2438
Sök

sierra turbo: Hur fixa oljereturen?

79 Inlägg
6 oktober 2007
Trådstartare
håller på me ett turbo bygge i min sierra doch. bara en bit som fattas.
oljereturen. ingen här som vet vart man kan hitta folk som kan svetsa i aluminium. eller om ni har ett bra förslag på vart man kan sätta den om man inte ska sätta den i sumpen???
Senast redigerat av Zanka_Man (6 oktober 2007)

155 Inlägg
6 oktober 2007
är det en sohc så finns det på insugsidan  bult nere vid kanten precis ovanför sumpen. led ner den där bara att lossa bulten..

Jag vill inte skryta, men det är faktiskt jag som är Batman..

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
6 oktober 2007
det står ju att det är en dohc tongue   men du måste väll känna nån som kan svetsa alu? annars så vet jag inte tyvärr... svetsa är väll det endå rätta skulle jag tro

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 417 Inlägg
7 oktober 2007
Menar du att det är alu i oljetråget?
Om inte, hålborra det, in med en rörstump, svetsa fast. Trä på en slang från turbon.
Tänk på att vinkla röret så att oljan kan rinna ner fritt.

12 086 Inlägg
7 oktober 2007
Jag svetsa fast ett rör i tråget på min Sierra.

http://www.garaget.org/gallery/archive/2637/166446_mqxils.jpg

10 287 Inlägg
7 oktober 2007
Och man skall inte sätta returen mitt emot en motvikt på veven. En nära kompis till oss i garaget gjorde så på en VR6 och han knäckte tre-fyra turboaggregat på ett par hundra mil innan vi fattade varför....

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
7 oktober 2007
Holme skrev:
Menar du att det är alu i oljetråget?
Om inte, hålborra det, in med en rörstump, svetsa fast. Trä på en slang från turbon.
Tänk på att vinkla röret så att oljan kan rinna ner fritt.

jaa om jag inte missminner mig så ska tråget vara aluminium på dohc motorn smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

1 417 Inlägg
8 oktober 2007
JapMax har väl också en Dohc. Han borde veta.

Sök