3054
Sök

Tjohoo högre bensinpris igen..

2 283 Inlägg
18 september 2007
chrno Du har sagt det jag vill säga smile

R.I.P. Michael Jackson!

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
18 september 2007
Allt kommer att bli dyrare då alla åkerier också har dyrare kostnader alltså dyrare frakt = dyrare priser i butiker/affärer! Alltså skattar man på skatten för att skatta på skatten osv!
Sen tycker jag att det skall vara samma skatteklass för alla som ligger på samma lön/h! Som kompisen som jobbar 25 timmar av 24 per dygn skall behöva skatta mer än mig bara för att han tjänar ihop så bra det stämmer inte i mitt huvud! Förklara gärna för mig!

-Mike-

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
18 september 2007
finns det inte nån amerikansk webshop där man kan beställa en rejäl bomb å sätta i regeringshuset som på samma gång blåser ner hela sthlm dit allas skattepengar går till?
vi som bor på byggden får inte ut ett dugg av de 60 % i skatt vi betalar..

Staten och vägverken har så jäkla mycke pengar över, men inte ett dugg lägger de runtomkring där ja bor.. när olaf thon byggde köpcenter här så tvingade de honom att betala för 2 stycken rondeller och en undergång för att få bygga..

blir så jävla trött på denna regeringen.. snart är vi tillbaka på 1700 talet där alla tillverkar sitt eget och byter med grannen om han har nåt som inte jag har.. detta håller inte i längden :@

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

Whitetrash
589 Inlägg
18 september 2007
fast pris på 10kr litern vore rimligt tycker jag...samma med diesel samt sänkt skatt på dom..

Hon sa: Det är ju bara en bil.
Jag sa: Du är bara en brud.
1 st Lanzar DC-12 köpes.

8 883 Inlägg
18 september 2007
haxer skrev:
OMG 29öre är ju 1/3 tuggumi nästan sad blir en tuff månad nu big_smile

Så du tankar bara 1 liter åt gången, ja då förstår jag att du inte bryr dig.roll

Fotograf på tierpidag.se

1 878 Inlägg
18 september 2007
visst är det förjävligt att leva här i sverige

494 Inlägg
18 september 2007
till och börja med vill jag bara säga chrno han har fått ner så himla mycket vettigt blir så imponerad.

men högre bensin pris de som vekrligen orar mig är blir de inte lite inflationsrisk med dettta folk måste jobba för att få pengar men de måste komma till jobbet vilket kostar mer eftersom bensinen kostar mer alltså vill de ha högre lön osv osv?

kära gorgare eftersom denna sortens trådar börja bli vanliga så varför går vi inte ihopp och har en regelrätt demonstration sätter upp ett evenemang åker till någon lämplig platts gärna i närheten av ett stattshus. ställer ut alla våra fina bilar och gör en träff för sänkt bensin. skulle kunna tänka mig de kan bli rätt stort bil utställning för säknt bensin skatt?
jag vet själv att jag lätt sitter och gnäller om saker men gör sällan något åt de vi kan ju tillsmans göra ett försök och samtidigt ha trevligt.

predikan avslutad.
Henrik

Ny bliven Volvo ägare känner mig vilsen:D
Äter kött i ren protest mot vegetarianerna som äter djurens mat!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
19 september 2007
Vilken TUR att min bil drar så lite. smile

Btw, det heter inte "svenne" eller "svennar", utan SVENSK eller SVENSKAR.

