det är med alla bilar egentligen så är första modellåret ingen vidare bra årsmodell då det kan vara mycket "barnsjukdomar", men dom brukar vara billgare smile

Allt är egentligen beroende av vad du vill ha av bilen och vad du är beredd på att betala.
Ge oss ett prisexempel på din budget så kanske det är lättare att sätta upp några riktlinjer?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

9 108 Inlägg
11 september 2007
Ja det är inte en tråd du startar.. Nu har du så många bilar du är intresserad av så ta en helg och dra och provkör så kommer du märka direkt vilket märke/modell du är sugen på sedan. Alla har alltid olika erfarenheter så det är svårt att köpa en bil med hjälp av folks uppgifter på ett forum.

Hur som helst är ju budgeten den största faktorn här, man ska inte behöva fundera över vilken man ska ha av e36 och e46 t.ex. Har man pengar köper man e46 helt enkelt.

Jag hade nog faktiskt tagit en e30 av dom alternativen, men då skulle det vara en ruskigt fräsch, gärna helvit. Turbo skulle hivats i snarast möjligt samtidigt som ett par feta fälgar och sänkning. Sedan är angel eyes, böseblick och tonade rutor ett måste. Vips klart!

501 Inlägg
11 september 2007
MilleN skrev:
Jag hade nog faktiskt tagit en e30 av dom alternativen, men då skulle det vara en ruskigt fräsch, gärna helvit. Turbo skulle hivats i snarast möjligt samtidigt som ett par feta fälgar och sänkning. Sedan är angel eyes, böseblick och tonade rutor ett måste. Vips klart!

Precis så dom ska vara wink

OBS: Ironi

low profile
253 Inlägg
11 september 2007
E30, SÄÄÄNKT, tonad, feta däck o fälgar. blir inte bättre.

Sök