köpråd! kvicka bilar :)

grip
4 oktober 2007 · 25 Inlägg

Tjena grabbar och tjejer!

Är nämnligen så att ja är ute efter en ny bil.

Först och främst vill ja ha en bil som e hyffsat snygg och brutal, det skall helst vara en med trimmöjligheter(turbo) eller nån som redan från början är grymt vass.

Så bilar som klockar under 6sek 0-100, som inte kostar över 90000:-?

Eller bilar med trimmöjligheter som inte kostar 200000:- att få under 6 sekunder wink kanske nått med awd för att få den där vassa accelerationen.

Funderat ganska mycket på en 93 aero(inte ss) och slänga i steg3, men vad ja har förstått det så gör inte det speciellt mycket 0-100 utan blir mest en jävla skillnad på tider mellan 80-120.

Även funderat en del på nissan 200 s14 årsmodell runt 94-97, svårt att få dom att gå under 6? och vilken kostnad hamnar man då på ungefär? För övrigt hur är bilen i slitagedelar samt koppling osv, snabbt talat, håller bilen? är reservdelar dyra?

Är som sagt inte världens biltok och kan inte för mkt och hoppas därför på många kloka svar smile

Men helst skall det vara en fyrhjulsdriven eller bak wink men fram duger också men då skall den fortfarande ha ett jävla acc smile

Senast redigerat av grip (4 oktober 2007)

Aerodynamik ...
4 oktober 2007 · 7 120 Inlägg

Importera en Skyline R32 GT-R, där här du potential.

Fredrik.Gustavsson
4 oktober 2007 · 2 123 Inlägg

Har du jävligt tur kan du få tag på en skabbig eller högerstyrd 3000GT, dom gör 0-100 på 5.2s orginal.

grip
4 oktober 2007 · 25 Inlägg

Importera är jobbigt, känns inte riktigt som man har tid eller ork till detta smile

Men det gäller väl bara dom fyrhjulsdrivna modellerna, svindyra.

För övrigt, bilen behöver inte göra under 6 original, utan kan bli ett senare projekt att trimma när ekonomin tillåter, de behöver dock inte vara en bil som kostar 50000:- att få under 6 smile

Der_Richter
4 oktober 2007 · 34 Inlägg

http://www.blocket.se/vi/13505462.htm?ca=8_s

Pruta på den, mitt förslag.

0-100 på 5,2 - 5.4 sekunder. Ryck spärren och skaffa ett begagnat SLP-filter. Så har du så du klarar dig.

Den där kan du få ner till 90 lakan eller lägre. Inga problem. Och den ÄR fin. Jag har varit med en polare och kollat på den för hans räkning...

Thomas_855r
4 oktober 2007 ·

varför ha en bil som just axxar under 6 sek?

några tips:

mazda rx7 : går svinbra på bana-bra motor tror att rx7:an me 250hk gör 5.5 om jag minns rätt

volvo 850/855R- kul att köra om bmw, merc, audi osv med smile - trimvänlig (dock inte t5 o t5-r är inte att rekomendera.) -billig att äga- billiga reserv/trimdelar. diffbroms. (minus, för framhjulsdriv dock så tror jag knappt att de finns någon sån bra framhjulsdriven bil mer än 855R) sätt ett chip, kat, o avgassystem o den gör 6sek.

nissan s14 (en bra bil - billig - kul bil att köra  gör väll 7sekunder me 200hk men de bara att trimma lite så får du ner det.

celica gt-4 är en rolig bil st205 gör 6,2 sek med sina 242hk, chippa o du har löst det under 6sek, vxl-lådan dålig

lancer - bra

impreza- bra 6.5sek (gt)

skyline (helst r34)


några tips....

Anubis
4 oktober 2007 · 1 255 Inlägg

Nissan 300zx har du ju smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
Aerodynamik ...
4 oktober 2007 · 7 120 Inlägg

Thomas_855R : Vart får du tag i en Skyline R34 för under 100 000? R32 GTS-T ligger mer i <100 000kr klassen.

Men eftersom du inte har lust att importera kanske Audi S2 kan var något?
4WD, Turbo och ett helt okej utseende wink

camaro67 Meister
4 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

Der_Richter skrev:
http://www.blocket.se/vi/13505462.htm?ca=8_s

Pruta på den, mitt förslag.

0-100 på 5,2 - 5.4 sekunder. Ryck spärren och skaffa ett begagnat SLP-filter. Så har du så du klarar dig.

Den där kan du få ner till 90 lakan eller lägre. Inga problem. Och den ÄR fin. Jag har varit med en polare och kollat på den för hans räkning...

De tär den här vägen jag skulle ha gått.. Och räcker inte de där 300hk så finns de multum mycke trimm till ls1:an och den går att få grymt bra fart på. Sedan är de biolliga delar till dom

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
grip
4 oktober 2007 · 25 Inlägg

Tyvärr har ja inte mkt för camaron och firebirden utseendemässigt, en s2 e ja inte heller förtjust i, flaggskepp smile.

