2615
Sök

Låst in nycklarna Caddy (nya modellen)

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Finns det någon som kan något knep för att få ut nycklarna om man låst in dom i en Caddy -03?

7 100 Inlägg
7 oktober 2007
slå ut rutan?tongue
närå,har du inge extra nycklar?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Problemet är att båda nycklarna sitter i sad

136 Inlägg
7 oktober 2007
låssmed borde väll kunna få upp dörren åt dig?

VW Passat 1.8T. 97-

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Jo kanske det, fast skulle vilja ha upp den idag, så tänkte om någon kan något knep eller något ?

136 Inlägg
7 oktober 2007
tja kanske finns nån här med kriminella egenskaper som har nått "knep" men annars kan det väll inte vara så svårt att få tag i en låssmed med jour ? men de kan jue kanske kosta en del tongue

VW Passat 1.8T. 97-

594 Inlägg
7 oktober 2007
Du kan ju prova med att vika en lite kraftigare ståltråd så du har en ögla eller liknande i  ena enden av tråden sen försöker du böja upp dörren längst upp vid b-stolpen och sen kör du ner ståltråden ner mot låsknappen sen e det bara att dra upp tråden och förhoppnings vis så låses dörren upp.

(hoppas du förstår hur jag menar)

Lycka till

Vart jag mig i världen vänder lämnar jag SVARTA RÄNDER

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
7 oktober 2007
Lättast är väl att slå sönder en ruta eller något , men testa å kör in en ganska stor skruvmejsel i låset och knacka till med en hammare eller något , vet iallafall att det funkar på bilar som har Central-lås som min wink

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

755 Inlägg
7 oktober 2007
assistans kåren har väl sån så dom kan få upp bilar...
tror min bror använde det när hans 760 låste sig med motorn i gång och nyckjlarna i tändningslåset..

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 oktober 2007
Green_devil skrev:
Du kan ju prova med att vika en lite kraftigare ståltråd så du har en ögla eller liknande i  ena enden av tråden sen försöker du böja upp dörren längst upp vid b-stolpen och sen kör du ner ståltråden ner mot låsknappen sen e det bara att dra upp tråden och förhoppnings vis så låses dörren upp.

(hoppas du förstår hur jag menar)

Lycka till

Jag har vart med när en Caddy öppnades på det sättet.
Min morfar har en Caddy som firmabil och lyckades låsa in nycklarna. Tog ungefär 10 minuter att lirka upp låset med en ståltråd.

Du måste ha nåt att böja upp översta kanten av dörren med, och akta lacken!

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Senator
323 Inlägg
7 oktober 2007
har 2 tips som kanske fungerar!

sätt en remsa tejp på översidan av dörrbågen, slå i en plastkil och i med en svetstråd eller ståltråd och försöka slita upp knoppen eller något!

har du centrallås, eluttag till dragkroken ska man kunna koppla på ström där och så ska den låsas upp men jag vet inte vilka stift man ska sätta ström på!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Det jobbiga är ju att det inte är någon låsknapp på dessa.. får väl se hur jag löser det..

Masterworks
7 oktober 2007
Dörren låser väll upp när man drar i handtaget på insidan?

Om så är fallet så kan du försöka lirka in något långt och smalt igenom bilen med
en krok eller liknande och få grepp om dörrhandtaget och öppna?

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Jo det kanske stämmer.. men det gäller ju och hitta ett ställe man kan komma in med nåt då...

100 Inlägg
7 oktober 2007
vet inte om nån skrivit det men låsmeder finns tillgängliga dygnet runt.. RING EN !

Jag har nog råkat ut för alla fel på mina bilar. nackdel: Många gånger dyrt, Fördel: Man lär sig till nästa gång

956 Inlägg
7 oktober 2007
du får ringa bärgarn då...dom brukar fixa sånt där....

eldus veldus

44 Inlägg
7 oktober 2007
vw assistance?

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Det blir nog till att försöka få tag på en ny nyckel ifrån vw imorgon.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
7 oktober 2007
trollfar1 skrev:
Jo det kanske stämmer.. men det gäller ju och hitta ett ställe man kan komma in med nåt då...

Du kommer in genom dörrspringan. Längst upp till höger (vid B-stolpen) går att bända upp tillräckligt för att få ner något smalt.

Det lyckades iaf vi med när vi skulle in i en låst Caddy (vet dock inte årsmodell).

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

107 Inlägg
7 oktober 2007
Trådstartare
Jag kollade lite på det innan och det såg riktigt tajt ut, så vet inte om man kommer in där... så det kanske var på den äldre modellen ?

Sök