plankan Haha jadu det kan man ju undra. Vet inte riktigt när jag sist såg en på vägarna. Undrar om det inte var förrförra sommaren eller nåt liknande. En riktigt rostig sådan. Är väl just rosten som har tagit dem antar jag tyvärr
Update!100620
Då var det söndag och jag gick ut - men kom lika snabbt in igen. Iskalla vindar var inte direkt vad jag ville ha innanför kläderna, så det blev till att klä på sig.
Väl ute igen så blev plåten framför framrutan åter monterad, och tillika vindrutetorkarna. Dessa fick dessutom ett nytt lager färg på sig - ja inte bladen utan armarna såklart - så nu ser allt bra ut på den fronten.
Nästa steg blev till att man la sig halvt under bilen och spanade in avgassystemet. Visserligen var det sagt av den lokala verkstaden att "den bakre ljuddämparen" var rostangripen och hade hål i sig, men lika bra att byta ut hela vägen tror jag.
Nåväl. La mig bak och kollade upp...och inte fan fanns det nån bakre dämpare där?
Kikade vidare medels följde röret in över bakaxeln och jaha...där satt den bakre dämparen. Och nog hade den ett extra hål i sig, ja det hade den
[Taget 100620]*..så ser främre delen av avgassystemet ut. Mindre fräscht men inte genomborrat med hål i alla fall. Får se hur mycket som sparas..*
[Taget 100620]*..och här är första ljuddämpare, modell mindre. Efter den är det tätat av någon med något sorts klet..mindre snyggt men säkert fungerande. Denna skall nog dock väck också..*
[Taget 100620]*..och så här såg sista ljuddämparen ut...den ska definitivt bytas..*
Men så blev det stopp. Att ta ner avgassystemet går fort bara man ger sig in på det, men gör man det så kan man ju inte direkt starta bilen längre för att flytta på den. Eller ja det går men det känns inte så kul.
Och plockar jag lös framskärmarna så blir det ju samma sak. Har ju ändå inte pengarna just nu till att skicka dem på lack, och plockar man av dem så står ju bilen där.
Nej.
Det blev att jag lämnade honom för en stund i stället. Skall få hjälp av Robin - Brago här på garaget.org - som ska hjälpa mig med avgassystembygget.
Antingen blir det ett egenbyggt rörbygge med antingen en lite större ljuddämpare, eller så blir det ett helt nytt. Farsan säger sig kunna ha några kontakter angående ämnet..så vi får se.