160 Inlägg
19 september 2007
chrno skrev:
När det gäller företag och arbetare på golvet så har jag jobbat många år på golvet, och visst. Det känns kanske jobbigt att inte tjäna lika mkt som en vd för att det är kul att ha pengar. Men jag skulle iallafall inte klara av det jobb som en VD för ett stort företag axlar. Självklart finns det folk i dessa postioner som både missbrukar, och inte klarar av sitt jobb. Men att säga att man klarar sig utan dom känns mest som avundsjuka om jag ska vara ärlig. Visst vore det roligt om alla tjänade 50k i månaden. Men så funkar det inte någonstans. Och det kommer det nog aldrig att göra. Det vore mkt trevligt om folk i ledningar, och det räcker ofta med ens egen chef, eller hans chef, kom ned och lade sig i vad man gjorde när man slet. Och kanske tom kavlade upp ärmarna och hjälpte till om det behövdes. Men så är det ju tyvär inte.

Tycka vad man vill om storföretagarnas lönecheck men det svider dock en hel del i ögonen på många vanliga fabriksträlar. Vad kan göras åt saken, jo precis som du nämner, dom höga hästarna kan faktiskt visa sig på golvet med jämna mellanrum och även hugga tag där det behövs till och från. Dessutom är det essentiellt med att ha en belåten och tillfredsställd arbetskraft, förmåner i jobbet kan tjänstgöra som en ypperlig morot för att hålla arbetsmoralen i topposition. Privilegier såsom kostnadsfritt gymkort till dom anställda, olika typer av utvalda aktiviteter såsom hyra gokart bana eller ha en bowling dag någon gång i månaden m.m. Det är sådant som ser till att hålla sinnesstämningen uppe hos folket. Vissa företag har sådana belöningssystem men det är ändock få till förhållande till hur många tunga arbeten som finns i samhället. 

chrno skrev:
Jag håller med till hundra procent. Hörde senast igår om en invandrare som ringde in till P3 och sa att han hatade folk som bara kom hit å utnytjade, att sverige kallades för Paradiset. Och det är sant. Se bara på Uppdrag granskning förra veckan, där folk som går på SFI(Svenska för invandrare) Fuskar med flit på sina prov, för då får dom behålla bidraget. Dom intervjuade 2 kvinnor som bottt här 6 respektive 11år och ingen av dom jobbade, eller kunde svenska. Men dom fick Både Soc (ca 8k)Bostadsbidrag,Barnbidrag och flerbarnsbidrag. Jag har ingenting emot att öppna mina armar för folk som verkligen behöver fly. Men som det ser ut idag pgr av tidigare invandringspolitik och med dagens syn på folk som säger att vi inte har råd med fler invandrare (för det är det som är slutsatsen) kallas rasister. Så kommer det fortsätta gå åt helvete.
Vi borde stoppa invandringen helt. Å sen sätta upp riktiga mål för dom som redan är här, och som inte har en chans att komma ut på marknaden. Och självklart ska svenskar som inte har jobb också komma ut. En annan sak är att folk kallar invandrare för Svenskar. Jag vet inget annat land i hela världen som kallar invandrare för det medborgerliga(heter det verkligen så) namnet. Om jag skulle flytta till Japan. Skulle jag bli Japan då?  Om jag flyttade till Eritrea, skulle jag bli Afrikan då? Nej. Det är bara i jantesverige sånt är så satans viktigt.
Jag önskar verkligen att vi kunde ta hand om alla vi har bjudit in att äta av vår stora kaka, men som det ser ut även med dagens regering är det inget annat än en dröm. Och en dyr sådan. Det värsta av allt är att det är våra föräldrar (endel här inne är säkert gamla så då menar jag er också) som får lida för mkt av det som hänt. Dom som betalt skatt och avgifter sen många av dom började jobba vid 16 och som nu har blivit blåsta på sin utlovade pension till förmån för folk som vänder pannkakor i köket och ger blanka fan både i språket och att dra sitt strå till stacken.

Nu vill jag understryka att jag känner många, och vet många invandrare som är bra mkt flitigare,högre utbildade och smartare än många svenskar jag känner. Även migsjälv som inte har nån utbildning att skryta med. All heder och lycka åt dom.

