3537
Sök

Problem vid öppet luftfiltermontage på SAAB 9-3 Aero

107 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
Jag montera ett öppet filter idag på min bil. men jag har en fråga när jag drog åt luftfiltret med slangklämman man fick med. så skar slangklämman in i baksidan på luftfiltret vad gjorde jag för fel? Ska det sitta löst? för jag drog åt det lite grann!
Har en saab 9-3 aero 02 föresten!

Skriv gärna vad jag gjorde för fel!

107 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
Någon kan väl? Skriv nått så jag vet!

427 Inlägg
29 september 2007
Ska garanterat inte sitta löst...

107 Inlägg
29 september 2007
Trådstartare
CRX-vtec skrev:
Ska garanterat inte sitta löst...

Asså nar det förstår jag också men fattar inte att det skar in i gummit?!

113 Inlägg
1 oktober 2007
förstår inte riktigt men antagligen har du slangklämman sitter för nära filtret? fick du inte me nå instruktionsblad?

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Buskaz skrev:
förstår inte riktigt men antagligen har du slangklämman sitter för nära filtret? fick du inte me nå instruktionsblad?

Jo de fick! Du kanske har någon närmare beskrivning på hur man sätter fast filtret bara? Så fattar inget men prata med speedparts idag och dom skulle skicka ett nytt filter!

10 287 Inlägg
1 oktober 2007
Vivel: Ta ett par bilder och lägg upp så att det går att se så slipper vi gissa.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Sharky skrev:
Vivel: Ta ett par bilder och lägg upp så att det går att se så slipper vi gissa.

/Göran

Japp ska fixa det lägger upp dom om typ 30min!

113 Inlägg
1 oktober 2007
bra.

268 Inlägg
1 oktober 2007
låter konstigt så att de bara skurit in, vet att de stod när ja köpt mitt filter på BSR att man inte skulle spänna allt för hårt så att slangklämman skulle skära sönder gummit.. men man måste ju ändå spänna så att det sitter fast så man inte kan dra av det ju! men frågan är ju som sagt om du satt slangklämman för nära själva filtert i sig??

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
här har ni en bil på hur det seru! funkar den inte så finns det på min sida.
http://www.garaget.org/?car=62134&image=598402

http://www.garaget.org/?car=62134&image=598406
Senast redigerat av Vivel (1 oktober 2007)

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Marcus_Turbo skrev:
låter konstigt så att de bara skurit in, vet att de stod när ja köpt mitt filter på BSR att man inte skulle spänna allt för hårt så att slangklämman skulle skära sönder gummit.. men man måste ju ändå spänna så att det sitter fast så man inte kan dra av det ju! men frågan är ju som sagt om du satt slangklämman för nära själva filtert i sig??

Jo precis. Annars gåre ju bara att dra av det. ska få ett bytt av speedparts får se hur det blir då!

379 Inlägg
1 oktober 2007
Hände mig också när jag hade min Saab, samma sak som dig med luftfiltret. Det var också från Speedparts. Mitt gick sönder under färd och jag det deras "kitt" med avskärmningsplåt och allt. Märke bara att det lät konstigt när jag gasade. Gick ut och tittade och då hängde luftfiltret. Fick ett nytt av dem och returnerade det trasiga

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
AttackMedic skrev:
Hände mig också när jag hade min Saab, samma sak som dig med luftfiltret. Det var också från Speedparts. Mitt gick sönder under färd och jag det deras "kitt" med avskärmningsplåt och allt. Märke bara att det lät konstigt när jag gasade. Gick ut och tittade och då hängde luftfiltret. Fick ett nytt av dem och returnerade det trasiga

Höll det sen? Va det är du skruvade fast slangkämman förhårt?

16 Inlägg
1 oktober 2007
varför ens skaffa öppet luft filter? duger med original eller iaf K&N's insats filter, mindre problem..

379 Inlägg
1 oktober 2007
Vivel skrev:

Det höll sen, fast jag bytte efter ett tag till BMC F1-filter. Vet inte vad det berodde på. Fick inget svar från SP heller. Men va f#n, ska ju sitta hårt. Vill ju inte att det ska ramla av, skruvade väl "normal" hårt skulle jag tro

Mr Burns: "You´re a star!"
Homer "Wohoo!"
Mr Burns: "An operastar"
Homer: "Doh!"

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
Cottonfield skrev:
varför ens skaffa öppet luft filter? duger med original eller iaf K&N's insats filter, mindre problem..

Fint ljud!

268 Inlägg
1 oktober 2007
ja det såg ju inte riktigt bra ut på bilden du lagt upp hmm.. frågan är om de va just det filtert som va dåligt i gummit just där? kan ju varit en sådan skit sak! men bra att du får ett nytt! så när du monterar det så va försiktig så att inte slangklämman kommer för nära filterkanten så de kan skära in där så ska det nog gå bra,, och spän på känn,, inte för lite och inte för mycket tongue.. lätt o säga så. men blir nog bra wink.. Lycka till big_smile

//Marcus big_smile

107 Inlägg
1 oktober 2007
Trådstartare
AttackMedic skrev:
Vivel skrev:

Det höll sen, fast jag bytte efter ett tag till BMC F1-filter. Vet inte vad det berodde på. Fick inget svar från SP heller. Men va f#n, ska ju sitta hårt. Vill ju inte att det ska ramla av, skruvade väl "normal" hårt skulle jag tro

Vad är BMC F1-filter för något då? insats?

16 Inlägg
1 oktober 2007
Min Aero låter gott med bara insats filtret.

Sök