4334
Sök

fängelse för en krock?

539 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
en kompis till mig har krockad här om dagen... bilen var avställt, obesiktad och oförsäkrad. Kompisen hade inget körkort (den var inte indraget utan han hade ingen) och på sjukhuset visade det sig att han var narkotika påverkad.

Vad säger ni, får man fängelse för det? Nu vill jag inte veta att kompisen ska stå för alla kostnader utan det är just fängelset jag undrar om... som ni kan se, det är narkotikabrott, olovlig körning och hela paketet här...sad

och snälla, skrik inte att man måste ta körkort först och inte ta narkotika och bla bla bla...
Senast redigerat av Garic (20 september 2007)

Rent A Retard !
674 Inlägg
20 september 2007
inget ont om varken dig eller din kompis, men har man inget vett i skallen så man gör sånna saker borde man fan inte få fängelse. han borde skickas till månen eller nått.. sånna människor hör inte hemma i det mänskliga sammhället !

det e min åsikt iaf.. men tycker att han iaf borde få ett par månader i finkan iaf.. mad

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Sleeper
3 084 Inlägg
20 september 2007
ja man får väl hoppas det... *skrek inte*

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Muttley
20 september 2007
de är rätt så självklart att han åker in .

hoppas iallafall på det. imed de verkar rätt så grovt gjort.

skott i pannan på påtända förare är min åsikt.

111 Inlägg
20 september 2007
Hur gammal är han?

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

539 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
jag håller med att han är helt dum i huvud om han gör så men det går inte göra någonting åt det nu... nån som kan ge en vettig svar? hur mycket fängelse får han för det?

539 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
R-Design skrev:
Hur gammal är han?

21

Muttley
20 september 2007
de beror väl på hur han krockade, körde han på någon blir de väl ändå hårdare straff.

några månader kan jag tänka mig, pluss rejält skadestånd.

han blir ju fälld för grov rattfylla heter de va?
sen olovlig körning
fara för annan människa
bla bla massor blir de väl.

111 Inlägg
20 september 2007
Antingen fängelse för narkotika brott, olovlig körning, rattfylla.

Eller så får han uppskjutet körkort, samhällstjänst och grova böter/skadestånd

Har han straffats tidigare?

Well baby I've been here before, I know this room and I've walked this floor

Körv
3 535 Inlägg
20 september 2007
Det han gjorde var typ det värsta man kan göra i trafiken, eller ja.. Juridiskt sett.. Så han får nog fängelse.

Truckdriving Man

Rent A Retard !
674 Inlägg
20 september 2007
Garic skrev:
jag håller med att han är helt dum i huvud om han gör så men det går inte göra någonting åt det nu... nån som kan ge en vettig svar? hur mycket fängelse får han för det?

jag tror att han kanske kan få upp till 1 år. men möjligthet till förskoning(eller vad det heter) efter 6 månader + skadestånd och terapi för att bli kvitt narkotikan.. det skulle jag iaf tycka vara rimligt hmm

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Teddan
2 495 Inlägg
20 september 2007
han kommer nog inte få fängelse , kommer kanske få fotboja och/eller skyddstillsyn.

narkotikapåverkad är inget man får fängelse för...

har en kompis som åkte fast för 2st drograttfyllor på samma vecka .. alltså det hadde inte gått ur blodet .. han var inte påtänd eller nått när han körde utan det fanns kvar.. sen stanna dom honom dagen efter igen å då hadde det inte heller gått ur blodet...

han blev av emd körkortet i 21månader... sen åkte han på innehav, inbrott, häleri, olovligkörning ..... men han fick dags böter... inget fängelse där heller ..

