3130
Sök

Stereon vägrar lossna behöver tips

120 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
Tja

Har i flera dagar försökt få bort min jävla orginal bose stereo för den är inne på sista versen nu.
Har tillverkat egna verktyg och varit på brl och dom har försökt med alla deras verktyg. Undrar om andra TT ägare har haft samma problem? Är det att den sitter fastskruvad bakom panelen? Kan man byta bose stereon och använda bose högtalarna i bilen fortfarande?
Snälla hjälp mig
Nicke

med lem
1 147 Inlägg
15 september 2007
jag tror att personalen på en audimek tar loss den ganska kvickt typ gratis...

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.

120 Inlägg
15 september 2007
Trådstartare
dallelito skrev:
jag tror att personalen på en audimek tar loss den ganska kvickt typ gratis...

Vette fan om dom kan få ut den snabbaren brl. Brl försökte i kanske 30min och det ända han trodde var att den skulle vara fastskruvad bakom någonstans.

schtek
478 Inlägg
15 september 2007
Det är väll som på de flesta bilstereo apparater  att den sitter fastskruvad där bak med en skruv och mutter, men det bör BRL ha tänkt på! Eftersom han påpekade det så borde han ha kollat tkr man. Meen vet inte hur TT ser ur där framme..

120 Inlägg
16 september 2007
Trådstartare
Alister skrev:
Det är väll som på de flesta bilstereo apparater  att den sitter fastskruvad där bak med en skruv och mutter, men det bör BRL ha tänkt på! Eftersom han påpekade det så borde han ha kollat tkr man. Meen vet inte hur TT ser ur där framme..

inte på tt vad jag vet tog ut min polares tog 10sec använde samma verktyg men gick inte på min därför tyckte jag det var så konstigt.  undrar bara om nån tt ägare vet nått

Utbildad hobbymekare
1 125 Inlägg
16 september 2007
om de e orginal stereo så ha ja för mig att den e skruvad på baksidan eller på sidan nånstans, men kan ju ha fel oxå.

kan ju blanda ihop bilarna big_smile

120 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
Nu har jag försökt bra länge och få ut skiten har varit på brl och dom har prövat men det går inte. Så funderar nu i veckan att riva lite i bilen och kolla bakom.
Vill byta stereon samt lägga in en 12tum baslåda med 4kanaligt slutsteg, eftersom mina högtalare som jag sparat från gammla bilen inte passar (5.25") så tänkte jag att jag använder BOSE högtalarna.

Ringde till brl och frågade om de var möjligt och de var de men grejen är att adaptern kostar [censur] 700kr. Undrar om det finns nå annat sätt att fixa det på? För de priset får man ju nästan nya 6,5or.
Hjälp mig nu hur ska jag göra.

511 Inlägg
21 september 2007
äsch, låt bilen vara olåst i en vecka på nån mörk innegata, så ska du nog se att den är borta sen wink smile
Senast redigerat av ZamiX (21 september 2007)

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

120 Inlägg
21 september 2007
Trådstartare
ZamiX skrev:
äsch, låt bilen vara olåst i en vecka på nån mörk innegata, så ska du nog se att den är borta sen wink smile

haha mjo tjena tongue

511 Inlägg
21 september 2007
jaokej, de var väll inte den bästa idén, men vafan, nån gång måste man jue låta fantasin löpa som den vill smile

Skål för alkohol, orsaken och lösningen till alla livets problem!

1 653 Inlägg
21 september 2007
åk till en audiverkstad å ge dem en påse bullar så borde de fixa det... jamena e det orginal så måste ju åtmindståne Audi veta om "the trick" om det nu fins ett för att få ut stereon.

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

schtek
478 Inlägg
21 september 2007
Som sagt, den kan ju inget annat än o vara skruvad..:S

120 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
mm ska åka dit på måndag och höra. Ingen som vet nått om bose om man kan fixa på nått annat sätt med iso kablarna än att köpa en adapter för 700kr

452 Inlägg
22 september 2007
du måste ha adaptern till orginalstegen för att få det att funka...dock låter 700kr rätt saftigt för den kabeln....

Bilradiohuset
Din bilstereo butik på nätet

2 Inlägg
22 september 2007
Om du ändå inte ska ha kvar stereon så rekommenderar jag hammare och huggmejsel..
När man bytt, vem orkar då byta tillbaka till standard?

Sök