2690
Sök

Äger du din bil, eller gör banken det?

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 februari 2008
tro det eller ej, men jag äger faktiskt min bil! yikes hehe tongue

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

plattsättare!
804 Inlägg
7 februari 2008
äger alla mina smile

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
7 februari 2008
"har man inte råd ska man inte ha det ?"
vafan de de för snack. så dom enda som ska få bo i fina hus o köra fina bilar är dom som ärvt eller redan är miljonärer o tjänar 40000+. jag anser att man lever en gång o vill jag ha nått fint o är beredd på att slita för det så gör jag det, ett lån är inte gratis, jag betalar banken för att jag har fått låna pengar av dom så det är inte så att dom sa "a men du verkar sjyst här är ca,400 000 gå o köp dig nått fint" vill man ha nått och är villig till att göra uppoffringar för det,jobba och TA ETT LÅN OCH KÖP DIG NÅTT FINT !

Inspiration comes standard

Inläggskritiker
990 Inlägg
7 februari 2008
lelleal skrev:
Har man inte råd att köpa bilen ska man inte ha den ....

Finns ju vissa som helt enkelt inte kan spara pengar, men har råd att köpa bil.
tex jag, cashar alla räkningar resten spendera på skit krogen, droger, vänner, brudar, småpojkar you name it.
Kan nog med stor säkerhet säga att 65% av alla lite finare bilar här inne som ägs av 20-26åringar är köpta genom att låna.

Men visst lever man ett pisstråkigt liv, bor hemma hos mamma och snålar på varända krona så ja då kan man köpa en kontant efter ett år eller två, men det ser jag tyvärr inte som ett alternativ.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed

1 150 Inlägg
7 februari 2008
NxV skrev:
lelleal skrev:

Ganska Dum formulering faktiskt.

"Äger du ditt hus eller gör banken det?"

Nej, för har man inte råd med hus så ska man inte ha hus.

De är inte samma sak hus har inte en sån värde minskning...

219 Inlägg
7 februari 2008
banken ain't got shit on me. är inte så mycket för lån. skulle jag ta ett skulle man väl klämma i ordentligt o tänka -men om jag lånar 10k till så har jag ju råd med den här supran istället. eller oj 10k till o jag kan ta den här r33an med 400hk. typ så...

1 150 Inlägg
7 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
NxV skrev:
lelleal skrev:

Instämmer helt och fullt.

Ungefär lika dumt som:

"får jag låna en femma av dig till en läsk ??"

Nej, har du inte råd att betala själv ska du inte ha nån läsk!!

Fattar ärligt talat inte varför det skulle vara så hemskt att låna pengar till en bil ??

Skulle alltså vi som lånar pengar till bil vara mindre värda än er fina mönstermedborgare som betalar era bilar kontant och aldrig ens skulle fundera på att ta ett lån ??

Japp hur kan du ha så rätt cool

356 Inlägg
7 februari 2008
jadu vet inte är något att skryta över att jag inte har lånat till min bmw wink

482 Inlägg
7 februari 2008
lelleal skrev:
NxV skrev:
lelleal skrev:

De är inte samma sak hus har inte en sån värde minskning...

Har inte veteranare heller tongue

just real power
no turbo shit

BMW it is
32 Inlägg
7 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
Klart som fan att banken "äger" min bil, vilken normal människa med ca 13,000kr ut i månaden har 110 papp att slänga ut bara sådär ??

Vad e det för snack om att man "inte har råd med bilen" bara för att man tar ett lån för att köpa den ??

Om man tar ett lån för att köpa bilen och sen inte klarar av att pynta amorteringarna *DÅ* har man bevisligen inte råd med bilen men om man sköter sig och betalar det man ska så har man ju bevisat motsatsen, dvs att man *har* råd med bilen.

Tog ett medlemslån på 110 lax för att köpa min bil och betalar tillbaka ca 6,5-7K i månaden med min skitlön bara för att bli av med lånet så fort som möjligt.

Ser absolut inget fel i det, jag behövde helt enkelt pengarna då och inte om två år.

japp jag med... jag betalar 5000 i månaden då menar jag försäkring och bensin ocksåå o ja går 1 året i gymnasiet och får 1050 kr i månaden.. resten jobbar jag själv... hur fan skulle ja få fram 60 lax

FTP... Power Is Nothing Without Control

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
7 februari 2008
FTP skrev:
TBOC_Razor skrev:
Klart som fan att banken "äger" min bil, vilken normal människa med ca 13,000kr ut i månaden har 110 papp att slänga ut bara sådär ??

Vad e det för snack om att man "inte har råd med bilen" bara för att man tar ett lån för att köpa den ??

Om man tar ett lån för att köpa bilen och sen inte klarar av att pynta amorteringarna *DÅ* har man bevisligen inte råd med bilen men om man sköter sig och betalar det man ska så har man ju bevisat motsatsen, dvs att man *har* råd med bilen.

Tog ett medlemslån på 110 lax för att köpa min bil och betalar tillbaka ca 6,5-7K i månaden med min skitlön bara för att bli av med lånet så fort som möjligt.