Fan det lutar åt en s14, synd att man inte har råd med den nyare modellen, den gamla e ju så fruktansvärt ful, men blir väl att investera i nått kjolpaket och lite sånt senare isf, först o främst blir det ju trimning wink Finns det nått "hyffsat" säkert sätt att kontrollera milen på en bil? om den saknar servicebok.

Om man vill få ut strax under 300hk i en s14, hur mkt pengar får man lägga ut då? och vad ja har fattat det så har s14 en riktigt tålig bra motor som håller för mycket, till skillnad emot s13?

camaro67 Meister
4 oktober 2007 · 6 763 Inlägg

S14 motorn är väll i grund och botten samma som i s13. Den är ju visserligen upptagen till 2liter nu. Den är ju garanterat uppdaterad men det är ju ingen motor som folk normalt plockar ut grymma effekter ur

Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Aerodynamik ...
4 oktober 2007 · 7 120 Inlägg

I S13 (den gamla) sitter det CA18DET och i S14 sitter det SR20DET.
Är inget proffs på motorer, men det är två olika motorer kan jag iaf säga. smile

Hammarslag Inläggskritiker
4 oktober 2007 · 990 Inlägg

Der_Richter skrev:
http://www.blocket.se/vi/13505462.htm?ca=8_s

Pruta på den, mitt förslag.

0-100 på 5,2 - 5.4 sekunder. Ryck spärren och skaffa ett begagnat SLP-filter. Så har du så du klarar dig.

Den där kan du få ner till 90 lakan eller lägre. Inga problem. Och den ÄR fin. Jag har varit med en polare och kollat på den för hans räkning...

Killen kommer förmodligen bo i bilen sen, och inte speciellt kul att bo i en bil om man inte har råd och tanka den sen. V8or dricker för mycket.

Saab 2,4L Smidda JE kolvar, Holset Hx40, Siemens 630cc, Quaife 6växlad rakskuren + Quaife ATB diffbroms. 515hk / 604nm bänkad hos Trollspeed
lodan
4 oktober 2007 · 217 Inlägg

s14 hade jag kört på. på min e det bytt en del grejer på och den flyttar på sig kan jag lova big_smile

Der_Richter
5 oktober 2007 · 34 Inlägg

Hammarslag skrev:

Der_Richter skrev:
http://www.blocket.se/vi/13505462.htm?ca=8_s

Pruta på den, mitt förslag.

0-100 på 5,2 - 5.4 sekunder. Ryck spärren och skaffa ett begagnat SLP-filter. Så har du så du klarar dig.

Den där kan du få ner till 90 lakan eller lägre. Inga problem. Och den ÄR fin. Jag har varit med en polare och kollat på den för hans räkning...

Killen kommer förmodligen bo i bilen sen, och inte speciellt kul att bo i en bil om man inte har råd och tanka den sen. V8or dricker för mycket.

Njae... Det är såklart relativt. Men vi snackar ändå om en LS1:a som går att köra på 0,8-1,0 om man är snäll på fossingen smile

Modern motor, modern insprutning helt enkelt.

Woogensea Volvoturbo For Life
5 oktober 2007 · 366 Inlägg

Volvo turbo såklart! 850 eller senare....

En gång Volvo, Alltid Volvo
Volvo V70N T5 "Silverpilen" (2001)
TRYIT Teddan
5 oktober 2007 · 2 495 Inlägg

nissan 300zx.... dom är väll ganska snabba.

om du vill ha en så har jag en ståendes för 54 000kr smile

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar
BMW 118d "miljöbilen" (2009)
Subaru Impreza Wrx "Isbilen" (2001)
grip
5 oktober 2007 · 25 Inlägg

Ne nu e ja faktiskt riktigt sugen på en s14.
Nån sa att dom har dåliga ej trimtåliga motorer? men snackade med en kompis som är mekaniker han påstår att sr20det som sitter i s14 är riktigt bra att trimma, och att s14 håller till mycket om man trimmar den rätt och sköter den rätt. Sen e inte ja ute eftrer 400hk men strax under 300 hade väl vart lagom på en s14, då landar ju accet på 5-5.5 0-100 smile

Och nu börjar den svåra färden att hitta en som är i bra skick, nått speciellt man skall kolla efter på dessa bilarna?

Wetterstrand
5 oktober 2007 · 75 Inlägg

BMW M5 e34 är en klockren bil, bästa körglädje i en sådan.
3.8 har 340hk och gör 0-100 på 5.7 (5.9 på pappret).

Sen e ju 300zx som några har nämnt mycket bil för pengarna med mycket potesial!!!

Lycka till iaf!!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang