cola är inte så farligt längre. redbull är det värre med, 3-4 burkar om dan, och ibland ända upp till 9 burkar om dan..
De kan inte vara hälsosamt?
Själv har ja börjat få ner coladrickandet, har sagt nej till cola på veckorna, kan bli max 1 på jobbet! Hinkar i mig kranvatten ist! På helgen kan de kanske bli ngn 50cl eller så köper ja ett 6-pack som räcker hela helgen, tkr de rätt så ok intag.
Blir nog en 4-5L i veckan vissa veckor mer och vissa mindre. Klarar mig utan det om jag vill men det är ju så satans gott;) Fast jag är mer Fanta beroende än Cola.
2L per dag.. ibland mer kan tillägga att jag är smalast på jobbet och var smalast när jag gick i skolan.. mina tänder är vita och jag har alldrig haft ett enda hål.
2L per dag.. ibland mer kan tillägga att jag är smalast på jobbet och var smalast när jag gick i skolan.. mina tänder är vita och jag har alldrig haft ett enda hål.
Alternativ 1: Du har en förbruking på tuggummin på 1000kr/dag
Ännu en smart kille som har verkar ha fattat det här med kost och hälsa. *Not* Hoppas du inte råkar ut för åldersdiabetes med allt socker!
Alternativ 1: Du har en förbruking på tuggummin på 1000kr/dag
Alternativ 2: Du borstar tänderna varannan minut
Alternativ 3: Du har löständer
Vissa har bra tandgener, som jag själv. Dricker nästan bara Cola, hatar öl och kaffe, blir nog en liter om dan. Har aldrig haft ett hål under mitt 26 åriga liv och fick beröm vid senaste tandläkarbesöket. Kan tilläggas att det är mina egna tänder och borstar inte överdrivet mycket heller.