3226
Sök

ventillyftarproblem på Volvo S70 Turbo

94 Inlägg
9 oktober 2007
Trådstartare
#1
min s70 turbo som gått ca 15tusen har börjat spika.
killen på volvo sa att de var ventil lyftaren.

han hade inte tid att prata så vad inebär detta?
är de en dyr historia?
kan man få igång den igen?

94 Inlägg
14 oktober 2007
Trådstartare
#2
någon som vill svara?

191 Inlägg
14 oktober 2007
#3
dyr o dyr, reservdelarna i form av nya lyftare kostar runt 1600:- sen är det ju jobbet som kostar mest.
Sen behöver du ju lite nya packningar m.m. räkna ca: 2000:- i material.

Få igång den? bilen eller?

Det är inget farligt att köra med dessa lite slitna lyftare, det är mest irriterande.

surfa in här och sök efter imer info: http://forum.svenska85x70klubben.se/index.php


8 251 Inlägg
14 oktober 2007
#4
Lyftarsatsen kostar 1600 ungefär, sen tillkommer packboxar, o-ringar, packningslim och kamrem. Så en 3000 för delarna får du räkna med. Lämnar du in det så kan du kallt räkna med att notan slutar på runt 10.000:-

Har den bara gått 15 så brukar de ju bara ticka lite? Och på en S70 så ska de inte låta efter så pass lite mil, vilket får mig att fundera lite över hur den är skött med oljebyten... Men tickar den bara lite så kan lika gärna åka. Ser man till att byta olja ofta och använda bra olja så brukar det inte va några problem.


94 Inlägg
15 oktober 2007
Trådstartare
#5
servic boken är ifylld som den ska så..
den tickar inte,den slår el vad man ska säga,tickar mycket.så de blir till att lämna in den,synd att de ska va så jävla dyrt...

ja någon sa att om man byter olja ett par gånger så kanske den blir bra,om de fastnat skit i den. vilken risk är störst att de har fastnat skit i el att den är paj?

57 Inlägg
15 oktober 2007
#6
mät ventilspelet i den.. ta bort tändstiftskåpan.. innanför där sitter det torxskruvar på båda sidorna utåt sett.. du ser va jag menar.. tar man bort dom så kan man mät ventilspel där..cool

RT MOTOR.SE
motor byggen , renoveringar och om byggnader
TIG svetsning, tillverkning av grenrör omsvetsning av insug och tryckrör

4 822 Inlägg
16 oktober 2007
#7
R_uda skrev:
mät ventilspelet i den.. ta bort tändstiftskåpan.. innanför där sitter det torxskruvar på båda sidorna utåt sett.. du ser va jag menar.. tar man bort dom så kan man mät ventilspel där..cool

ÖH, va menar du nu??? aldrig hört talas om.
sen är det självjusterande tryckare så det är inget man kan justera utan börjar dom låta förjävligt så byter man.


Det är inte så att du har krökt en/flera stakar för då knackar det rätt bra.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.


Sök