Tjena!
Första projektet uppe och rullar igen! Ska bli klar så snart jag kan då det kliar i hela gasbenet!
ATT-GÖRA-LISTA!
[ ] = inget gjort
[/ ] = påbörjat
[X] = klart
Belysning
------------
[X] Angeleyes
[X] Led bak
[X] Sidoblinkers
[X] Mätartavlor
[ ] Slutstegsbelysning
Inredning
------------
[/ ] Alu-Pedaler
[X] Växelspaksknopp
[X] Växelspaksdamask
[ ] Handbromsspak
[/ ] Handbromsdamask
[ ] Solfilm
[X] Lackad panel
[/ ] Brandsläckare
Styling
---------
[ ] Kjolpaket
[X] Fjäderbenstag kromade fram och bak
[/ ] Backspeglar
[/ ] Spackla igen taklister
[/ ] Svetsa igen nyckelhål för bakluckan¨
[X] Spackla igen hondamärke bak
[ ] W40 i hjulhus
Motor/Prestanda
--------------------
[X] CAI - AEM V2
[/ ] Polerad ventilkåpa
[ ] Bromsoksfärg
[X] Vakuumslangar
[X] Tändkablar
[X] Kylslangar
[X] Kylare
[X] Kylarfläkt
[X] Expansionskärl
[X] Coilovers
[X] Shortshifter
[X] Grenrör
[X] Fullflödescat
[X] Catback
[X] Tändkablelskydd
[X] Insug
[ ] Oljelock
Lack
------
[ ] Lackade lister
[ ] Lackade handtag
[ ] Bilfärg/motiv/dekor - hemlig
Ljud & multimedia
----------------------
[/ ] Dämpamatta
Dörrsidor:
[ ] 6.5" tvåvägssystem
[ ] Monitor
[/ ] Slutsteg
[ ] 12" Bas
[ ] 2-vägssystem
[ ] Huvudenhet
[ ] PS2
[ ] Larm
Historia:
I allafall, åkte långt söderut (från mitt håll sett) och kollade på en civic jag fick nys om på hondaklubben. Den hade sina skönhetsfel, men hade gått relativt lite och verkade överlag fräsch och ägaren sa inte annat heller - så jag slog till.
Blev en röd Honda Civic VTi från årgång 1992, utrustad med 4 entréer, 6 titthål och ett förvaringsutrymme som sträckte sig en halvmeter bakom vardagsrummet. Med andra ord en sedan.
Körde hem den och hann inte mer än gasa lite här hemma så fastnade den i garaget och inredningsmonstret stal all inredning från baksäte och bakåt.
Började demontera den så kallade ljudanläggningen (se bilder) och när jag var klar efter några timmar hade jag tagit bort - garanterat 50 m ljudkablage (ström, remote, högtalarkabel). Sen fanns det massa annat skit där som också gick bort. Demonterade det mesta av larmet till bilen (var ändå urkopplat och ett nytt kommer).
Under inredningen var det så skitigt att om en råtta råkat hamna i bagaget hade den blivit mumifierad....
Skämt och sido - det var gråbrunt i hela bagaget och under baksätena.
Så jag började väl städa, dammsög, torkade bort det värsta med vatten och trasor, torkade igen med tvättsvamp och schampo...går fan inte bort! Skulle fått avfetta den först och sen kört hela bilen med högtryckstvätten (inuti).
Sket väl i det...blir av senare.
Gjorde något roligare senare. Demonterade alla lyktor, bakre regplåt och hållare (belysningen var ju lös - avbrutna fästpinnar). Sen började demontera spoiler fram och bak, men kom på att ifall jag vill använda bilen så kanske det inte är så smart att även ta bort det.
Returnerade alla lyktor till avsändaren idag så att jag kunde ta bilen på en liten sväng.
Har kommit fram till att det är mycket mer arbete med bilen än jag räknat med. Speciellt när allt är så dåligt gjort innan att jag får dra om allt själv - se ljudinstallationen (kodord: ISO).
Bilder:
Kolla gärna mitt garage för att även få bilder från städningen av det riktiga garaget.
För närmare förklaringar av bilderna hänvisar jag till projekt och galleri på min användare (http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … top_cat=10).
Har äntligen hittat en som kan laga rosten på bilen. Hade planerat att göra det själv, men det känns för jobbigt och jag har redan tillräckligt många bollar och beslut att fatta. Ytrosten fixar jag själv då.
Nu är det "bara" resten kvar. Att bestämma bodykit måste vara den jobbigaste biten utseendemässigt! Kan inte bestämma mig!
Kommer att försöka uppdatera dagligen. Over and out!
Första projektet uppe och rullar igen! Ska bli klar så snart jag kan då det kliar i hela gasbenet!
ATT-GÖRA-LISTA!
[ ] = inget gjort
[/ ] = påbörjat
[X] = klart
Belysning
------------
[X] Angeleyes
[X] Led bak
[X] Sidoblinkers
[X] Mätartavlor
[ ] Slutstegsbelysning
Inredning
------------
[/ ] Alu-Pedaler
[X] Växelspaksknopp
[X] Växelspaksdamask
[ ] Handbromsspak
[/ ] Handbromsdamask
[ ] Solfilm
[X] Lackad panel
[/ ] Brandsläckare
Styling
---------
[ ] Kjolpaket
[X] Fjäderbenstag kromade fram och bak
[/ ] Backspeglar
[/ ] Spackla igen taklister
[/ ] Svetsa igen nyckelhål för bakluckan¨
[X] Spackla igen hondamärke bak
[ ] W40 i hjulhus
Motor/Prestanda
--------------------
[X] CAI - AEM V2
[/ ] Polerad ventilkåpa
[ ] Bromsoksfärg
[X] Vakuumslangar
[X] Tändkablar
[X] Kylslangar
[X] Kylare
[X] Kylarfläkt
[X] Expansionskärl
[X] Coilovers
[X] Shortshifter
[X] Grenrör
[X] Fullflödescat
[X] Catback
[X] Tändkablelskydd
[X] Insug
[ ] Oljelock
Lack
------
[ ] Lackade lister
[ ] Lackade handtag
[ ] Bilfärg/motiv/dekor - hemlig
Ljud & multimedia
----------------------
[/ ] Dämpamatta
Dörrsidor:
[ ] 6.5" tvåvägssystem
[ ] Monitor
[/ ] Slutsteg
[ ] 12" Bas
[ ] 2-vägssystem
[ ] Huvudenhet
[ ] PS2
[ ] Larm
Historia:
I allafall, åkte långt söderut (från mitt håll sett) och kollade på en civic jag fick nys om på hondaklubben. Den hade sina skönhetsfel, men hade gått relativt lite och verkade överlag fräsch och ägaren sa inte annat heller - så jag slog till.
Blev en röd Honda Civic VTi från årgång 1992, utrustad med 4 entréer, 6 titthål och ett förvaringsutrymme som sträckte sig en halvmeter bakom vardagsrummet. Med andra ord en sedan.
Körde hem den och hann inte mer än gasa lite här hemma så fastnade den i garaget och inredningsmonstret stal all inredning från baksäte och bakåt.
Började demontera den så kallade ljudanläggningen (se bilder) och när jag var klar efter några timmar hade jag tagit bort - garanterat 50 m ljudkablage (ström, remote, högtalarkabel). Sen fanns det massa annat skit där som också gick bort. Demonterade det mesta av larmet till bilen (var ändå urkopplat och ett nytt kommer).
Under inredningen var det så skitigt att om en råtta råkat hamna i bagaget hade den blivit mumifierad....
Skämt och sido - det var gråbrunt i hela bagaget och under baksätena.
Så jag började väl städa, dammsög, torkade bort det värsta med vatten och trasor, torkade igen med tvättsvamp och schampo...går fan inte bort! Skulle fått avfetta den först och sen kört hela bilen med högtryckstvätten (inuti).
Sket väl i det...blir av senare.
Gjorde något roligare senare. Demonterade alla lyktor, bakre regplåt och hållare (belysningen var ju lös - avbrutna fästpinnar). Sen började demontera spoiler fram och bak, men kom på att ifall jag vill använda bilen så kanske det inte är så smart att även ta bort det.
Returnerade alla lyktor till avsändaren idag så att jag kunde ta bilen på en liten sväng.
Har kommit fram till att det är mycket mer arbete med bilen än jag räknat med. Speciellt när allt är så dåligt gjort innan att jag får dra om allt själv - se ljudinstallationen (kodord: ISO).
Bilder:
Kolla gärna mitt garage för att även få bilder från städningen av det riktiga garaget.
För närmare förklaringar av bilderna hänvisar jag till projekt och galleri på min användare (http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … top_cat=10).
Har äntligen hittat en som kan laga rosten på bilen. Hade planerat att göra det själv, men det känns för jobbigt och jag har redan tillräckligt många bollar och beslut att fatta. Ytrosten fixar jag själv då.
Nu är det "bara" resten kvar. Att bestämma bodykit måste vara den jobbigaste biten utseendemässigt! Kan inte bestämma mig!
Kommer att försöka uppdatera dagligen. Over and out!
Senast redigerat av Lifeabuser (2 mars 2009)
//Erik
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
Mitt Projekt!
If u think of it as practice, you won't get better - If u think it's fun, you will get better in no time - Ken Nomura
Sponsorer sökes!
0
0
0
0