Mycket bra debatterat. Vi ligger på exakt samma tankebanor när det gäller denna punkt. Ska Sverige som nation kunna ha en fortsatt fungerande välfärd så måste den ekonomiska invandringen hindras. Det är redan nu ansträngande för landets statsbudget. Eller ska man kanske se det som oerhört destruktivt för nationens ekonomi. Invandringen kostar staten många miljarder om året, har hört siffror på över 200 miljarder om året, siffror som för mig inte ter sig som speciellt osannolika. Man kan ha i åtanke att approximativt 80 % av landets interner är av invandrarbakgrund som ett kusligt exempel.

chrno skrev:
Hur kan du säga att det är en absurd osanning när jag har 2st levande bevis i min närmaste bekantskapskrets. Den ena har inte jobbat sen han hoppade av 2an 1999, och den andra något år senare.
Den förstnämnda har visst deltagit i några åtgärder. Den senaste blev han utskriven ifrån för en dryg vecka sen för att han inte orkade gå dit. (Dom började klockan 10 varje morgon) Och han får fortfarande Soc, självklart har han inga besparingar. Men faktum kvarstår att han får ut runt 8k i månaden. Lägenheten han har står på hans flickväns mor, så hans flickvän kan lugnt jobba å få in sina pengar. Så tillsamans har dom en hyffsad ekonomi. Det enda han behöver göra till Arbetsförmedlingen är attt ljuga, säga att han sökt jobb och bara glida vidare. Det kanske är hårdare i Göteborg. BRA om det är det. Men i Örebro går det utan problem att göra som jag skriver. Allt går att gå runt, fuska sig till osv.

Som jag sedan skrev om killen som gick på arbetsförmedlingens slöserikurs. Om förra regeringen inte hade haft den sortens kurser, som kostar en halv million per person per halvår. ca  150 millioner bara i örebro per halvår så hade nog inte akassan försämrats lika mkt. Räkna det på säg 10 städer, och i 3år för jag kan inte tänka mig att dom inte gjort annorlunda eller billigare förr i tiden. Det är sanslöst mkt pengar.

Då har dina två vänner onekligen glidit på en räkmacka för så ska det icke vara. Går att gå in på de kommunala sidorna på nätet och söka på socialbidrag, där står utförliga regler för vad som gäller för den som är intresserad av att söka denna bidragsform. Om sedan Örebros kommun har en slapphänt social får nog stå för dom, runt om i landet skall det icke vara på detta vis, definitivt inte i vare sig Göteborg eller i Eskilstuna. Mina tidigare socialbidragstagande vänner var från E-tuna. Sedan kan man misstänka att slappheten ligger hos den/dom som har hand om dina vänners fall. Olika handläggare har olika mycket drivkraft så att säga. Detta känner nog dom flesta igen även på arbetsförmedlingen. Det kan skilja kolossalt mycket mellan olika handläggare vad det anbelangar driftighet och påbackning samt att följa dom stipulerade reglerna som finns i systemet. 

chrno skrev:
Läs tidningen idag så ser du att den andra halvan av din tusenlapp kommer efter nyår.
Som jag skrev. Det kostar att rensa upp efter en regering som delat ut, och låtit folk fuska med bidrag. Och som jag skrev efteråt. Det är självklart att det drabbar dom med minst pengar hårdast. Men för att få till en förändring så kostar det för alla.
Och vad gäller bensinen så är det som jag skrev förut också ett tvång för att få folk att gilla regeringen. Det hade den andra regeringen gjort också. Förmodligen ännu mer med tanke på Miljöpartiet. Men för att få trovärdighet(trots att man svek sitt löfte) med allt tal om växthuseffekt å global uppvärmning måste dom göra detta. Jag är den sista som hurrar för det. Men så ser nog tyvär framtiden ut.

Att sedan som någon skrev inte hjälpa folk som bor i Norrland, eller i vilken obygd somhelst  när man höjer bensin och diesel avgifter så är det inte kul.

