Hemma hos mig har jag problemet att vi har en ojämn vägbana... Hela vägen är nedsjunken vid en vägtrumma. Låter inte så roligt när gruslastbilarna kör förbi med tomma flak. Motorljudet är inget som stör. Men det är värre om man bor inne i stan. Då studsar ju ljudet mellan husväggarna.
| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Jag bor i stan, och inte i ett fuskbygge vad jag vet.. men såhär ser de ut, så kan ni själva föreställa er hur de är när man har en rondell 80-100m åt andra hållet, det accelereras friskt!
JapMax: Där kan jag tänka mej att det låter rätt mycket... Men det är ju gött
Har själv kört Scania 164 480 med raka rör innan... Fast det va nog inte "äkta" raka rör för chefen på det åkeriet hade bar atagit bort ljuddämparen på höger sida och ersatt med ett rör...
Det lät precis lagom Man kunde sitta i hytten och prata i telefon och lyssna på musik utan att det störde och i backarna var det bara att dra ner rutan lite och njuta... Gick ofta hem från Skåne med rätt mycket lass också...
Varför ska det väsnas? Jo för det låter så jävla gött med en V8 på 500 häst med raka rör utan dämpare. Själf föredrar jag o bromsa upp dom bilarna jag kör Sååå gött när man står vid rödljus o petar i 3:an låg o bränner tills det blir grönt. Folk stirrar konstigt ibland när man bromsar upp en ny 07:a En helt vanlig dag för mig....
Varför ska det väsnas? Jo för det låter så jävla gött med en V8 på 500 häst med raka rör utan dämpare. Själf föredrar jag o bromsa upp dom bilarna jag kör Sååå gött när man står vid rödljus o petar i 3:an låg o bränner tills det blir grönt. Folk stirrar konstigt ibland när man bromsar upp en ny 07:a En helt vanlig dag för mig....
Hehe, jag passerade centrala Motala inatt och kom precis hem till Söderhamn. Måste erkänna att jag tycker det är extra kul att låta bilen jobba så det ekar mellan husen
Jag kör en FH12 med raka rör och sidepipe. Det låter inte speciellt farligt inne i hytten men utanför, ja då jävlar...