3223
Sök

Någon som varit med i en bil krasch?

452 Inlägg
7 oktober 2007
Historia kort:

Väjde för hare, sladd, körde igenom en busskur och sedan frontade mot en pall med betongblock. Fick en kompressionskada på 2 kotor i ryggen och behandlas än idag för detta, strax över 2 år sedan detta hände.

http://i35.photobucket.com/albums/d186/ … krock5.jpg

BennyC
7 oktober 2007
Min saab 9-3 aero 2002 blev skrot när en polak körde ut framför mig... Mycket tråkigt men sant....

Saknar bilen

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
7 oktober 2007
jag och farsan voltade -98 dock i typ 50 knyck... hade fönsterrutan nervevad en 10 cm  och när vi gled över på min sida av bilen så slet jag den mot asfalten och slet av alla senor till tummen bla... har ett rätt stort bestående ärr på höger underarm efter den olyckan!

Team Insane Racing

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 oktober 2007
Mankan1978 skrev:
Jodå, singelolycka förvisso, men men... sad

Låg stressad som f-n på en 90-sträcka mitt i "sommar rusningen" som råder utåt Sthlms skärgård, när jag kommer ifatt en kö på 4-5bilar som ligger i 60. Bilen framför mig minns jag precis, en silverfärgad X5.
När jag tycker det ser "klart" ut genom och under bilen framför, ger jag mig på en omkörning. Hinner precis svänga förbi BMWn när jag får se fronten på annan bil, tror det var en Mazda 626a. Får panik, tvärbromsar o kastar mig in. Livrädd för att toucha BMWn så håller jag ratten stumt "innåt". Däckena skriker och ABSen pep varnande.
Vilket då resulterar i att jag kommer ut i en grässlänt som ca. 1meter längre ner går över i ett dike o sen in i en skog.
Hela vägen ner i slänten (sneddar ju ner för den) så panikbromsar jag (tror jag i efterhnd), och bilen bara kanar vidare. Kommer ner i diket, får ett skutt, landar på en större sten som krossas av vikten. Flyger vidare genom något litet buskage och slutar i en björk.
Minns inte så mycket av själva krashen, faktiskt. Men minns klart o tydligt själva träffen av trädet. Fick en hård smäll bakifrån som visade sig vara min baslåda som stod lös i bagaget som slagit till hatthyllan som for in i ryggen på mig.
När allt var tyst igen, så minns jag att jag kollade om bilen gick, vilket den inte gjorde. Jag plockade upp min mobil som stängt av sig själv pga. att batteriet lossnat, öppnar dörren (minns att det var skönt att den gick o öppna), o kliver ut. Var glad att jag kunde stå på benen.
Går upp mot vägen där INGEN av bilarna som var "inblandade" hade stannat, utan ser en bil vända o sakta komma rullande mot mig, dom stannar o tar hand om mig.
Var helt oskadd, så jag fick skjuts till akuten där dom frågade hur fort det gått, o jag svarade typ 80 som var det sista jag såg av mätaren, då var det nästan så dom kom med bår! big_smile Då hade jag ändå stått i kö o väntat på min tur! tongue Fick reda på efteråt att gränsen för allvarlig trafikolycka går vid 70km/h, så jag hade väl "tur" eller något.
Av detta fick jag whip-lash skada (lindrigare form), sår på ringfingret av nyckeln som jag nog slog i i krashen och ett sjuhelvetes jävla blåmärke över bröstet efter säkerhetsbältet.

bältet rädda nog ditt liv så blåmärket ska du nog inte klaga på? tongue

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 oktober 2007
FireTraXX skrev:
EDIT:
Försäkringsbolaget fick punga ut med i runda slänga 200 000+ för lagningen.
Så ganska omfattande skador.

synd att försäkringsbolaget skall behöva betala för din idioti.. blir ju bara dyrare att försäkra för oss som håller oss till lagarna.

sorry: dubbel-post
Senast redigerat av richardoo290 (7 oktober 2007)

Avstängd
60 Inlägg
7 oktober 2007
nämen välkommen i klubben, läs min blogg så fattar du va ja menar. hoppas de gick bra m dej

Gsr

1 833 Inlägg
7 oktober 2007
Jag körde in i en annan bil i torsdags, inte så hög fart men lyckades trycka in hela sidan på hans bil.

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!

