2743
Sök

Lite mer kräm i en 740glt 16v

78 Inlägg
12 september 2007
Trådstartare
Hej! jag har en volvo 740 Glt 16v ja vill ha lite mer kräm i den men vill komma undan ganska biligt:P ja har bytt till extraktor grenrör och 2,5" helavägen vad kan ja göra mer?
Mvh:Pelle

8 253 Inlägg
12 september 2007
Tagit bort ljuddämparen i röret mellen lmm och spjället? Sitter ett plaströr med hål i och lite skumgummi i det röret som man kan ta bort. Min 16V svarade lite bättre efter det och kostade inget.

78 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
menar du mellan luftfiltret å spjället?tongue

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
13 september 2007
pelle_d3 skrev:
menar du mellan luftfiltret å spjället?tongue

Mellan luftmassamätaren (lmm) och spjället menar han, men lmm är inkopplad alldeles efter luftburken. KG har ju chip som skall ge den bättre respons. Å du skulle ju kunna plana toppen en del smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Bärs!
3 456 Inlägg
13 september 2007
sen äre ju ganska mkt snack om balansremmen...
tveksam om det ger nån effekt, folk som har tagit bort den säger att det blev ett jäfla ös i kärran då, men jag vet inte...

Garaget.org peakade 2008.

Smålänning
7 887 Inlägg
13 september 2007
Aga_Diff skrev:
sen äre ju ganska mkt snack om balansremmen...
tveksam om det ger nån effekt, folk som har tagit bort den säger att det blev ett jäfla ös i kärran då, men jag vet inte...

Gör ingen större skillnad, men det kanske känns så för att det vibrerar lite mer.

Största anledningen är för att man ska ha mindre som kan gå sönder. Går balansremmen så går kamremmen med.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Sök