På brainiac satte de ner en tand i ett glas med cola, efter ett dygn hade tanden försvunnit(frätts bort/lösts upp) med 50%, och var kolsvart.......sedan dess slutade jag dricka mycket cola, nu är det kanske halvliter per månad... i snitt dvs.
På brainiac satte de ner en tand i ett glas med cola, efter ett dygn hade tanden försvunnit(frätts bort/lösts upp) med 50%, och var kolsvart.......sedan dess slutade jag dricka mycket cola, nu är det kanske halvliter per månad... i snitt dvs.
konstigt när Mythbusters gjorde samma grej utan att det hände ett skit med tanden... men i vilket fall som helst så är det ju inte nyttigt.
2L per dag.. ibland mer kan tillägga att jag är smalast på jobbet och var smalast när jag gick i skolan.. mina tänder är vita och jag har alldrig haft ett enda hål.
Jag drack oxå sjukt mycket läsk, har fått förbud av tjejen nu dock då det började när vi flyttade ihop (3 år sedan). Jag vägde då ca 80kg då, nu väger jag 93kg och är smal överalt förutom min ballong mage, sjukt! ser ut som en ölgubbe på 45-50 år, inte kul när man är 24. den kommer från allt läskdrickande och att jag åt en hamburgare eller snitzare i snitt kanske 4-5 dagar i veckan förutom helger då kan det bli varje dag. det man inte tänker på är ålders diabetes eller diabetes överlag. både morsan och farsan fick det i vintras, farsan vart så dålig att han höll på å stryka med. och den smärta han har dagligen i leder, och främst i fötterna vägrar jag få! så tänk er för alla som dricker flera liter i veckan. min mage ligger just nu i hårdträning iaf
Skojar folk eller trycker ni verkligen i er 2-4 liter per dag? Kan ju fan inte stämma.
eh, jodå? inga problem.. brukar köpa med mig en 2 litare hem.. och sitta o dricka den.. ibland blire ju mer om man tänker på allt man druckit under dagen innan man kommer hem.. sen på helger eller så kan de bli ännu mer... ja dricker cola till allt.. alldrig vatten eller nått annat.. och man behöver ju minst 2 liter vatten per dag så 2,5 liter cola borde täcka upp de
Skojar folk eller trycker ni verkligen i er 2-4 liter per dag? Kan ju fan inte stämma.
eh, jodå? inga problem.. brukar köpa med mig en 2 litare hem.. och sitta o dricka den.. ibland blire ju mer om man tänker på allt man druckit under dagen innan man kommer hem.. sen på helger eller så kan de bli ännu mer... ja dricker cola till allt.. alldrig vatten eller nått annat.. och man behöver ju minst 2 liter vatten per dag så 2,5 liter cola borde täcka upp de
så gör ja oxå ibland.. när ja jobbar o lyckas hålla mej i hemtrakterna så blir de en jävla massa 33cl burkar oxå.. äter ja ute så ä cola de enda ja dricker ä ja hemma så händer de med jämna mellanrum att ja dricker mjölk oxå