Trevligt att följa. men händer nått annat men luckan än att bara strippa den ? tänkte när du på kjolpaketet går vägen att inte vilja ha vad alla andra har. kännetecknet hos så gott som alla sylade golfar är ju tyvär att bara lägga igen allt. kanske komma med nått annorlunda ?
ser fram imot fler bilder under projektet :)
Njaee, ja vet inte om de blir nått annat med luckan än clean, tänkte mest på att ja ville ha ett lite sällsyntare kjolpaket..:)
Japp! Men en fråga, varför punktade du bara luckan och tennspacklade efteråt? Varför inte helsvetsa den fast i bitar?
Nä de är det enklaste sättet å göra de, de är lätt hänt att plåten drar sig om man svetsar i bitar. Den är punktad från insidan också, så de blir nog bra..:)
Vilken mm på plåten använde du? Hur går det till när man tennspacklar? Använder man typ en gaslåga och lite tenn? Vad bör man tänka på när man gör en "Clean baklucka"? Har nemligen börjat på min egen bil o jag behöver lite tips ! Mycket fin golf du har! Den kommer bli kanonsnygg!/Mvh Adam!
Nä de är det enklaste sättet å göra de, de är lätt hänt att plåten drar sig om man svetsar i bitar. Den är punktad från insidan också, så de blir nog bra..
Okej! Så det var "bara" för att plåten inte skulle dra sig, då vet jag Hur som helst så blir det skitbra
Nä de är det enklaste sättet å göra de, de är lätt hänt att plåten drar sig om man svetsar i bitar. Den är punktad från insidan också, så de blir nog bra..:)
Okej! Så det var "bara" för att plåten inte skulle dra sig, då vet jag =) Hur som helst så blir det skitbra =)
Njae de är väl enklare också, med en stor plåt istället för flera små..:)
Vilken mm på plåten använde du? Hur går det till när man tennspacklar? Använder man typ en gaslåga och lite tenn? Vad bör man tänka på när man gör en "Clean baklucka"? Har nemligen börjat på min egen bil o jag behöver lite tips =)! Mycket fin golf du har! Den kommer bli kanonsnygg!/Mvh Adam!
Tackar:) Tror att de är 1 mm. Först ska ytan slipas plåtren, gaslåga och tenn använder man, men före du börjar spackla så måste man dra på nån slags "pasta"! (Minns inte vad den heter). Du måste vara försiktig när du svetsar så att plåten inte drar sig de är väl de viktigaste!
Nu efter ca. en veckas uppehåll från projektet så har jag forsatt med bakluckan. Nu har jag märkt att det inte är så "bara" å göra luckan clean..:) Det är en del jobb och få den "nya" plåten å följa samma linje som original. Det är en liten rundning längs hela luckan, så de blir lite mer jobb då. Nu har jag spacklat och slipat, så nu har jag fått den hyfsat bra, finspacklar den nästa kväll!
Slipat till tennspacklet före finspacklingen
Nu börjar det likna nått..:) Bara lite finspackling kvar