zoopåse skrev:
Det finns lastbilschaufförer som faktiskt fattar att de kan flytta på sig och inte måste köra om precis när det kommer personbilar som ska om.
Jag har ställt mig en bit bakom i höger fil en gång. Kö på några bilar bakom lastbilen i vänster fil. Blinkat lugnt med helljusen och lastbilen har fattat och byter tillbaks till höger fil igen.
Jag brukar själv titta vilka som kommer bakifrån och tajma mina omkörningar efter det. Jag tycker det känns mer moget än att ligga och hindra och reta upp trafiken som en del gör.
Straffmänniskor! De är värst av alla. Nästan värre än de som tycker att alla kör som idioter när folk kör grymt bra generellt.
Självklart kör jag inte om ifall det är mitt i rusningstrafik och lastbilen framför kör i 87km/h, då väntar jag tills det är en stor lucka så att jag hinner om innan det kommer en jäkla massa bilar igen.
Men det är när dessa personer som får vänta 15 extra sekunder och tvunget ska blinka med helljusen och trycka mig i rumpan som jag blir galen på.
To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.