3230
Sök

Kabelhärva till B230FT

25 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Har en motor från en 940 98:a alltså en B230FT men någon har klippt lite i den så om man säger så här, de e lite små svårt å få grepp på de olika delarna.

har letet lite efter kabelhärvor. Men utan någon riktig lycka. Fick höra att de e samma som sitter i de nyare modellerna av 240 stämmer de?

10 287 Inlägg
7 oktober 2007
Hur gick det med din gamla tråd i ämnet?

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=59071

Nåja, det är inte samma kabelhärvor i 240. Detta kan mycket väl vara en feltolknig av något som jag har skrivit som handlar om konvertering till LH2.4 i en bil som inte har det från början. Då är kabelhärva från 240 att föredar men det är nåt helt annat än det problem du har.

Kabelhärvor finns på www.bildelsbasen.se , manual att köpa på Volvo, jag har rotat i dessa härvor så jag kan dom i sömnen men jag gör det inte gratis.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

25 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Hitta tillslut efter ett massa letande en sida med de rätt grejorna. Men jag märkte att de hade klippts en del i härvan.

De var en som kom förbi garaget som sa att de kanske skulle gå med en sådan härva.
Men du vet hur de e, någon tror sedan tror en annan att de e så å sprider vidare. På den vägen är de.
Men om vi säger så här, denna tråd blev lite onödig under dagen för till slut så gav de med sig ganska bra. Fick bygga upp härvan lite här å där. Men har fått koll på en del nu.

10 287 Inlägg
7 oktober 2007
Tack, jag vet hur det är. Brukar få reda ut elsystem åt folk där dom har haft hjälp av folk som trott en massa saker. Plöjt ner över 40h åt en gubbe i Täby med hans öppna engelska Caterham-kopia där han hafe fått "hjälp".

Bra att du har koll. Svara på frågor kan jag göra gratis så fastnar du - pm:a mig.

/Göran

Zebba_ skrev:
De var en som kom förbi garaget som sa att de kanske skulle gå med en sådan härva.
Men du vet hur de e, någon tror sedan tror en annan att de e så å sprider vidare. På den vägen är de.........Men har fått koll på en del nu.

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök