Körde 30 mil motorväg lugnt och fint med skylinen en gång i våras, då fick jag ner den till 1.26 l/m
Blandat drar den 1.5-1.6 ungefär
Buskörning så finns väl inga gränser..
C4 snittar 0,8 ungefär, nollställer färddator varje gång jag tankar men det hamnar alltid däromkring. Gasar rätt hårt med den och kör bara i stan så det får väl vara godkänt
0,7 brukar jag ligga på om jag tar det lite lugnare. Helt lugnt tar jag det aldrig, men när jag iaf försöker tänka på det så brukar det hamna nånstans där.
Inte jätteofta man kollar upp det då man inte har färddator dock
inge trim eller något, blandad körning, inte varit under 0,99 än så länge.. en focus 1.6 100hk.. nån som vet om man kan få ner den mer? för blandat ska dom ligga 0.60-0.70..
körde fram å tillbaka till sthlm, 30 mil totalt motorväg,12-15mil landsväg, . 7-10 mil var stadstrafik.. resten landsväg/motorväg.. snitthastighet runt 90-100.. 51mil, 50 liter..
GLTn ligger nog strax under 0.8 på lugn landsvägskörning (bra för en gammal volvo). Drar väl en bra bit över litern i gasglad stadskörning, 1.2-1.3 kanske.
Ungefär samma förbrukning på GLEn också, fast den har mekanisk insprutning samt 20 000 mer mil på mätaren.