3008
Sök

Ojämn tomgång, BMW 320i E36 -92

8 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
#1
Tjenna..
jag har ett litet problem med min BMW 320i E36 årsmodell 1992..
den har stått still nu sedan i början av sommaren och jag började köra med den nu i helgen igen, så vitt jag kan dra mig till minnes fanns inte detta problemet när jag ställde bilen, men nu när man kör, och bilen blir "varm" alltså medeltemp precis som det ska vara, så har jag en fruktansvärt ojämn tomgång, den pendlar nästan 1000 varv/min upp och ner hela tiden, jag kan inte bli klok på vad detta beror på..
är det nån som har någon helst aning om vad detta kan bero på så är jag oerhört tacksam för svar..

En annan sak oxå som inte hör till detta, men är det nån som har nån aning om vart man kan få tag i låsbultar, har töntat bort "låsbult" så jag kan inte få av mina fälgar för tillfället och jag måste ha av dem för jag måste byta bromsar på bilen min..
samma här, oerhört tacksam för svar..


*Moderatorfix i rubriken.
Läs gärna igenom denna tills nästa trådstart:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=18176
Mvh jonTe/moderator


Neerd
1 596 Inlägg
9 oktober 2007
#2

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

687 Inlägg
9 oktober 2007
#3
Din lmm kanske börjar bli dålig.Annars så prova o kör en riktig långtur så den blir riktigt genomvarm.

8 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
#4
alex_side skrev:
är det typ såhär?? http://www.garaget.org/video/qys0a7q6z1mj
ja det är ganska exakt så, förutom att min Tomgång pendlar mellan ca 500 varv/min och 1500 varv/min..


study
772 Inlägg
10 oktober 2007
#5
någon av lambdorna skulle det kunna vara.

8 Inlägg
11 oktober 2007
Trådstartare
#6
moose46019 skrev:
någon av lambdorna skulle det kunna vara.
Ja det är ett par stycken som har sagt att jag ska testa med att byta Lambdasonden,
så jag ska testa detta nu så fort tid ges..
återkommer med resultat så fort detta är gjort..
Tack så mycket för tippset



Sök