Japanska sportbilar som är marginellt till medium stylade, gärna JDM-stuk med race-inspiration. Äldre bilar intresserar mig inte alls, i synnerhet inte jänkare. Har dock inte ett spår emot vad andra tycker så länge de inte försöker pracka på mig sina åsikter.
Each to his own, som det heter. Tycker också till viss del om det tyska stuket, men då i begrepp som "förädling" snarare än "styling".
Finns till dags datum inte en enda modell av Saab eller Volvo som jag skulle kunna tänka mig att äga. Att det kan vara bra bilar motsäger jag inte, men i mitt tycke är de inte så snygga att se på och inte särskilt inspirerande att köra. Detta betyder naturligtvis inte att det inte finns gott om folk som lagt ner mycket energi, tid, kunskaper och pengar för att skapa ett imponerande bygge.
Mycket effekt under huven och väghållning á la banracing är alltid ett stort plus oavsett märke, modell eller stuk.
Jag kan däremot vara intresserad av andra bilar än de som faller inom ramarna för min smak, men då är det mer på grund av att jag är fascinerad av ett individuellt bygge och inte av märket, modellen eller stilen som sådan.
Aerodynamik:Hur i helsike understår du dig att utelämna min bil från den där bildlistan?!