4062
Sök

Motorn glödde

61 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Tjena var ut med en kompis som körde som fan. sen stanna vi o öppna motorhuven och då glödde turbon är detta normalt har aldrig var med om det förut iaf hmm
Mvh

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
22 september 2007
njaa vet ej tongue
Men grenröret är normalt att den kan bli knallröd osv

C H E V R O L E T <3

1 019 Inlägg
22 september 2007
Domkraft skrev:
Tjena var ut med en kompis som körde som fan. sen stanna vi o öppna motorhuven och då glödde turbon är detta normalt har aldrig var med om det förut iaf hmm
Mvh

Jo, det är normalt. Det kan vara nyttigt för turbon att låta motorn gå på tomgång eller köra försiktigt ett par minuter innan man stänger av motorn om man har kört som fan precis.

61 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
okej var kanske det som var varmt som satan. så inte så jäkla bra för det var på natten. vet bara att det glödde ungefär där turbon skall sitta. vart lite rädd så han inte pajjat min bil hehe. men tack så mycket.

61 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
Garfield skrev:
Domkraft skrev:
Mvh

Jo, det är normalt. Det kan vara nyttigt för turbon att låta motorn gå på tomgång eller köra försiktigt ett par minuter innan man stänger av motorn om man har kört som fan precis.

Okej tack. ja när jag såg det fick han ta det lugnt resten av vägen hem.

HEAVY METAL
765 Inlägg
22 september 2007
Att Turbon börjar lysa rött gör den rätt ofta i af på min kärra.. Behöver inte stressa den speciellt mycket för att man ska se ett litet rött sken från turbon....   Dock som sagt så är det riktigt bra att låta motorn stå på tomgång några minuter så turbon får kyla ner sig så att oljan inte koksar i turbon....  / Engen

\m/ Heavy Metal Life Style \m/
http://www.searingi.com
http://www.svxc.se

61 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
okej vad bra.. tackar för alla svar. då slipper jag vara orolig smile

Sök