gurenius skrev:
Glömde ju... Om vi säger så här om kvalitén på ljudet: Bling-bling-DVDn med touchscreen är som den billigaste 42" LCD-TVn matad med analog tv-sändning från TV3. En bra enkel-cd för ca 5.000 är som DVD på en betydligt dyrare....
Okej då förstår jag lite bättre, visste inte att det hade så stor betydelse!
Men Cd'n du syftar på, är det möjligtvis denna Alpine CDA-9855R???
För den verkar ju rätt hyffsad vad det ser ut. Väldig massa inställningar och sådant.
Och slutsteget, Om man parallell kopplar basarna får man ut 2 Ohm och slutsteget är stabilt i 2 Ohm också, men då får man ut 1114 RMS, blir inte det för mycket för basarna??
Sist men inte minst, koaxerna, om du skulle givit mig ett bra system vad skulle det vara?
Eftersom 6x9 var onödiga skiter vi i dom och vad för framsystem skall jag ha och slutsteg till det, runt den prisklassen som det jag kjollat på kostar möjligt lite dyrare.
Jag ärrätt säker på att det blir Alpine CDA-9855R som huvudenhet eftersom du rekommendera den och den ser ut att vara riktigt bra, basarna och slutesteget jag kollat på varkar passa riktigt bra ihop vad jag ser (ändra mig om jag har fel) så framsystem och slutsteg till det???
En visning på din 9-3 hade varit utom ordentligt bra att få en demo på!
Kan skriva ett pm när jag kollat upp vilken dag jag kan och se om det även passar dig, och ja klippan ligger perfekt till Helsingborg!
Tack På Förhand!