2499
Sök

Het Diskussion Ang Volvo!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 oktober 2007
volvo stryktålig? njae, efter att man haft ett antal stycken som bara jävlats har jag fått en uppfattning av dom.... tråkiga, jävlas mkt, ingen körglädje, fula, slöa, dålig väghållning osv... men det är ju min uppfattning och jag tänker inte klaga på era bilar, för det viktigaste är ju trots allt att man är nöjd med sin egen bil smile

men sen kan jag ju säga så här, det finns vissa undantag.. jag menar jag kan tycka en 740 är fin med rätt styling exempelvis

men till topic, runt en 190km/h i utförsbacke, skit sjuka och hämlängtan borde dom ju klara iaf smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

hmmmm
1 094 Inlägg
10 oktober 2007
kan säga att min gammla 740 GL jag hade åkte jag 210 som snabbast med sen orkade han inte dra mera på 5:an... MEN den var fabrikstrimmad med annan kam och annat sprut. så det räknas väll inte tongue men med annan växellåda eller utväxling så hade den säkert gått lite fortare.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:
Hade en kompis som hade en 740 GLE och han var uppe i 260. Hitta nån annan bilmodell då du fortfarande kan köra bilarna från 80-talet.

Sedan vakna han upp ur sin dröm eller???
Finns över 100 bilar som drar en 740 från 80 talet..

C H E V R O L E T <3

Yellow bug!
1 640 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:
Hade en kompis som hade en 740 GLE och han var uppe i 260. Hitta nån annan bilmodell då du fortfarande kan köra bilarna från 80-talet.

260 var nog att ta i du... Möjligtvis i låååång nedförsbacke wink

Men ja menar, en 740 går ju bra när man gjort nånting med dem, men en original 740 är ju slöööööööö..

Haha, det finns en hel del bilar som man fortfarande kan köra.. Saab, Audi, Ford.. m.fl. Vart lever du nånstans? x)
Senast redigerat av Edil_ (10 oktober 2007)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

321 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:

Allvarligt talat, tror du på det?
Senast redigerat av HardCore (10 oktober 2007)

220 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:

Bmw hihi

Avstängd
914 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:

Men shit, ofta.. de flesta morderna bilar klarar inte ens det.. vakna!

Vissa faller för grupptryck, jag faller för laddtryck!

7 100 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:

hahahaha:lol:
om den gjorde 260 då måste ju min ford göra minst 300 tongue haha,seriöst,tror du på de eller?

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

Bry mindre, varva mer
5 753 Inlägg
10 oktober 2007
Saab900Racing skrev:
RichardC skrev:

Men shit, ofta.. de flesta morderna bilar klarar inte ens det.. vakna!

och även om den skulle orkat varva ur på 5an vilken en 740 inte gör så skulle varvstoppen gå i innan den hastigheten roll

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:

Jaha, du menar 260 meter i timmen då väl? roll

2 182 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:

Säkert, å min gamla 244 med B19A sprängde ljudvallen tongue

Men allvarligt 260!! Det ÄR omöjligt, även en volvoentusiast som jag tvivlar på att en orginalare går så fort, 200Km/h är ingen omöjlighet men 260!, den måste varit trimmad.

Har ja rätt??

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Våga Vägra Volvo!
326 Inlägg
10 oktober 2007
Niklas1987 skrev:
RichardC skrev:

Men allvarligt 260!! Det ÄR omöjligt, även en volvoentusiast som jag tvivlar på att en orginalare går så fort, 200Km/h är ingen omöjlighet men 260!, den måste varit trimmad.

Har ja rätt??

260!? Bullshit! Max 200 OM den var trimmad!
Vår gamle 740 toppade 175!

Vad sa du? Har Pappa betalat?

220 Inlägg
10 oktober 2007
Fan ska en 740 göra 260 får det väl vara typ 500 hk i den i dom farterna snackar vi luftmotstånd

2 182 Inlägg
10 oktober 2007
KlintA skrev:
Niklas1987 skrev:
RichardC skrev:

Har ja rätt??

260!? Bullshit! Max 200 OM den var trimmad!
Vår gamle 740 toppade 175!

Va va det för motor i den, välservad? var bilen frisk överhuvudtaget? sånt spelar in.