Ser absolut inget fel i det, jag behövde helt enkelt pengarna då och inte om två år.

japp jag med... jag betalar 5000 i månaden då menar jag försäkring och bensin ocksåå o ja går 1 året i gymnasiet och får 1050 kr i månaden.. resten jobbar jag själv... hur fan skulle ja få fram 60 lax

Det är bara att inse att vissa helt enkelt inte har mycket vett i skallen och fattar inte att alla inte är födda rika.

Och sen att det skulle vara skillnad på att låna pengar till en bil och att låna till ett hus pga värdeminskningen på en bil, va fan har det med saken att göra ??

Ett lån är väl ett lån oavsett om det man köper minskar i värde eller inte ??

Vanlig svensk idioti helt enkelt....

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Administratör
2 980 Inlägg
7 februari 2008
Kan ni inte hålla en god ton i tråden kommer den att låsas. Jag för min del håller med R-ted dom som har billiga bilar vill inte låna medans dom som har dyrare bilar lånar "generellt". Inget fel i nått av sakerna.

En kopp av den svarta såsen...

Filmmakare
175 Inlägg
7 februari 2008
I dags läget är bilen kontant betald men i ärlighetens namn är det inte speciellt konstigt, bil jäveln är ju en Jetta tonguetongue

Men i framtiden blir det garanterat lån om inte någon vill ge mig 1 miljon eller om man vinner på lotto winkwink

För vad är egentligen skillnaden på att sätta undan 3000 spänn i månaden mot att ta ett lån och betala av samma summa? Visst är det lite ränta å skit men det kan det vara värt som någon tidigare i tråden nämnt för då får du bilen du vill ha på en gång. Ja förutsatt att man är berättigad att ta ett lån.

Skulle dock aldrig ta ett lån jag inte har råd att betala av, eller köpa en bil som inte går ihop med min budget. Visst skulle jag vilja ha en bättre bil än den jag har nu men det skulle jag aldrig ha råd med sadsad pluggar just nu och får som mest ca 7400 i månaden och detta ska räcka till:

Hyra
Bensin
Skatt
Försäkring
TV
EL
Mat
Nöjen
Kläder

Och detta är bara det fasta utgifterna hmm sen tillkommer ju saker som går sönder eller liknande.

Så min mening är att lån är helt okej bara man själv har råd att leva oxå, materiella saker är inte allt wink

// Johan Melin

Jag har hellre 90 pigga än 200 slöa hästar under huven !!

210 Inlägg
7 februari 2008
Jag äger, bygger och underhåller min bilar för min lilla lön som mekaniker. Även fast bilarna inte är jätte dyra
så är jag ganska stolt att jag köpt och äger dom för egna pengar.
Tänkte köpa en bil på lån en gång men ångrade mig och köpte den kontant, men man fick leva lite snålare ett tag efter det.hmm
Jag är lite rädd för lån. Jag tror att har man en gång lånat så fortsätter man, om det nu något problem med det!?

RWD forever & ever!

712 Inlägg
7 februari 2008
Vardagsbilen och hobby bilen är mina båda två smile

Säl-Tämjare...
1 024 Inlägg
7 februari 2008
vann 200lök på en tia lott för ett tag sen och då köpte jag min förra t5a, sen byte jag till mig den jag har idag så jag äger den utan skulder.

Vilket jävla drag :)

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
7 februari 2008
Min bil är bara min MIN MIIIIIIN!!!! big_smile

Sump Runk Rätt O Slätt!

1 150 Inlägg
7 februari 2008
Hammarslag skrev:
lelleal skrev:

Finns ju vissa som helt enkelt inte kan spara pengar, men har råd att köpa bil.
tex jag, cashar alla räkningar resten spendera på skit krogen, droger, vänner, brudar, småpojkar you name it.
Kan nog med stor säkerhet säga att 65% av alla lite finare bilar här inne som ägs av 20-26åringar är köpta genom att låna.

Men visst lever man ett pisstråkigt liv, bor hemma hos mamma och snålar på varända krona så ja då kan man köpa en kontant efter ett år eller två, men det ser jag tyvärr inte som ett alternativ.

hehe 9000 aero är ju inte iaf...

1 150 Inlägg
7 februari 2008
TBOC_Razor skrev:
FTP skrev:
TBOC_Razor skrev:

Det är bara att inse att vissa helt enkelt inte har mycket vett i skallen och fattar inte att alla inte är födda rika.

Och sen att det skulle vara skillnad på att låna pengar till en bil och att låna till ett hus pga värdeminskningen på en bil, va fan har det med saken att göra ??

Ett lån är väl ett lån oavsett om det man köper minskar i värde eller inte ??

Vanlig svensk idioti helt enkelt....

Kände du dig ut pekad lr vad hahahahhaa:D

1 150 Inlägg
7 februari 2008
DJ_V8_BMW skrev:
Jag äger, bygger och underhåller min bilar för min lilla lön som mekaniker. Även fast bilarna inte är jätte dyra
så är jag ganska stolt att jag köpt och äger dom för egna pengar.
Tänkte köpa en bil på lån en gång men ångrade mig och köpte den kontant, men man fick leva lite snålare ett tag efter det.hmm
Jag är lite rädd för lån. Jag tror att har man en gång lånat så fortsätter man, om det nu något problem med det!?

Tänker som dig smile

Sök