Tjena var ut med en kompis som körde som fan. sen stanna vi o öppna motorhuven och då glödde turbon är detta normalt har aldrig var med om det förut iaf Mvh
Tjena var ut med en kompis som körde som fan. sen stanna vi o öppna motorhuven och då glödde turbon är detta normalt har aldrig var med om det förut iaf Mvh
Jo, det är normalt. Det kan vara nyttigt för turbon att låta motorn gå på tomgång eller köra försiktigt ett par minuter innan man stänger av motorn om man har kört som fan precis.
okej var kanske det som var varmt som satan. så inte så jäkla bra för det var på natten. vet bara att det glödde ungefär där turbon skall sitta. vart lite rädd så han inte pajjat min bil hehe. men tack så mycket.
Jo, det är normalt. Det kan vara nyttigt för turbon att låta motorn gå på tomgång eller köra försiktigt ett par minuter innan man stänger av motorn om man har kört som fan precis.
Okej tack. ja när jag såg det fick han ta det lugnt resten av vägen hem.
Att Turbon börjar lysa rött gör den rätt ofta i af på min kärra.. Behöver inte stressa den speciellt mycket för att man ska se ett litet rött sken från turbon.... Dock som sagt så är det riktigt bra att låta motorn stå på tomgång några minuter så turbon får kyla ner sig så att oljan inte koksar i turbon.... / Engen