Eftersom jag inte sympatiserar med alliansens idéer så har jag en hög misstro om att dessa extra skattepengar kommer att dyka upp men det spelar å andra sidan ingen roll eftersom den andra extra delen som eventuellt kommer att tillkomma ändå äts upp i slutänden när alla räkningar och utgifter har gjort sitt.

Ja alla måste vi dra vårt strå till stacken för att hjälpa miljön att återfå sin glans men Sverige har gjort mycket och gör tillräckligt mycket för att vi ska kunna klassa oss som moderjords heliga Birgitta, (lite ironi), men vi är i fronten mig veterligen på denna punkt. Nu är det snarare viktigast att utvecklingsländer såsom Kina och Indien tar tag i sina miljöproblem. Två länder var befolkning överstiger 1 miljard vardera och där industrierna ploppar upp som svampar ur jorden och där det inhandlar en mångfald av bilar varje dag, särskilt i Kina. Kina och Indien är dom som nu står för den höga oljeförbrukningen. Istället för att hela tiden utsätta våra egna redan miljömedvetna medborgare för plånboksdränering så borde politikerna rikta sina pekpinnar utåt i världen mot dom nya utvecklingsländerna. Sedan så borde väl USA ta tag i dessa problem mer än vad dom har gjort. Många i USA åker omkring i stora bilar med stora motorer som drar betydligt mer bensin än vad våran bilpark i Sverige gör.

chrno skrev:
Problemet med etanol är ju att det försämrar miljön mer än vanlig bensin.
Betänk att vi importerar etanolen från brazilien. Där dom skövlar regnskog för att plantera sockerplantagen. Och sen ska de framställas,förädlas å fraktas hit.

Framtiden ligger i Vätgas tror jag. Och solpaneler. För hur vi än vrider å vänder på de så krävs det utsläpp i någon form för att framställa vilket bränsle vi än väljer (även vätgas fast den blir bara Vatten när den förbränns)

Jag förstår att folk blir arga för att saker blir dyrare. Men se allt i ett längre perspektiv. 1år är ingenting. 4år är också förlite om man vill vända på ett lands utförsbacke till något bättre.
Jag hoppas verkligen dom klarar av det. Och jag hoppas att dom inte klantar bort sig. Det skulle göra mig gruvligt besviken. Men hoppet är det sista som överger oss, eller hur brukar man säga.

För böveln jag glömde faktiskt av detta problem helt och hållet. Dessutom läste jag en artikel om att dessa starkars sockerrörsarbetare slet hund för korvören på plantagen och detta skulle bli ännu värre desto mer etanol vi förbrukar.

MikeAero: Dina inlägg för beröm från min sida.

3 650 Inlägg
19 september 2007
FL3JM skrev:
Vilken TUR att min bil drar så lite. smile

Btw, det heter inte "svenne" eller "svennar", utan SVENSK eller SVENSKAR.

inte för att jag bryr mig så mkt, men vem har sagt att det inte heter svenne lr svennar..man skriver det man vill ås länge folk förstår.

men men..sänk bensin priset!!

