Sakern börjar äntligen falla på plats! toppen är nu dragen med rätt moment, arp bultarna skall nog tamejtusan hålla den på plats när det börjas laddas.
Den nya kamremmen är monterad ihop med ny löp och spännrulle.
Tog ett tag innan jag fattade varför remmen ville kliva av remhjulen men sen kom jag på att remskivan måste ju sitta där nere på veven för att trycka in brickan framför remmen.
Remskivan fick sig lite översyn med maskering och sen lite svart färg på den. ser betydligt trevligare ut i motorrummet nu.
efter att jag kollat att allt satt på sina markeringar drogs motorn runt för att se så att allt lirar, och det verkar det göra! ventilkåporna las på plats för att ingen skit ska kunna komma in och eftersom stiften är ur så la jag på mellanplåten också.
sedan blev det montering av kamremskåpan. mest för att kolla att inget tog i, får nog sitta kvar där tills det är dags att dra runt motorn på starten och verkligen se att allt lirar.
Efter detta monterades diverse smådetaljer runtomkring. samt ja började (dumt nog) polera upp insuget.
några timmar senare insåg jag mitt misstag och kom defenetivt fram till att underdelen på insuget antagligen syns väldigt lite ändå...
Före
Som det ser ut nu.
underdelen monterades med diverse knep och knåp fingrar, ja det är trångt! tur att man inte är så stor om händerna!
nyinköpta silconslangar monterades, igentligen är dom nog mest ivägen i detta skedet men det är ju roligt när det ser ut att hända mycket iaf!
grenröret slängde jag dit för å kolla hur mycket plats det blir till downpipen....eeek va trångt det blev, men på nåt sätt ska det väll gå att trycka in.
sen gick resten av kvällen åt till att småfixa med diverse kablar och småslangar. tills det tog helt stopp...det vart slut på öl!
Här kommer därför bara ett par extra bilder
Slut på denna updaten, skall se om jag kan åka och hämta en turbo samt stålomspunna slangar till oljan.