3150
Sök

Vilka Jobbar inte !?!

2 182 Inlägg
13 september 2007
Jag skulle bli knäpp om jag inte haft nåt att göra om dagarna, visst skruva på bilar gör jag ju varje dag i jobbet, å hemma också för den delen tongue , så jag är nästan arbetsnarkoman, får föresten sparken den sista september sad sad

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

1 302 Inlägg
13 september 2007
Själv så jobbar jag inte heller.

Går andra året på gymnasiet.

Min inkomst är definitivt inte hög då jag endast får studie bidrag och underhåll, så det är ibland rätt knapert att ha råd med audins alla utgifter.
Senast redigerat av fegge_89 (13 september 2007)

Körv
3 535 Inlägg
13 september 2007
Jobber som en tok för att få det att gå ihop.. Men har visserligen inte fått hela sommarlönen än.. Så det blir iaf en ny vinterbil så småningom.

Jag slutade gymnasiet i Juni och bor i egen lägenhet nu och sköter ett helt hushåll.

Men jag trivs som fan! smile

Truckdriving Man

1 878 Inlägg
13 september 2007
fick jobb när jag gick sista året i 3:an och idag har jag bytat jobb 4ggr och inte varit arbetslös en enda gång. och här i dalsland finns det juh inget jobb överhuvvet taget. ta ett jobb som bagare på närmaste pizza kanske?

Neerd
1 596 Inlägg
13 september 2007
jag jobbar inte för jag pluggar... men skulle gärna hoppa på ett helg jobb om jag fick ett:)

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

Avstängd
658 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Reichte86 skrev:
Du kanske bor hemma och mamma och får mat och boende så du kan leva snålt på dina pengar?

Egentlgien borde ja inte ens bry miog att nämna det, men bara för det retar mig så ska jag, nä det gör jag inte har egen lägenhet en 3a bor ihop m min tjej har hund, och när alla utgifter e betalda så brukar det hamna på ungefär en 7 tusen i månaden. Så nu vet du.
Och jag lever verkligne inte snålt ja pririterar det som JAG tycker e ball och lägger pengar på det.

Clean EG Squad President
Har Kört Porsche Carrera GT
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
658 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
GTI-95 skrev:
De kul o läsa men kom igen låt killen vara, fan att svennar alltid e så avundsjuka på folk som inte jobbar och ändå har saker. Jag kan även säga det att S2000 e dyr utan jobb men inget överdrivet direkt. Har man sparat så är det inga problem, ja hade fan inget jobb när ja nyss tog körkort men ändå lyckades ja lägga ut 35000 på bilen, familj, vänner arv o.s.v.

Nej det går inte vet du, för e man inte den vanliga svennen som går till jobbet 7-5 varje dag å bara har på sig arbetsbyxor hela dagarna, och lever ett inrutat liv så e det genast fel, va folk inte fattar är att man måste prioritera va man vill lägga pengar på, personligen lägger jag inte en krona på sprit lr krogen, men de flesta bränner ju fan hela jävla lönen på krogen, sen har dom sina tv dom köpt på avbet,och betalt hyrorna, så har dom inga pengar kvar, men om dom kanske skulle skippa krogen ibland och andra grejeor dom bränner på, så kanske folk skulle ha råd med en bättre bil om det nu är det dom vill ha...

PRIORITERA e allt det  handlar om.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
13 september 2007
Men det där är så svårt att förstå.
Har man kommit upp kring 30 så har man lite perpektiv, det finns marginaler på ett annat sätt för man har ett förflutet att luta sig emot.

Vi har ju inte speciellt mycket inkomster, men med rätt upplägg på huslån och sådant finns det ändå pengar över till både alternativmedicin, sambons dykning och våra bilar. Och då räcker det också till dottern och våra husdjur.
Prioriteringar, det är vad det handlar om, håller helt med!

// Ellen smile

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

303 Inlägg
13 september 2007
Alltså jag måste erkänna min nyfikenhet efter ha följt denna tråd. Du säger prioritera? Självklart gör man det men prioritera eller ej så måste ju pengarna komma från något ställe. Du säger att du inte arbetar men ändå "har du råd att prioritera på roliga" (läs: i mina ögon dyra) saker. Så antingen har du en fet buffert på X antal tiotusen kronor på något vänster eller så avsöljar du din hemlighet NU och gör mej till kompanjon.