741 Inlägg
19 september 2007
chrno skrev:
Jag håller med till hundra procent. Hörde senast igår om en invandrare som ringde in till P3 och sa att han hatade folk som bara kom hit å utnytjade, att sverige kallades för Paradiset. Och det är sant. Se bara på Uppdrag granskning förra veckan, där folk som går på SFI(Svenska för invandrare) Fuskar med flit på sina prov, för då får dom behålla bidraget. Dom intervjuade 2 kvinnor som bottt här 6 respektive 11år och ingen av dom jobbade, eller kunde svenska. Men dom fick Både Soc (ca 8k)Bostadsbidrag,Barnbidrag och flerbarnsbidrag. Jag har ingenting emot att öppna mina armar för folk som verkligen behöver fly. Men som det ser ut idag pgr av tidigare invandringspolitik och med dagens syn på folk som säger att vi inte har råd med fler invandrare (för det är det som är slutsatsen) kallas rasister. Så kommer det fortsätta gå åt helvete.
Vi borde stoppa invandringen helt. Å sen sätta upp riktiga mål för dom som redan är här, och som inte har en chans att komma ut på marknaden. Och självklart ska svenskar som inte har jobb också komma ut. En annan sak är att folk kallar invandrare för Svenskar. Jag vet inget annat land i hela världen som kallar invandrare för det medborgerliga(heter det verkligen så) namnet. Om jag skulle flytta till Japan. Skulle jag bli Japan då?  Om jag flyttade till Eritrea, skulle jag bli Afrikan då? Nej. Det är bara i jantesverige sånt är så satans viktigt.
Jag önskar verkligen att vi kunde ta hand om alla vi har bjudit in att äta av vår stora kaka, men som det ser ut även med dagens regering är det inget annat än en dröm. Och en dyr sådan. Det värsta av allt är att det är våra föräldrar (endel här inne är säkert gamla så då menar jag er också) som får lida för mkt av det som hänt. Dom som betalt skatt och avgifter sen många av dom började jobba vid 16 och som nu har blivit blåsta på sin utlovade pension till förmån för folk som vänder pannkakor i köket och ger blanka fan både i språket och att dra sitt strå till stacken.

Nu vill jag understryka att jag känner många, och vet många invandrare som är bra mkt flitigare,högre utbildade och smartare än många svenskar jag känner. Även migsjälv som inte har nån utbildning att skryta med. All heder och lycka åt dom.

Det är ju så man får en tår i ögat!! för jävla bra skrivet..

Stolt tvåbarnsfar
548 Inlägg
19 september 2007
Tackar Hellfire! Jag tog den kortare versionen av problemen! Äntligen funnit en tråd som för en diskution på vuxen nivå! Tycker att du och Chrno har sammanfattat allt ganska bra! Både invandrarpolitik och transportpolitik! Har samma synesätt som er ang Chefsroller också! De skulle kunna vara mer humana men inte mjäkiga för det! Skadar aldrig att visa vart skåpet skall stå! Ökar moralen mer än en som står med piska och domderar! Det tjänar man på i längden! Sedan finns det ju brister i alla regeringar så vi är inte ensamma om det! Ngn nämnde Frankrike i början men att lamslå ett helt land är kanske inte rätt då det blir offantliga summor för de stora företagen som får stå still! Och det drabbar ju inte bara företaget då! Individen förlorar på det i det stora hela!Hade liknande fenomen i våran hemstad då kommunal gick ut i strejk! Visst ville de ha högre lön och de låg lågt! Men det drabbar ju så många andra! Det gick så långt att vissa blev av med jobben då de inte kunde komma på grund av att de inte hade ngnstans att lämna barnen och de som ville jobba fick inte och de förlorar pengar på detta,vissa klarade inte att betala sina räkningar osv Det har ju inte med regeringen att göra utom med facket! Det är visserligen lätt för oss att sitta här och filosofera om hur vi vill att Sverige skall drivas! Vi har ju inga exakta siffror framför oss att utgå ifrån! Men ibland undrar man ju vad det är för köttflöjtar som kommer till RIKSDAGEN! Tror ingen har rent mjöl i påsen! Vi har klivit ganska långt Off Topic det ursäktar jag mig för men ryktes med av bara farten!

