Mankan1978 skrev:
Jodå, singelolycka förvisso, men men...
Låg stressad som f-n på en 90-sträcka mitt i "sommar rusningen" som råder utåt Sthlms skärgård, när jag kommer ifatt en kö på 4-5bilar som ligger i 60. Bilen framför mig minns jag precis, en silverfärgad X5.
När jag tycker det ser "klart" ut genom och under bilen framför, ger jag mig på en omkörning. Hinner precis svänga förbi BMWn när jag får se fronten på annan bil, tror det var en Mazda 626a. Får panik, tvärbromsar o kastar mig in. Livrädd för att toucha BMWn så håller jag ratten stumt "innåt". Däckena skriker och ABSen pep varnande.
Vilket då resulterar i att jag kommer ut i en grässlänt som ca. 1meter längre ner går över i ett dike o sen in i en skog.
Hela vägen ner i slänten (sneddar ju ner för den) så panikbromsar jag (tror jag i efterhnd), och bilen bara kanar vidare. Kommer ner i diket, får ett skutt, landar på en större sten som krossas av vikten. Flyger vidare genom något litet buskage och slutar i en björk.
Minns inte så mycket av själva krashen, faktiskt. Men minns klart o tydligt själva träffen av trädet. Fick en hård smäll bakifrån som visade sig vara min baslåda som stod lös i bagaget som slagit till hatthyllan som for in i ryggen på mig.
När allt var tyst igen, så minns jag att jag kollade om bilen gick, vilket den inte gjorde. Jag plockade upp min mobil som stängt av sig själv pga. att batteriet lossnat, öppnar dörren (minns att det var skönt att den gick o öppna), o kliver ut. Var glad att jag kunde stå på benen.
Går upp mot vägen där INGEN av bilarna som var "inblandade" hade stannat, utan ser en bil vända o sakta komma rullande mot mig, dom stannar o tar hand om mig.
Var helt oskadd, så jag fick skjuts till akuten där dom frågade hur fort det gått, o jag svarade typ 80 som var det sista jag såg av mätaren, då var det nästan så dom kom med bår!
Då hade jag ändå stått i kö o väntat på min tur!
Fick reda på efteråt att gränsen för allvarlig trafikolycka går vid 70km/h, så jag hade väl "tur" eller något.
Av detta fick jag whip-lash skada (lindrigare form), sår på ringfingret av nyckeln som jag nog slog i i krashen och ett sjuhelvetes jävla blåmärke över bröstet efter säkerhetsbältet.