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

50 Inlägg
13 september 2007
BEATNIK skrev:
GTI-95 skrev:
De kul o läsa men kom igen låt killen vara, fan att svennar alltid e så avundsjuka på folk som inte jobbar och ändå har saker. Jag kan även säga det att S2000 e dyr utan jobb men inget överdrivet direkt. Har man sparat så är det inga problem, ja hade fan inget jobb när ja nyss tog körkort men ändå lyckades ja lägga ut 35000 på bilen, familj, vänner arv o.s.v.

Nej det går inte vet du, för e man inte den vanliga svennen som går till jobbet 7-5 varje dag å bara har på sig arbetsbyxor hela dagarna, och lever ett inrutat liv så e det genast fel, va folk inte fattar är att man måste prioritera va man vill lägga pengar på, personligen lägger jag inte en krona på sprit lr krogen, men de flesta bränner ju fan hela jävla lönen på krogen, sen har dom sina tv dom köpt på avbet,och betalt hyrorna, så har dom inga pengar kvar, men om dom kanske skulle skippa krogen ibland och andra grejeor dom bränner på, så kanske folk skulle ha råd med en bättre bil om det nu är det dom vill ha...

PRIORITERA e allt det  handlar om.

Nej ni tjejer slipper ju köpa sprit på krogen det är ju vi killar som bjuder.

Det vet du!

23 Inlägg
13 september 2007
orka jobba...

study
772 Inlägg
13 september 2007
jag har jobbat men pluggar nu.

Avstängd
658 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
Polluxe skrev:
Alltså jag måste erkänna min nyfikenhet efter ha följt denna tråd. Du säger prioritera? Självklart gör man det men prioritera eller ej så måste ju pengarna komma från något ställe. Du säger att du inte arbetar men ändå "har du råd att prioritera på roliga" (läs: i mina ögon dyra) saker. Så antingen har du en fet buffert på X antal tiotusen kronor på något vänster eller så avsöljar du din hemlighet NU och gör mej till kompanjon.

Haha kompanjon, nä men va fan vi e 2 i hushållet , tjejen har jobb och bidrar oxå så , jo prioritera är allt det handlar om. sen va jag har för buffert kan jag inte sitta å säga på internet på garaget.

Den här tråden har förvandlats till nått helt annat....sad

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Avstängd
11 Inlägg
13 september 2007
Jag jobbar inte för pengarna skull, jag jobbar för det är kul big_smile

alltid retar det nån med såna inlägg smile

Besök vår Muskelbils klubb med Amerikanska muskelbilar www.<nånsida>.se

Örebroare i exil
970 Inlägg
13 september 2007
Sjukpensionär på 50% och just nu sjukskriven resten... Kommer dock bli 100% sjukpensionär inom kort, vilket känns lagom surt då jag inte vill annat än att jobba. Men kan man inte så kan man inte.

Jobbade tidigare som fordonstekniker

Hej FRA!

133 Inlägg
13 september 2007
Beatnik: Jag har inte läst hela tråden mne .. du jobbar inte har pengar över osv. Går du på nå bidrag ? skulle va kul o veta .. du kanske söker jobb eller nått då är de väll ok att gå på bidrag om man betatt för sig tidigare ..

Körv
3 535 Inlägg
13 september 2007
Jag ger fan i vad BEATNIK har sagt och vad han har.. Det slutar ju ändå bara med att han hotar en över gästboken.. EHUM ..

Truckdriving Man

Avstängd
658 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
Jag ger fan i vad BEATNIK har sagt och vad han har.. Det slutar ju ändå bara med att han hotar en över gästboken.. EHUM ..

Fan snackar du för skit ? Har du rökt på lr ?

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Körv
3 535 Inlägg
13 september 2007
Jag citerar:

BEATNIK (Från Linköping) för 4 månader sedan (#66)
Anmäl inlägg
va fan fick du luft ifrån ?? Ja skiter väl fan i va du tycker....ditt mongo..hade du sagt allt du skrev om ja stog framför dej ?!?! Skitunge

Nu kanske du minns va? wink

Inget jag tar åt mig av, men det får mig inte att ta dig på största allvar.

Truckdriving Man

Avstängd
658 Inlägg
13 september 2007
Trådstartare
decib3L skrev:
Jag citerar:

BEATNIK (Från Linköping) för 4 månader sedan (#66)
Anmäl inlägg
va fan fick du luft ifrån ?? Ja skiter väl fan i va du tycker....ditt mongo..hade du sagt allt du skrev om ja stog framför dej ?!?! Skitunge

Nu kanske du minns va? wink

Inget jag tar åt mig av, men det får mig inte att ta dig på största allvar.

aha och ? e det ett hot ?

du sa väl något opassande.

Clean EG Squad President
Det Har Inte Ni !!

Sök