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Volvoskadad
6 017 Inlägg
10 oktober 2007
RichardC skrev:

hastighetsmätaren går ju bara till 220, sen kan den kappast varit orginal

Jonas

blacken
10 oktober 2007
twin_cam skrev:
blacken skrev:
Skämt åsido en 240/740 är utan tvekan ibland dom hållbaraste fordon som någonsin har byggts. Har svårt att komma på något annat märke som kan snurra lika länge.

Inte jag...

Saab
Mercedes
BMW
Toyota

Bland annat...

Njaee kan inte hålla med där.

hmmmm
1 094 Inlägg
10 oktober 2007
blacken skrev:
twin_cam skrev:
blacken skrev:
Skämt åsido en 240/740 är utan tvekan ibland dom hållbaraste fordon som någonsin har byggts. Har svårt att komma på något annat märke som kan snurra lika länge.

Inte jag...

Saab
Mercedes
BMW
Toyota

Bland annat...

Njaee kan inte hålla med där.

inte jag heller med tanke på att farsans 945 hade gått 89.000 mil när han sålde den o det funkade utmärkt.. har aldrig sett en saab, mercedes, bmw eller toyota som gått så långt...

blacken
10 oktober 2007
Overmann skrev:
blacken skrev:

Men är inte även det en liten myt från volvofolk? Om man åker ned på kontinenten finns där inte audis och fiats och renaults som gått likalångt och inbitna fanatiker som påstår exakt samma sak om deras bilar? Eftersom Volvobilar och Volvotokar är rätt vanligt här borde det ju sannolikt finnas måna extremmilare här med! Säger inte att en 240 inte är en tålig bil, men att den skulle vara så mkt tåligare än vad någon annan tillverkare kan bygga tar jag för osannolikt. En kompis till mina föräldrar har avverkat hur många 240:s som helst och alla har varit riktiga skitbilar! Nu är jag rätt övertygad om att han har en unik förmåga att hitta de riktigt risiga objekten men det bevisar ändå att även 240n är dödlig!

Det finns inte en Fiat eller Renault som lever lika länge som en Volvo  (i vårat klimat i alla fall). Volvo hade ju sitt "tokrace" där dom tog tre styck 240 och körde jorden runt med dom utan problem.  Det har inget annat märke ännu klarat. ( om man bortser ifrån the Talladega run)
Senast redigerat av blacken (10 oktober 2007)

Smålänning
7 887 Inlägg
10 oktober 2007
blacken skrev:
Overmann skrev:
blacken skrev:

Men är inte även det en liten myt från volvofolk? Om man åker ned på kontinenten finns där inte audis och fiats och renaults som gått likalångt och inbitna fanatiker som påstår exakt samma sak om deras bilar? Eftersom Volvobilar och Volvotokar är rätt vanligt här borde det ju sannolikt finnas måna extremmilare här med! Säger inte att en 240 inte är en tålig bil, men att den skulle vara så mkt tåligare än vad någon annan tillverkare kan bygga tar jag för osannolikt. En kompis till mina föräldrar har avverkat hur många 240:s som helst och alla har varit riktiga skitbilar! Nu är jag rätt övertygad om att han har en unik förmåga att hitta de riktigt risiga objekten men det bevisar ändå att även 240n är dödlig!

Det finns inte en Fiat eller Renault som lever lika länge som en Volvo  (i vårat klimat i alla fall). Volvo hade ju sitt "tokrace" där dom tog tre styck 240 och körde jorden runt med dom utan problem.  Det har inget annat märke ännu klarat. ( om man bortser ifrån the Talladega run)

The Talladega Run vat två varv runt jorde och gjordes av saab.
Inte för atrt försvara saab, men jag har sett lika många saab som gått långt som volvo...

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Mazda 3 MPS, bilder på gång!
1 852 Inlägg
10 oktober 2007
Frozen1985 skrev:
bottade min 740 GL -89 till 200 nåt på vägen. volovo är juh en av de bilar som är säkrast. men jag förstör inte heller på vad folk klagar på. visst de äldre bilarna är juh en 'container' som man säger. är det bara det folk stör sig på eller? eller är de bara de som är avundsjuka och vill köra runt i sina sardinburkar?

säker bil? kolla in klippet:
http://youtube.com/watch?v=k3ygYUYia9I

man lever bara en gång så lev väl!

Sök