Son Of Murphy
782 Inlägg
7 oktober 2007
richardoo290 skrev:
Mankan1978 skrev:
Jodå, singelolycka förvisso, men men... sad

Låg stressad som f-n på en 90-sträcka mitt i "sommar rusningen" som råder utåt Sthlms skärgård, när jag kommer ifatt en kö på 4-5bilar som ligger i 60. Bilen framför mig minns jag precis, en silverfärgad X5.
När jag tycker det ser "klart" ut genom och under bilen framför, ger jag mig på en omkörning. Hinner precis svänga förbi BMWn när jag får se fronten på annan bil, tror det var en Mazda 626a. Får panik, tvärbromsar o kastar mig in. Livrädd för att toucha BMWn så håller jag ratten stumt "innåt". Däckena skriker och ABSen pep varnande.
Vilket då resulterar i att jag kommer ut i en grässlänt som ca. 1meter längre ner går över i ett dike o sen in i en skog.
Hela vägen ner i slänten (sneddar ju ner för den) så panikbromsar jag (tror jag i efterhnd), och bilen bara kanar vidare. Kommer ner i diket, får ett skutt, landar på en större sten som krossas av vikten. Flyger vidare genom något litet buskage och slutar i en björk.
Minns inte så mycket av själva krashen, faktiskt. Men minns klart o tydligt själva träffen av trädet. Fick en hård smäll bakifrån som visade sig vara min baslåda som stod lös i bagaget som slagit till hatthyllan som for in i ryggen på mig.
När allt var tyst igen, så minns jag att jag kollade om bilen gick, vilket den inte gjorde. Jag plockade upp min mobil som stängt av sig själv pga. att batteriet lossnat, öppnar dörren (minns att det var skönt att den gick o öppna), o kliver ut. Var glad att jag kunde stå på benen.
Går upp mot vägen där INGEN av bilarna som var "inblandade" hade stannat, utan ser en bil vända o sakta komma rullande mot mig, dom stannar o tar hand om mig.
Var helt oskadd, så jag fick skjuts till akuten där dom frågade hur fort det gått, o jag svarade typ 80 som var det sista jag såg av mätaren, då var det nästan så dom kom med bår! big_smile Då hade jag ändå stått i kö o väntat på min tur! tongue Fick reda på efteråt att gränsen för allvarlig trafikolycka går vid 70km/h, så jag hade väl "tur" eller något.
Av detta fick jag whip-lash skada (lindrigare form), sår på ringfingret av nyckeln som jag nog slog i i krashen och ett sjuhelvetes jävla blåmärke över bröstet efter säkerhetsbältet.

bältet rädda nog ditt liv så blåmärket ska du nog inte klaga på? tongue

Ja verkligen!!! smile
Hade jag däremot åkt av kanske 5meter längre fram hade jag kört in ett berg o då hade jag nog fan inte suttit här idag... hmm

Hi! I´m Murphy, Son of Murphy!

10 287 Inlägg
7 oktober 2007
Klarat mig hyfsat själv. Missade väjningsplikt en gång runt -79 och hann inte stanna när bilen framför nitade typ -83. Det är dom gånger jag har klantat mig. Blivit påkörd tre gånger med vållande motpart sedan dess.

Dock stod jag 50m ifrån och tittade när garagepolaren voltade 8 hela varv i 200km/tim. (Strippen på Tullinge). Resultat = Röda ögon och märke efter bältet. Gissa om jag tycker att riktiga sexpunktsbälten, nackkrage och godkänd bur rockar fett efter det.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

509 Inlägg
7 oktober 2007
Körde sönder en älg och min förra bil i våras precis när man hade tagit ut den!

Servicerådgivare
715 Inlägg
7 oktober 2007
räknas de att kör på ett träd som nästan välte när man körde på de , kanske 5 cm i diameter haha

(de va i vintras när man låg o lekte på parkeringar hehe)

nä annars har man klarat sig rätt bra i trafiken .. blev på körd bakifrån i saaben i vintras men de blev ente ens ett märke på bilen..

//chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Körv
3 535 Inlägg
7 oktober 2007
hm..  Bara mejat ner en buske smile Och inget på bilen efter det, hehe smile

Truckdriving Man

414 Inlägg
7 oktober 2007
Hehe körde in i ett gäng buskar i vintras med fiaten när man var ute o lekte lite på parkeringar, samt backade in i min LÄRARE med mercan i våras haha big_smile Fast vart inget på min bil bara på hans wink

hej

DFFL
9 020 Inlägg
7 oktober 2007
richardoo290 skrev:
FireTraXX skrev:
EDIT:

synd att försäkringsbolaget skall behöva betala för din idioti.. blir ju bara dyrare att försäkra för oss som håller oss till lagarna.

Lilla gubben, ge dig istället...

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

141 Inlägg
7 oktober 2007
var med om en bilolycka för 1år sedan, jag åkte en mercedes sprint och dom en nissan micra. gick i ca 50km/h. blev skrot av deras bil min klarades sig fint men nu dras jag med en whiplash skada. dom ignorerade höger regeln

36 Inlägg
7 oktober 2007
Jag och min polare var ute och provkörde hans nytrimmade Saab 9000. Han gasa på som fan och turbon vissla för fullt. Vi ligger nu i ca 160km/h och ökar när vi plötsligt ser två cyklister som åker brevid varandra så dom täcker upp hela vår fil (fanns cyckelbana till höger om vägen) Kompisen som kör rattar vänster för att köra om när vi plötsligt blir bländade av en STOOR lastbil. Det sista ja tänkte var, nu smäller det. Och visst gjorde det!

Som tur va hann vi om cyklisterna och lastbilen klippte bilen i bakändan. Vi spann runt o runt i säkert över 100m. När bilen väl stannat fråga ja min kompis om han va ok. Det var han. Sen gick ja ut å titta på va som hade hänt. Det visa sig att lastbilen hade "kapat" vår bil på mitten. Så hade någon suttit där bak hade denne varit MOS! Gick även och titta till lastbilen. Hela motorn och kylaren på den hade spruckit och vänter framhjul hade flygit av i smällen. Fattar inte att man ens lever idag!

Blammo!

Bäst i värla
150 Inlägg
7 oktober 2007
förra sommarn krockade jag och bästa kompisen hans 742 a-traktor..med nyrenoverad motor åkte vi ner till grannbyn och skulle på fest..Hova riddarvecka var det,för er som känner till det, och vi skulle över en stor korsning..solen låg på ifrån vänster,och vi väntade väldigt länge,och tvekade minst 10 gånger innan vi åkte över,och för att va säkra på att inte krocka var det full gas och fullt hjulspinn som gällde..tur att vi inte hade bättre fäste än vad vi hade,troligtvis detta som räddade mitt liv..Plötsligt ser jag en grön Passat komma ifrån höger fort..och då menar jag fort,träffade precis framför framhjulet på traktorn vi åkte i,sen slog han i refugen,hoppade över ett dike,slog emot ett rör som var nerstoppat i marken,forstätter 10-15 meter till och klipper 2 björkar,efter det fortsätter han ca 10 meter till..Så ni kan säkert lista ut att han inte höll 70km/h där som man ska göra..jag menar,klippa en stor volvo först i fronten,över en refug och ett dike,genom ett järnrör och sen förbi 2 björkar, går det ens om man kör under 100mk/h?

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
7 oktober 2007
Jag har inte krockat men det var bra nära en gång när jag var ute och övninskörde, jag kollar åt alla håll och ser att det är tomt och rullar sakta men säkert ut i en rondell och helt plötsligt hör man någon tuta och kasta sig på bromsarna , det var visst en bil av senaste sportmodel skulle jag tro och den åkte inte lagliga 50 tongue men jag stampade till på plattan och hann undan precis innan han satte sig i sidan på mig , klarade mig fint med en ganska fin utskällning av min fader.

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Darth Vader
1 644 Inlägg
7 oktober 2007
Smällde Audin i sommras. Blev påkörd av en lyktstolpe. Skämt åsido, satt och pratade med kompisen, rullade på. För sent kommer vi båda på att vi ska höger, så det var full broms, och fullt rattutslag. Hjulen låste sig och vi for in i en refug med en lyktstolpe på. Det var bannemig långa sekunder när man märker att nu smäller det. Kompisen slog i knät men annars vart vi oskadda.

Braaaaap?

VOLVO for life..
2 113 Inlägg
7 oktober 2007
FireTraXX skrev:
richardoo290 skrev:
FireTraXX skrev:
EDIT:

Lilla gubben, ge dig istället...

slut på argument? lol

Sök