4690
Sök

göra om ifrån 5,25 till 6,25 i en scorpio?

2 600 Inlägg
4 oktober 2007
Trådstartare
hej alla glada smile undra hur mycket man måste göra för att få i 6,25 högtalare i framdörrana på en scorpio som ha orginal 5,25 högtalara är det jobbigt att göra det och är det svårt för en som inte är så händig:P  jag ha 6,25 bashögtalare som ha  suttit i hemma högtalare det är dom jag vill få in i bilen smile ha en härlig kväll

gör som jag kör gubba racer=)

2 600 Inlägg
5 oktober 2007
Trådstartare
det gick rätt lätt att göra men det blev ingen bättre bas ändå =/ fast ha ju bara fixat en sida får se hur det blir sen när den andra sidan är klar.

296 Inlägg
6 oktober 2007
du bör inte jämnföra hemma högtalare med bilhögtalare.   hemma högtalarna är inte gjorda för att spela i en bil.  men gjorde du en bra instalation( så att högtalarna sitter stabilt och att de inte kan läka nå luft)  isf borde du kunna spela mkt högre å med bättre bas. det vart så för mig iaf.

2 600 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
hehe jo jag vet att det är skillnad på hemma högtalare ocn bil=) jo kan ju spela högra i alla fall och det blev nog mera djupare bas smile japp högtalare sitter stabilt sen så ha jag inte redigt fått det tätt vet inte hur skänsligt det är men det är ju inget stort hål om man säger så tongue

296 Inlägg
6 oktober 2007
nä men man ska få det så tätt som möjligt annars tappar den "trycket"

2 600 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
så nu är den andra sidan me klar och tätta så det fuka bättre nu men tro också att min huvudenhet inte spela ut så mycket bas den spela inte ut dom djupa frekvenserna som min förra jvc gjorde. trodde sony skulle vara bättre ljud i men inte den jag ha .

125 Inlägg
6 oktober 2007
om du har hemmahögtalare så beror det säkert på att de ligger på 8ohm, då orkar inte din stereo kräma ut lika mkt effekt.

2 600 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
nop dom ligger på 6 ohm så det borde låta bra men det låt inte bra på dom andra heller så.

141 Inlägg
6 oktober 2007
bilhögtalare ligger på 4 ohm.. så du förlorar 1/4 effekt ungefär

2 600 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
jo men dom spelar ju bättre än då än dom jag hadde innan  så det är ju bra de smile

Sök