-Mike-

Gödseldräng
4 529 Inlägg
19 september 2007
ingen som kan plocka ut allt vanligt folk och spärra in varenda jävla politiker i stadshuset sen bomba sönder skiten blir så jävla less på detta skit land

wow bönderna ska få 20 öre mer för mjölken men oj dieseln blir 20 öre dyrare och fodret blir 1kr dyrare per kg va fan 1kr back
har några grannar fyller på foder för 60k i månaden och helt plötsligt dubblas det nästan
och det får dom ynka 20öre mer för mjölken istället
kommer sluta med att varena bonne slutar och vad ska lilla sverige göra då ?
impotera alla köttvaror och få galna kosjukan
allt kommer leda åt helvete hur än dom föbannade politikerna gör
lätt att man flyttar från detta land när man tjänat ihop chash till hus och dylikt

1 Inlägg
19 september 2007
Lungna lungna ..... det kunne have värit mycket sämra , i Danmark kostar en liter benzin rundt 10dkr , og det er rundt 12 svkr , voran politiker vil gerna ha den op på 14kr pr. liter , begränsa privat bilism , alla hylar inget händer , vi betalor för 3 biler när vi kjöper 1 , enbart privat bilar , danska afgiftsystem , har själv en 82 Volvo 242 , vägbeskatning 1850dkr verje halvår , forsäkring (Lågpligtig) 2800dkr verje halvår , inget fuld forsäkring för bilen er mera än 15 år gammal , men ni har rätt det slutar aldrig höjning på höjning av skattor og målet er at drabba så många som möjligt , ni har rigtig bra vägor i Sverige det går inte als at samhålla med danske vägor , ni har en sjukvård som er mycket bättre end den danske og mycket mycket mera.

om jag kunne flytade jeg direkt til sverige... (någon som har et rum at hyra :-)

ja jag vet.... ursäkta mit mycket dårliga svenska , men jag er ny på den her grej , kommer at blive bättre det lovar jag.

2 652 Inlägg
19 september 2007
allt e som vanligt lögner från regeringen .
mer pengar om man jobbar ? jag skattar fortfarande lika mkt på min lön :S
vart tog den extra pengen vägen ?

ÖSM #1 -08
484 Inlägg
19 september 2007
Jag har faktiskt inget direkt emot att bensinpriset blir dyrare.

Det jag ställer mig klart emot är att beskattningen slår helt olika beroende på bransch.
Ta som ex flyget eller färjetrafiken.
Om nu en flygresa (ex Thailand som uppenbarligen mkt invånare åker till) gör att sammanlagt årsutläpp per person ökar markant, då torde beskattningen ligga hårdast där den gör mest nytta.
dvs om personbilstrafiken står för en liten del borde den beskattas med mindre.

Att man sedan nästan urminnes tider kunnat regga som sin ex gamla dieselbil till Lb och få ner skatten ter sig än märkligare när budskapet som hamras ut i media vid och inför skattehöjningar är : att det är så viktigt att få ner utsläppen eller att iaf inte låta utsläppen öka.
Har man en gammal bil utan katalysatorrening och den råkat passerat 30 årsstrecket, då försvinner fordonsskatten helt plötsligt även fast man med gammal teknik släpper ut mer.

Om man sänker beskattningen på fordon, höjer kraven mot tillverkarna och faktiskt höjer bränslepriset.
Då kommer man låta de som använder mest också betala mest.

Det finns dock en faktor man bör ta hänsyn till vid beräknandet av fordonsskatten och det är hur effektiv motorn är / utsläppsmängd.
Med en sådant beräknad koefficient slår skatten mera lika och man kommer alltså låta de som skitar ner mest betala mest.

Så länge som man inte förankrar utsläppen i verkligheten så kommer skatten slå snett.

För att sedan återkoppla till påslaget hos mjölk som riskeras leda till att hela kedjan blir drabbad, ända till konsument.
Detta då den sk tusenlappen och mer äts upp av ökade kostnader, vilket kommer kunna leda till att svensson vill på påökt i löneförhandlingen.
Om då mjölken blir dyrare kan vi hamna i en fälla med ökad inflation som följd.

Varje gång vi lovas mera pengar i plånboken, kan man i stort sett räkna med att vanliga svenska medborgare kommer att få betala mer pengar för sitt vardagliga liv.
Någonstans ska kostnaden betalas och vi kan räkna med att få betala också.

Appropå invandringen så är jag possitiv till att hjälpa folk, men ingen och jag säger ingen hjälps av att vi som land stjälper oss själva i politikers iver att hjälpa andra.
Att svensken sedan inte fått uttrycka sina åsikter gällande den stora invandringen är mycket olyckligt.
Åsikter som behöver få komma i ljuset hur politiskt eller opolitiskt korrekta den än må vara.

Mina 50 cent inatt, med reservation för stavfel osv pga klockslaget.

Mvh
Saablejon

R.I.P.
2004-01-10
2007-06-17

Proljece?
1 464 Inlägg
19 september 2007
Kan inte alla lägga ner och sova .... palla snacka om 20+ öre /l stör detta er skit i att ha bil ffs!!! Ett pris man får betala för att kunna bo på tellus "jorden" hade ni hellre sett att alla sjöar blir försurnade och ingen kan andas inga barn som kan växa för att deras föräldrar dör av koldioxid, och antagligen dom också. Snälla lägg ner!! Alltid nån % höjs av skatten så sitter det 200st bönder och debbaterar hur dåligt det är.

M.v.h HaxXXeR

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!

1 302 Inlägg
19 september 2007
Vogge skrev:
till och börja med vill jag bara säga chrno han har fått ner så himla mycket vettigt blir så imponerad.

men högre bensin pris de som vekrligen orar mig är blir de inte lite inflationsrisk med dettta folk måste jobba för att få pengar men de måste komma till jobbet vilket kostar mer eftersom bensinen kostar mer alltså vill de ha högre lön osv osv?

kära gorgare eftersom denna sortens trådar börja bli vanliga så varför går vi inte ihopp och har en regelrätt demonstration sätter upp ett evenemang åker till någon lämplig platts gärna i närheten av ett stattshus. ställer ut alla våra fina bilar och gör en träff för sänkt bensin. skulle kunna tänka mig de kan bli rätt stort bil utställning för säknt bensin skatt?
jag vet själv att jag lätt sitter och gnäller om saker men gör sällan något åt de vi kan ju tillsmans göra ett försök och samtidigt ha trevligt.

predikan avslutad.
Henrik

Håller med dig!!
Åka och ställa upp exakt utanför råd huset i stockholm eller något.

1 302 Inlägg
19 september 2007
haxer skrev:
Kan inte alla lägga ner och sova .... palla snacka om 20+ öre /l stör detta er skit i att ha bil ffs!!! Ett pris man får betala för att kunna bo på tellus "jorden" hade ni hellre sett att alla sjöar blir försurnade och ingen kan andas inga barn som kan växa för att deras föräldrar dör av koldioxid, och antagligen dom också. Snälla lägg ner!! Alltid nån % höjs av skatten så sitter det 200st bönder och debbaterar hur dåligt det är.

M.v.h HaxXXeR

Ta t,ex USA där kan de åka om kring med sina biffiga jeepar som drar hur mycket som helst bara för att bensinen är så pass billig där.

Sen finns det många många fler länder som har billig bensin.

Bara Sverige som är så pass in snöat.

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
19 september 2007
Säger bara en sak, stäng ner Migrationsverket och stäng i igen Sveriges portar för invandring så spar dom några ex antal miljarder.

Alla bönder, skippa mjölkprodukter och satsa på Raps odling, så vi kan få RME, och alla skaffar sig en diesel som kan gå på RME. Plus att dom borde satsa på andra alternativ, typ Vätegas, både Honda och BMW har vätegas bilar, men det finns inga mackar för det och det är för dyrt att tillverka. Men annars är biogas ett bra alternativ. Anledning till att dom höjer skatten är att dom måste finasera sina projekt. Men för i helvete, sätt skatt på alla som tjänar mer än 50000 i månaden.

Lev livet, det kan ta slut fort

Sök