2464
Sök

Diskanterna slutar funka?

BilstereoNörd
576 Inlägg
22 september 2007
Det verkar som om din stereo blir för varm!!
Så att de inbyggda slutstegen stänger av pga övertemp..På så vis kan det låta en stund innan de tystnar plus att det tar en stund innan stereon kallnat så slutstegen funkar igen.

Och att det visar sig nu kan bero på att det blir kallare ute så att du kör med mer värme på och din stereo sitter tajt intill värmepaketet eller liknande..
// Tommy

Bertilsson Auto Electronics (SM-Guld Street Stock-10)
(Fysisk butik i Lidköping) Bilstereo, Multimedia, Xenonkonvertering m.m.
BAE SPLpro (dB-mätare)
Pioneer, Mohawk, Carpower, B2 Audio, Dragster, Impact, Hertz m.fl

Lite överallt..
612 Inlägg
22 september 2007
Trådstartare
BAE skrev:
Det verkar som om din stereo blir för varm!!
Så att de inbyggda slutstegen stänger av pga övertemp..På så vis kan det låta en stund innan de tystnar plus att det tar en stund innan stereon kallnat så slutstegen funkar igen.

Och att det visar sig nu kan bero på att det blir kallare ute så att du kör med mer värme på och din stereo sitter tajt intill värmepaketet eller liknande..
// Tommy

TACK FÖR SVARET!

Där är nog problemet.

Var igår kväll när jag slog på värmen för fösta gången denna sommaren nu när jag tänker efter, som problemet uppstog, så där är kanske svaret! tack så mycket.

En annan är ju så dum så man tänker inte på sånna saker tongue

Ska kolla kablar och hur det ligger till med värmen imorgon! kommer med svar.

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Lite överallt..
612 Inlägg
23 september 2007
Trådstartare
Ja blir så le så ja tror jag spränger hela anläggningen!!

har hållit på likadant idag också, spelar när den själv vill! har kollat alla kablar och all jordning och alla fel det kan tänkas vara. hittar ingenting.

Måste vara nå glappt innuti själva stereon, kan inte vara nå annat.

Fast funkar fint nu, spelade ungefär en halvtimme ganska högt, och allt funkar fortfarande, så får väll se närsta gång det händer om stereon blir utbytt!

Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.

Sök