3809
Sök

POLIS-böter för REGSKYLT

143 Inlägg
10 oktober 2007
Trådstartare
För er som åker runt med regskyltarna i fönstret!!!
Stoppar snuten er kostar det 1.500;-
Hände mig förra veckan.
Tjaffsade emot som fan, men hjälpte ej,
SÅ PÅ MED SKYLTJÄVLARNA... Ok?

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
10 oktober 2007
fulle skrev:
Hände mig förra veckan.

Egentligen så ska det vara 400:- i böter för felplaceras skyld.... 1500 är det om man helt har avsaknad skylt fram har jag läst någonstans.. kommer dock inte ihåg var.. när jag får tag i polis ska jag fråga vad det är som gäller och få det bekräftat

Team Insane Racing

804 Inlägg
10 oktober 2007
Registreringsskyltar

* Fordon utan registreringsskylt, 1.500 kronor.
    * Ej väl synlig registreringsskylt, eller i sådant skick att den inte går att avläsa, 1.500 kronor.
    * Underlåtenhet att snarast sätta fast kontrollmärke på registreringsskylt, 500 kronor.

http://www.polisen.se/inter/nodeid=1377 … ion=1.html

Thorssa
10 oktober 2007
Malm3n skrev:
fulle skrev:
Hände mig förra veckan.

Egentligen så ska det vara 400:- i böter för felplaceras skyld.... 1500 är det om man helt har avsaknad skylt fram har jag läst någonstans.. kommer dock inte ihåg var.. när jag får tag i polis ska jag fråga vad det är som gäller och få det bekräftat

Så är det inte längre. Nu räknas det som att köra utan skylt om man har den i rutan så 1500:- är helt rätt. Ingen nyhet direkt, så här har det väl varit sen ett år tillbaka när de ändrade bötesbeloppen för fortkörning?

772 Inlägg
10 oktober 2007
Tänk på oxå att ni som tar bort framskylten och sätter dit ett klistermärke
med ditt nummer på, då om polisen är på det humöret så kan dom räkna
det som falskskyltning, och det är bra mkt dyrare än 1500kr..
Känner en kille som tillverkar dessa klistermärken och han nämner alltid
detta till sina kunder..

Diamond
540 Inlägg
10 oktober 2007
Vadå klistermärke på skyltarna?? Förklara gärna!!

I'm Rick James Bitch!

172 Inlägg
10 oktober 2007
diamond_ skrev:

en dekal med sitt reg.nr som sätter på istället för en reg.skylt
Senast redigerat av MrFister (10 oktober 2007)

wroooooomprrrsssssscccchhhh

1 639 Inlägg
10 oktober 2007
Blir bilen fulare eller snyggare med en stor plåtbit innanför rutan ? 98% av befolkningen har nog samma svar så varför riskera böter ? /Mvh Laila

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....

Diamond
540 Inlägg
10 oktober 2007
MrFister skrev:
diamond_ skrev:

en dekal med sitt reg.nr som sätter på istället för en reg.skylt

Aha.. en sån lapp som man kan beställa på nätet, som tex dekaltrim.se , har velat beställa en sån. Men har så jävla otur att polisen jämt stoppar mig, så jag kör hellre med den synlig;)

Tack för svaret.....

I'm Rick James Bitch!

401 Inlägg
10 oktober 2007
nej det står inget förfallodatum men det e 14 dagar tror jag som gäller att betala sen du fick den...sen får du påminelse...har hänt mig iaf.
1500 borta för att det ska va snyggt bara...inte värt fa*

3 059 Inlägg
10 oktober 2007
mrcelica skrev:
Blir bilen fulare eller snyggare med en stor plåtbit innanför rutan ? 98% av befolkningen har nog samma svar så varför riskera böter ? /Mvh Laila

Exakt !

Moderator+
1 081 Inlägg
11 oktober 2007
fulle skrev:
Hände mig förra veckan.

Du menar att det kom som en chock för dig att man kunde få böter för det? roll

Bara att betala och se glad ut...

Vem jag?

2 230 Inlägg
11 oktober 2007
om det nu är att man inte har nån där framme på bilen.. så har den inte i rutan heller då för det är ju ganska dumnt.. för då kan du inte säga att du tappat den eller så..
men om du tar bort den.. lägg undan den hemma eller nått sånt.. och stoppar dom dig så säg att du tappat den och ska beställa nya då du fått löning eller liknande... för är ju inte så mycket man kan göra om man tappat skylten av nån anledning och man måset köra nån stans..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

2 924 Inlägg
11 oktober 2007
Om du läser texten på böteslappen så står det hur många dagar du har på dig att betala men de skriver inte ut exakt förfallodatum, det får man räkna ut själv.
Betalar du inte så får du feta påminnelseavgifter, de är snabba på att lägga på 150kr och då har du bara några få dagar att betala sen går det vidare till inkasso osv..

Jag kan erkänna att jag själv slarvade att betala en P-bot en gång, efter bara ett par veckor hade jag fått 300kr (2st á 150kr) onödigt extra i bara påminnelseavgifter, hann dock betala innan inkasso...
Senast redigerat av peegee (11 oktober 2007)

~ Life is short, have FUN! ~

Thorssa
11 oktober 2007
Rojpen skrev:
om det nu är att man inte har nån där framme på bilen.. så har den inte i rutan heller då för det är ju ganska dumnt.. för då kan du inte säga att du tappat den eller så..
men om du tar bort den.. lägg undan den hemma eller nått sånt.. och stoppar dom dig så säg att du tappat den och ska beställa nya då du fått löning eller liknande... för är ju inte så mycket man kan göra om man tappat skylten av nån anledning och man måset köra nån stans..

Eller så bryter man av dem och lägger den i bagaget. När polisen stannar dig så säger du att någon har vandaliserat den haha big_smile

DraMinBil.nu
1 016 Inlägg
11 oktober 2007
fulle . fortsätter du med samma attetyd lär du bli avstängd från garaget. Kanske värt en tanke.

Adam /
SAAB 9-3 2.3 Aero 300hk.
Vectra B CLC Edition ( såld )
Vectra B ST2000 ( såld )

101 Inlägg
11 oktober 2007
håller med! banna fulle hmm

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
11 oktober 2007
haha grabben lipar över lite böter.. men alla vet vi vad som gäller.. polisen har gjort sitt jobb så vad grinar du över?? antingen tycker du det är värt att ta böterna och fortsätter köra utan skylt eller så sätter du dit den så slipper du få böter pågrund av det

hej
291 Inlägg
11 oktober 2007
var ju direkt ingenting man inte visste smile. varför har folk skylten i rutan då? jag menar när front o allt sitter på?. bara onödigt anser jag hmm

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

3 968 Inlägg
11 oktober 2007
Fruktansvärt löjligt och onödigt att ta bort regskylt på en bil,
ni som gör det kan skylla er själva.. big_smile

Sök