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

539 Inlägg
20 september 2007
Trådstartare
oj det var många olika svar... klart varje fall bedöms personligen...

kompisen är tidigare känd hos polisen för narkotikabrott sad och det var flera personer i bilen han som krockade med, men det är fortfarande oklart vem hade gjort fel.

tack för alla svar!
Senast redigerat av Garic (20 september 2007)

409 Inlägg
20 september 2007
tror inte han får fängelse.. sveriges rättssystem är för klent..

457 Inlägg
20 september 2007
Tycker det börjar bli dags att kanske byta umgänge? Om jag ska vara helt ärlig var jag själv nära på att falla in i den banan, inte i narkotika, men i toc. Som tur var fick jag upp ögonen för världen och för samhället. Det skapar inte något posetivt. Mina dåvarande "vänner" som försökte dra mig in i skiten sitter idag arbetslösa och käkar piller och röker varenda dag. Snor pengar av föräldrarna, av deras nuvarnade vänner osv. Förklar läget för han: Om du vill ha dina vänner kvar bör du tänka på vad du sysslar med. Accepterar han inte det är det ingen riktig vän. Inte sant? Sen, visst det kan vara en skitbra vän Fast han håller på med det, men det har en viss förmåga att dra in oskyldiga. Lita på mig, jag vet. *Inget skrik här heller* smile

MVH / Niklas

Är man klar 2019? Bäsa 30-års presenten!

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
21 september 2007
jag undra om det är bara förare som drabar i detta fall. ni var flera kompisar i bilen eller? om bilen tillhör inte den som körde då men en av dom som satt i bilen är ägare, han kommer att drabba också, det kan kallas medjälpare till brott, jag vet inte om han får fängelse men hårt straff får han och det förkännar han, det är verkligen oansvarig att köra en bil som i detta fall. många döds olykor finns idag på grund av det.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

Öhh
272 Inlägg
21 september 2007
bura in packet!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
21 september 2007
har vänner som gjort samma sak, fängelse tror jag inte att det blir men samtjänst o fotboja/övervakare. min polare försökte ju till o me fly från polisen så han flög över en rondell o in i en bil o va hög som ett hus o han blev "bara" av me körkortet,böter,skadestånd,fotboja... som nån sa sveriges straffsystem är för klent.
om han råkat köra ihjäl nån så "KANSKE" han skulle fått fängelse...

Inspiration comes standard

539 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
alain skrev:
jag undra om det är bara förare som drabar i detta fall. ni var flera kompisar i bilen eller? om bilen tillhör inte den som körde då men en av dom som satt i bilen är ägare, han kommer att drabba också, det kan kallas medjälpare till brott, jag vet inte om han får fängelse men hårt straff får han och det förkännar han, det är verkligen oansvarig att köra en bil som i detta fall. många döds olykor finns idag på grund av det.

nej han var ensam i bilen och bilen står på honom

Sannefjord skrev:
Tycker det börjar bli dags att kanske byta umgänge? Om jag ska vara helt ärlig var jag själv nära på att falla in i den banan, inte i narkotika, men i toc. Som tur var fick jag upp ögonen för världen och för samhället. Det skapar inte något posetivt. Mina dåvarande "vänner" som försökte dra mig in i skiten sitter idag arbetslösa och käkar piller och röker varenda dag. Snor pengar av föräldrarna, av deras nuvarnade vänner osv. Förklar läget för han: Om du vill ha dina vänner kvar bör du tänka på vad du sysslar med. Accepterar han inte det är det ingen riktig vän. Inte sant? Sen, visst det kan vara en skitbra vän Fast han håller på med det, men det har en viss förmåga att dra in oskyldiga. Lita på mig, jag vet. *Inget skrik här heller* smile

MVH / Niklas

Niklas, jag håller med dig men det finns inget jag kan göra åt just nu när det har redan hänt, eller hur? Hoppas min vän tar det som ett tecken och börjar nytt liv efter straffen

det jag ville ta reda på är vad blir det för straff för honom

58 Inlägg
22 september 2007
Troligtvis kommer han få välja mellan att krypa in i finkan eller behandlingshem.

Sök