3677
Sök

Burna me en automat ?!..

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
får en tår i ögat av hur hjälpsamma människor är nu för tiden...
skulle skickat er alla en flaska av valfri sprit av tacksammhet ( observera att detta endast är metaforiskt för hur tacksam jag är och att det inte på något sett överhuvudtaget kan uppfyllas då jag måste betala av lånet för bilen och även dom nya däcken som jag måste köpa då ni varit så snälla med att förklara hur man sliter ut dom på snabbaste sätt ) big_smile

Inspiration comes standard

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
Daaze skrev:
MilleN skrev:
Komplicerat? Ha växelspaken på L istället för D wink Du vill inte att den ska växla upp när du burnar, därför 'låser' man växellådan smile

precis.. nu går det nog inte att förklara enklare.. kanske får åka och demonstrera för dig tongue wink hehe

hahaha.... tror att vi skippar den sista delen men tack iaf:D

Rent A Retard !
674 Inlägg
25 september 2007
Edvinoo skrev:
Daaze skrev:
MilleN skrev:
Komplicerat? Ha växelspaken på L istället för D wink Du vill inte att den ska växla upp när du burnar, därför 'låser' man växellådan smile

precis.. nu går det nog inte att förklara enklare.. kanske får åka och demonstrera för dig tongue wink hehe

hahaha.... tror att vi skippar den sista delen men tack iaf:D

haha, ja kunde tänka mig de tongue lycka till iaf.. om det funkar så är du iaf skyldiga oss lite filmer på när du börnar tongue gärna en lite film där chefen ser på big_smile HAHA ^^

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
ska fixa det big_smile tackar för all hjälp och de sista önskemålet me chefen förbiser ja då det skulle krävas en hel uppföljning me bilder

1. där ja får sparken
2. där ja har en hög me obetalda räkningar
3. där inkasso kommer in
4. där inkasso kommer o tar bilen
5. där den där jäveln från inkasso glider genom stan o raggar i min bil..

sååå vi håller oss till att ja filmen burningen lite i smyg va nöjda människor ni har ju inte direkt hjälpt mig så mkt big_smile

Rent A Retard !
674 Inlägg
25 september 2007
Edvinoo skrev:
ska fixa det big_smile tackar för all hjälp och de sista önskemålet me chefen förbiser ja då det skulle krävas en hel uppföljning me bilder

1. där ja får sparken
2. där ja har en hög me obetalda räkningar
3. där inkasso kommer in
4. där inkasso kommer o tar bilen
5. där den där jäveln från inkasso glider genom stan o raggar i min bil..

sååå vi håller oss till att ja filmen burningen lite i smyg va nöjda människor ni har ju inte direkt hjälpt mig så mkt big_smile

haha, du e riktig rolig du smile men i smyg går bra me smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
25 september 2007
Trådstartare
ja gör mitt bästa big_smile
brukar de inte vara nu då nån med makt kommer in o säger
"du har nu fått svaret på din fråga så jag stänger ner denna tråd"...
hmm kanske borde leka dum o fråga mer ? :S

. . . .[brehas spar tid!!] . . .
264 Inlägg
25 september 2007
Jag har automat:) och jag brukar varva på neutraläget ,sen slänger jag in D och bromsar:) går skit bra:P men den vägrar att börna från drivetläget :S   

allså då menar jag när jag står still på driven och försöker Gasa när den ligger i.
Senast redigerat av _JLarsson (25 september 2007)

*Gasa bör man annars dör man,* Man har inte hållit tillräckligt om man inte smakar diketskanten ;)

755 Inlägg
25 september 2007
har du automat så är det bara hålla lite lätt på bromsen sedn så är det bara att kicka ska skadet släppa har rasar 2 bakaxlar på 760in av att göra så..

1 798 Inlägg
25 september 2007
_JLarsson skrev:
Jag har automat:) och jag brukar varva på neutraläget ,sen slänger jag in D och bromsar:) går skit bra:P men den vägrar att börna från drivetläget :S   

allså då menar jag när jag står still på driven och försöker Gasa när den ligger i.

Är de inte då man sabbar automatlådan
hörde om någon corvette kille som gjorde så o då small bara lådan

Jag byter bil ofta men man brukar ju säga att omväxling förnöjer

Rent A Retard !
674 Inlägg
25 september 2007
good_year skrev:
har du automat så är det bara hålla lite lätt på bromsen sedn så är det bara att kicka ska skadet släppa har rasar 2 bakaxlar på 760in av att göra så..

tror inte heller att det är någe bra alternativ.. lådan blir nog jätte ledsen om man görså.. tongue big_smile haha nejj men det låter som ett bäddat lådras att bara varava och slänga i den i D läge :S eller ?

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

low profile
253 Inlägg
25 september 2007
fredde85 skrev:
_JLarsson skrev:

Är de inte då man sabbar automatlådan
hörde om någon corvette kille som gjorde så o då small bara lådan

Jo, stämmer till en viss del. Aldrig bra att burna förutom om allt inte är förstärkt, och om man inte är i "behov" av det.

303 Inlägg
25 september 2007
Varva på "N" för att sedan kasta in "D" (eller annat frammåtgående växel) måste ju vara det mest onda man kan göra mot automatlådan :S Vet iallafall två st som förstörta lådan första gången de gjorde så.

För mitt lag och min bil med automat så räcker det med bromsen i, gasa lite lätt och sen bär det av sidledes wink  Haha...    lite roar oss små

If someone draws a line in the sand you may legally ignore said challenge by filling it in.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
25 september 2007
Ofta räcker det med att man gasar fullt och sen svänger lite så drar den runt.
Att stå still och "burna" är lite svårare och kräver lite broms samtidigt.

Att ha på Neutral, gasa fullt och sen slå i Drive är inte att rekommendera...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Rent A Retard !
674 Inlägg
25 september 2007
John87 skrev:
Att ha på Neutral, gasa fullt och sen slå i Drive är inte att rekommendera...

håller med.. ryser bara jag tänker på vilket ljud lådan skulle ge av tongue

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
måste bara säga att,

stillastående i L
Lite broms o sedan gas md laborering emellan inte funkade för mig

hjulen vägrar röra på sig.

men kan tilläga att ja driftade lite o gjorde några donuts endast i förtvivlan över att burningen inte gick...

Smålänning
7 883 Inlägg
26 september 2007
Skumt. Det går ju börna med en Jeep Comanche på 180 häst ur fyra liter och automat... trots att vi hade 1 kg i hjulen och 300 kg skit i skåpet tongue

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
jo det kan jag tänka mig, måste bara säga att ja nu kom på att ja stängde bara av ESP då den finns på en synlig knapp. men antispinn sågs inte till så de blev inget tryck på den knappen, tror ni att den inte går att stänga av för att har en polare som inte kan stänga av sin....

Smålänning
7 883 Inlägg
26 september 2007
Edvinoo skrev:
jo det kan jag tänka mig, måste bara säga att ja nu kom på att ja stängde bara av ESP då den finns på en synlig knapp. men antispinn sågs inte till så de blev inget tryck på den knappen, tror ni att den inte går att stänga av för att har en polare som inte kan stänga av sin....

Då är det lite värre...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

820 Inlägg
26 september 2007
Du köper en stor leksak för 300 000
Och sen kan du inte leka med den?
ring säljaren och klaga! wink

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
26 september 2007
Trådstartare
innebär att de inte går då eller ?

Sök